LizRachel sin dagbok

Oi, 3 uker, der var lenge [emoji33] Håper du kan få litt hjelp fra noen andre til å avlaste deg litt innimellom?

Nettene her er som oftest bra. Legger seg rundt 21/22 og har alt i mellom 1-3 amminger. Hun sovner så og si alltid ved puppen, og jeg kan heldigvis legge henne i sengen sin etterpå uten protester. På morgenene samsover vi, noe alle sammen koser seg med [emoji4]

Så utrolig spennende med hussalg og kjøp! Håper dere ikke må vente for lenge med salget og at dere får drømmehuset/ tomten [emoji5]
Ja, men man må hoppe på det man får nå i dagens jobbmarked :sorry: så glad for at jobben satser på han og vil ha han på kurs:D

Jeg flytter inn til far i mellomtiden (fæler så fælt) så får litt hjelp der pluss hos mor som bor i nærheten :happy: det må jo bare gå.. han får rett på ferie etterpå da, og det hjelper ;)

Tusen takk :)

Herregud da har dere det mye bedre enn hos på nettene.. eller det blir jo stadig bedre men ammebonanza fortsatt her:confused:
 
Ja, men man må hoppe på det man får nå i dagens jobbmarked :sorry: så glad for at jobben satser på han og vil ha han på kurs:D

Jeg flytter inn til far i mellomtiden (fæler så fælt) så får litt hjelp der pluss hos mor som bor i nærheten :happy: det må jo bare gå.. han får rett på ferie etterpå da, og det hjelper ;)

Tusen takk :)

Herregud da har dere det mye bedre enn hos på nettene.. eller det blir jo stadig bedre men ammebonanza fortsatt her:confused:

Huff ja, det jobbmarkedet her i distriktet har ikke vært bare bare nei [emoji53] selv glad for at jeg har en stilling å komme tilbake til, foreløpig.

Så godt at du får hjelp av foreldrene dine nå når samboer reiser [emoji173]

Du er god som holder ut dag og natt med så mye amming. Dier hun lenge av gangen også? Jeg er helt vrak dagen etter en vanskelig natt- vi har noen av dem også i blant. Da må jeg sove litt på dagtid for å hente meg inn litt. I det siste har hun dog ikke villet hvile så mye på dagen; toppenv2 kviler på maks en time hver. Så veldig takknemlig for de gode nettene vi får da, sånn at både mor og far får sovet litt [emoji5]
 
Oppdatering! [emoji16]
Tenk at snuppa er 3 måneder allerede! Tiden går så ufattelig fort!

I dag var det veiing og vaksinering på 3 måneders kontrollen. Har endelig kommet seg opp på 5kg [emoji1] (5035g og 59.50cm lang).
Har vært litt pjusk på kvelden i dag så har fått seg en Paracet stakkar.

Vi har fått en veldig aktiv og våken baby, som skal ha med seg alt. Veldig nysgjerrig og skal aller helst holdes med ansiktet fremover slik at hun kan få med seg mest mulig. Altfor utålmodig til å ligge å leke selv [emoji28]
Hun har nå rullet fra rygg til mage i snart en måneds tid, og er blitt veldig mye sterkere i nakken. Ligger å pludrer for seg selv på magen en god stund før hun blir lei. Gleder meg til hun finner ut av at hun kan rulle tilbake på ryggen selv, hehe.

Hun har også vært på sin første campingvogn tur til Sørlandet, noe som gikk overraskende bra [emoji847] Sov hele veien ned og hjem igjen i bilstolen, med bare en matpause underveis.

Her ligger hun på senga vår og koser seg[emoji173]
 
Last edited:
Åh! Fine S! ❤️
Gratulerer med 3 måneder!
 
Gratulerer med 3 måneder.
Synes vi akkurat gikk og ventet på at du skulle føde jeg...
 
Åh, så herlig[emoji7][emoji7]

Gratulerer med 3 mnd til lille snuppa[emoji173]️
 
Gratulerer med 3 mnd og en sterk liten snuppe! :D A rullet bare nå og da fra 3 mnd hun, men hver dag begge veier fra 4 mnd. Er så moro å se utviklingen deres❤️
 
Gratulerer med 3 måneder.
Synes vi akkurat gikk og ventet på at du skulle føde jeg...
Haha, ja det føles til tider slik her og! Tiden går så altfor fort!
 
Åh, så herlig[emoji7][emoji7]

Gratulerer med 3 mnd til lille snuppa[emoji173]️
Tusen takk snupp [emoji173]
Hvordan er formen om dagen?
 
Gratulerer med 3 mnd og en sterk liten snuppe! :D A rullet bare nå og da fra 3 mnd hun, men hver dag begge veier fra 4 mnd. Er så moro å se utviklingen deres[emoji173]️
Tusen takk [emoji173]
Ja det går så fort fremover nå, hun er liksom ikke en liten nyfødt baby lengre!
 
Tusen takk snupp [emoji173]
Hvordan er formen om dagen?

Varselene mine har klikka, så ikke sett dette jeg![emoji85][emoji85] formen er veldig bra!! Litt dårlig matlyst om dagen, så litt mindre energi enn vanlig! Men ellers ingen plager[emoji5][emoji5]
 
Varselene mine har klikka, så ikke sett dette jeg![emoji85][emoji85] formen er veldig bra!! Litt dårlig matlyst om dagen, så litt mindre energi enn vanlig! Men ellers ingen plager[emoji5][emoji5]
Varslene mine er også på bærtur [emoji28] Det og en litt vel aktiv baby gjør at dagene går så altfor fort [emoji85]
Så godt at formen er bra! Bare å nyte så lenge en kan og håpe det holder helt i mål [emoji16]
 
Vi sliter sånn med søvnen til frøkna! Eller, hun sovner som regel raskt når vi legger henne, og sovner også fort hvis jeg bærer henne i selen. Problemet er at hun aldri sover lengre enn 1-2 timer, både på dag og natt. Det skjer kanskje en gang i uken at hun slår til med 3 timers sammenhengende søvn.

