Lommebok. Hvor kjøper jeg det? Til mor og barn...

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har hatt mobil med lommebok-cover i noen år. Men med ny mobil som er enda større tenkte jeg å prøve noe annet.

Jeg har et par lommebøker fra ebay eller wish med elendig herkete glidelås. Jeg skal prøve å smøre dem eller noe og se om de glir bedre.

Men jeg ønsker meg en skikkelig lommebok. Det vil jeg ungene også skal ha til feriepenger og sånn. De har også fått fra ebay med Disney-motiv på, men der er ikke skikkelig lomme til mynter som de jo ofte har mest av og pengene faller ut. Så jeg skulle ønske de hadde noe skikkelig. (de er snart 10, 7,5 & 2,5) yngste trenger stengt tatt ikke men vil ha alt de store får

Vi dro på shopping i dag og skulle se etter, men ga opp og dro hjem da vi oppdaget at jeg hadde tatt med meg telefonen min. Ja. Telefonen som ikke inneholder førerkort og bankkort. Derav at jeg skal ha meg lommebok.

Men Hvor finner vi det? Fin til meg, og gjerne barnevennlig men grei kvalitet til ungene. Skikkelig. Uten at det koster en formue. Instinktet mitt sa koffert og veskebutikk men i hadde ikke kommet oss dit da vi oppdaget manglende kort så jeg vet ikke....
 
Ville sjekket veskebutikk først ja, slik som Morris, i hvertfall til deg. Ellers har de en del fine til både voksne og barn på Accessorize / Monsoon.

Jeg vil også tro de kanskje har til barn i noen lekebutikker, og kanskje til begge i bokhandel?
 
Ville sjekket veskebutikk først ja, slik som Morris, i hvertfall til deg. Ellers har de en del fine til både voksne og barn på Accessorize / Monsoon.

Jeg vil også tro de kanskje har til barn i noen lekebutikker, og kanskje til begge i bokhandel?

Noen klesbutikker har også :)
 
De har en del i veskebutikker, så ville sjekket der
 
Glitter har mange, antagelig noe som passer ungene også.

Min lommebok tror mannen at han kjøpte på Morris. Men til hans forsvar kjøpte han den for to år siden, så en veskebutikk er vel svaret [emoji85]
Den jeg har kosta litt, men er i skinn og har holdt seg veldig godt og har alt jeg føler at jeg trenger.
 
Morris er den jeg tenkte på som vi ikke kom oss til, men bokhandler har jeg ikke tenkt på. Vi må jo ta turen en annen dag siden jeg ikke hadde kort med i dag, evt ser vi på ferie om vi ikke rekker det
 
Glitter har mange, antagelig noe som passer ungene også.

Min lommebok tror mannen at han kjøpte på Morris. Men til hans forsvar kjøpte han den for to år siden, så en veskebutikk er vel svaret [emoji85]
Den jeg har kosta litt, men er i skinn og har holdt seg veldig godt og har alt jeg føler at jeg trenger.
Vi gikk forbi glitter og de har i alle fall mobildeksel som mellomste vil ha. Never mind at hun ikke har mobil, liksom....

Men eldstemann er gutt.

Jeg hadde i egen barndom en jeg hadde i svært mange år, enkel men med det jeg trengte og skulle ønske ungene hadde noe sånn. Enn så lenge er ikke verden helt kontantfri og det er øvelse i å forholde seg til penger og hvor mye som er igjen, bedre enn at vi oppbevarer og de får ..
 
På h&m har de mini vesker i diverse farger, koster ca hundrelappen, ellers har jeg kjøpt på e bay, svart liten med glidelås den egner seg best til småpenger da, men den er i skinn og kostet ca 30-40 kr.
 
Svart liten sak til den prisen fra Ebay har jeg Og litt større rosa Men glidelåsen er ekkel, dårlig kvalitet så derfor tenkte jeg betale litt mer for noe jeg fikk tatt på og sjekka før jeg kjøpte...
 
Men Google bekrefter den tanken i bakhodet om å evt smøre med stearin så jeg skal prøve det også.
 
Jeg kjøpte en veldig fungerende i Spania, men det er vel kanskje litt langt å dra for en lommebok...
Men det som er med den, er at den har ikke glidelås som gjerne blir fort ødelagt.
Den har sånn... Hva heter det. Klipseåpning på en måte?
Og det synes jeg er kjempepraktisk
 
Skjønner hva du mener og ser for meg at jeg og mellomste kan like det men det blir for litt for jentete for eldstemann.
 
Mine sine lommebøker er kjøpt på en veske butikk i Sverige og i en bokhandel her. Min aner jeg ikke. Har den tendens til å få eller arve av mamma. Men regner med de er fra en veske butikk( utfra stilen til mamma og merken)
 
Eldste på 9 fikk en fra gamestop her nå, en Mario-lommebok. Med lomme med knapp til mynter.
De hadde andre typer også.

Ellers ville jeg også tenkt glitter, cmyk, veskebutikker.
 
Vi har vært på alle sånne og noen til i dag og funnet litt av hvert uten å ende med å kjøpe d rett nok for å velge var ikke så lett

Fant bare en, og den ubrukelig til mynter, på gamestop og derved ingen eldste ville ha. Eller jo, en blå på morris som han ville dekorere med klistremerker. Til den nette sum av 750 kr sa jeg nei.

Vi får se hva som dukker opp. Jeg hadde en hele min oppvekst. Helt enkel. Brett den ut så kan en ha sedler der og inni en lomme med glidelås til mynt (som ikke er så trang at en ikke får tak i dem) og ellers var der vel plass til kort og bilde eller noe sånn.

Felles for de fleste vi fant i dag var enten mangel på sånt lukket bur til mynt eller i alle fall så trangt at mer enn 30 kr burde en ikke ha. Og da ikke i kronetykker.
Min erfaring er at ungene har en god del småmynt. Og jeg vil de skal lære å bruke det.
Men jeg fant muligens en til meg selv men vi skulle se her og der og bla og ha og endte ikke tilbake der.

Får se om jeg finner meg en på ferie kansje. Vi voksne er gjerne en tur på CC Gjøvik alene (eller, med yngste da) mens ungene er hos svigerfar for overnatting. Enten etter levering eller før henting.

Også har vi oss en dag på "shopping og sightseeing" hele familien. Bare sånn på gøy. Jeg har jo disse bomkjøpene mine fra Ebay så jeg skal klare å få med meg pengene og kortene mine. Eller så må mannen betale [emoji6]
 
Vi har vært på alle sånne og noen til i dag og funnet litt av hvert uten å ende med å kjøpe d rett nok for å velge var ikke så lett

Fant bare en, og den ubrukelig til mynter, på gamestop og derved ingen eldste ville ha. Eller jo, en blå på morris som han ville dekorere med klistremerker. Til den nette sum av 750 kr sa jeg nei.

Vi får se hva som dukker opp. Jeg hadde en hele min oppvekst. Helt enkel. Brett den ut så kan en ha sedler der og inni en lomme med glidelås til mynt (som ikke er så trang at en ikke får tak i dem) og ellers var der vel plass til kort og bilde eller noe sånn.

Felles for de fleste vi fant i dag var enten mangel på sånt lukket bur til mynt eller i alle fall så trangt at mer enn 30 kr burde en ikke ha. Og da ikke i kronetykker.
Min erfaring er at ungene har en god del småmynt. Og jeg vil de skal lære å bruke det.
Men jeg fant muligens en til meg selv men vi skulle se her og der og bla og ha og endte ikke tilbake der.

Får se om jeg finner meg en på ferie kansje. Vi voksne er gjerne en tur på CC Gjøvik alene (eller, med yngste da) mens ungene er hos svigerfar for overnatting. Enten etter levering eller før henting.

Også har vi oss en dag på "shopping og sightseeing" hele familien. Bare sånn på gøy. Jeg har jo disse bomkjøpene mine fra Ebay så jeg skal klare å få med meg pengene og kortene mine. Eller så må mannen betale [emoji6]
Nei det er ikke lett

Hvilken mobil ble det på deg?
 
Huawei mate 10 pro

Jeg tror nå kanskje jeg fant ei lommebok jeg liker, men frøkna på sju..... Liker ca en hver plass, minst.

Ferieshopping får det bli
 
Back
Topp