Dette kan vel ikke være bra for babyen? Hun er 4mnd nå.

På nettene våkner hun av at hun sliter med å få ut luft fra magen. Da er det til slutt kun puppen som får henne til å sovne igjen, da hun blir helt hysterisk og umulig å trøste uten.

Vi har forsøkt å la henne sovne til puppen når hun legges for kvelden, flaskemating samt også ingen mat.
Jeg jobber hele dagen med å få ut luft fra magen hennes. Ingenting ser ut til å fungere.

Nå skal jeg som ett siste forsøk prøve meg på melkefri diett.

Minifom dråper er prøvd, men jeg fant det helt umulig å skulle huske å gi dette til ett hvert måltid når hun dier så ofte som hun gjør.

Utenom søvn problemene på natten så har vi det helt supert! S babler og koser seg på dagen og sjarmerer alle hun møter. Stort sett blid og fornøyd, men krever oppmerksomhet. Kan ikke leke alene lenge før hun blir lei [emoji28]

Hunden har heldigvis blitt mye roligere rundt henne og jeg stoler mer på han nå enn tidligere. S er helt enormt nysgjerrig og skal bort å ta på han hele tiden [emoji23]
 
Last edited:
Sååå nydelig liten tass [emoji7] Men så leit å høre at dere sliter med søvn :( Har det vært sånn hele tiden, eller har det kommet i det siste? Det er jo noe som heter "4 months sleep regression" som kan kødde til alt ved 4 mnd alder [emoji849] Hvis du skal prøve melkefritt, så husk å vær melkefri lenge nok. Har en venninne som hadde baby med kolikk som prøvde seg på melkefri diett da ungen var en måned eller to, men så ingen bedring etter tre uker av melk, så hun slo det fra seg. Da ungen var 7 mnd og problemene fortsatt var der, ble de henvist til barnelege, og han ville hun skulle kutte ut melk lenger (mener det var minst 6 uker, om ikke mer), og vips, så fikk de en ny unge! [emoji33] Håper dere finner ut av det uansett [emoji173]️
 
Sååå nydelig liten tass [emoji7] Men så leit å høre at dere sliter med søvn :( Har det vært sånn hele tiden, eller har det kommet i det siste? Det er jo noe som heter "4 months sleep regression" som kan kødde til alt ved 4 mnd alder [emoji849] Hvis du skal prøve melkefritt, så husk å vær melkefri lenge nok. Har en venninne som hadde baby med kolikk som prøvde seg på melkefri diett da ungen var en måned eller to, men så ingen bedring etter tre uker av melk, så hun slo det fra seg. Da ungen var 7 mnd og problemene fortsatt var der, ble de henvist til barnelege, og han ville hun skulle kutte ut melk lenger (mener det var minst 6 uker, om ikke mer), og vips, så fikk de en ny unge! [emoji33] Håper dere finner ut av det uansett [emoji173]️

Takk [emoji173]

Hun sov godt frem til hun var rundt 3 måneder, kanskje litt før den tid også. Så det har jo vart en stund.
Skal holde meg unna melk i 6 uker ja, slik at vi får sjekket om det har noen effekt eller ei. Hun har heldigvis ikke hatt kolikk.

Lurte på om jeg skulle starte med litt grønnsak/ fruktmos fremover...Men det vil kanskje gjøre vondt verre? Hun har fått litt svisker i dag så får se hvordan kvelden/ natten blir - begynner å bli litt desperat på søvn nå kjenner jeg [emoji28]
 
Åh! Hun er så vakker ❤️

Slitsomt når søvnen uteblir :(
Å prøve melkefritt kan absolutt funke, bare synd det tar såpass mange uker å se resultat...

Det med å leke alene kommer forresten litt etterhvert. Har løsnet skikkelig her i det siste ;)

Sommerklem ❤️
 
Åh! Hun er så vakker [emoji173]️

Slitsomt når søvnen uteblir :(
Å prøve melkefritt kan absolutt funke, bare synd det tar såpass mange uker å se resultat...

Det med å leke alene kommer forresten litt etterhvert. Har løsnet skikkelig her i det siste ;)

Sommerklem [emoji173]️

[emoji173][emoji173][emoji173]

Håper det løsner med den søvnen nå snart ja - slitsomt for alle sammen når det blir så lite soving [emoji42]

Har vært å handla inn havremelk og mandelmelk nå, så då var det bare å pakke vekk melk, smør og osten [emoji28] det positive er at denne type diett tvinger meg til å spise sunnere

Så godt å høre at det også er håp for at hun kan leke for seg selv [emoji16] Blir jo en smule kokko når jeg hele tiden må underholde.
 
[emoji173][emoji173][emoji173]

Håper det løsner med den søvnen nå snart ja - slitsomt for alle sammen når det blir så lite soving [emoji42]

Har vært å handla inn havremelk og mandelmelk nå, så då var det bare å pakke vekk melk, smør og osten [emoji28] det positive er at denne type diett tvinger meg til å spise sunnere

Så godt å høre at det også er håp for at hun kan leke for seg selv [emoji16] Blir jo en smule kokko når jeg hele tiden må underholde.

Det var vel da utviklingstrinn 4 var over at vi så stor forandring i selvstendighet ift lek. Dere er vel midt oppi det nå kanskje?

Tror ikke jeg kunne levd uten ost og smør :bag:
 
Back
Topp