LizRachel sin dagbok

Jeg har tenkt på å gå til innkjøp av vaskbare innlegg ja, sikkert bedre for miljøet også! Har forsøkt å finne i butikkene her, men må nok bestille fra nettet. Venter på tilbud fra komplett apotek [emoji6]
Hvor mange innlegg anbefaler du? 4 par kanskje eller noe i den duren?

Jeg har bare to par, men jeg lekker så lite at de holder hele dagen. Om natten sover jeg uten BH, men med en tynn t-skjorte som jeg lar det lekke litt i. Så for meg holder det med to par. Vasker hvitvask daglig uansett, så da slenger jeg de med der. Kunne selvsagt hatt noen par til men får se an melkemenge og lekkasje fremover :)
Om du lekker en del må du kanskje bytte oftere? Hvor mange engangs bruker du i løpet av et døgn?
 
Lurt å fikse resept[emoji16][emoji106]
Går en del på ammeinnlegg her også[emoji85] Hver gang jeg ammer så renner melka fra den puppen hun ikke spiser fra[emoji23][emoji23]

Håndmelking er gull[emoji7][emoji7][emoji106] Håper dere slipper noe mer ammestyr nå[emoji173][emoji173]
det finnes oppsamlere du kan ha på det brystet du ikke ammer på.
 
Jeg har tenkt på å gå til innkjøp av vaskbare innlegg ja, sikkert bedre for miljøet også! Har forsøkt å finne i butikkene her, men må nok bestille fra nettet. Venter på tilbud fra komplett apotek [emoji6]
Hvor mange innlegg anbefaler du? 4 par kanskje eller noe i den duren?
Du kan også ta et bomullslaken og klippe opp i passende størrelser
 
Jeg har bare to par, men jeg lekker så lite at de holder hele dagen. Om natten sover jeg uten BH, men med en tynn t-skjorte som jeg lar det lekke litt i. Så for meg holder det med to par. Vasker hvitvask daglig uansett, så da slenger jeg de med der. Kunne selvsagt hatt noen par til men får se an melkemenge og lekkasje fremover :)
Om du lekker en del må du kanskje bytte oftere? Hvor mange engangs bruker du i løpet av et døgn?

Jeg lekker heldigvis omtrent ingenting utenom ammingen, så bruker lite engangs innlegg - ingenting når puppene er friske [emoji38]
Har gått mye innlegg pga først sår og mye smøring av purelan, og deretter trøske [emoji19]
Sover også kun i singlet om natten istedenfor bh [emoji846] Så da hadde det kanskje holdt med 2-3 par ja [emoji5]
 
Du kan også ta et bomullslaken og klippe opp i passende størrelser
Jeg tenkte faktisk på akkurat det etterpå, at det også funker! Veldig lurt! [emoji4]
 
Jeg tenkte faktisk på akkurat det etterpå, at det også funker! Veldig lurt! [emoji4]
Viktigste er at det er mykt og behagelig mot huden (ikke ha noen sømmer direkte på brystet liksom) og at det kan vaskes på 60, gjerne 90 om det skulle bli behov (infeksjon etc).
 
Veide henne på hs i dag, og hun er nå 3545g. Helt innforbi normalen på grafen heldigvis. Skulle nok gjerne sett at hun hadde godt opp enda mer, men slipper heldigvis å supplere med mme.

Skal ringe fastlegen i morgen, nok er nok nå ja! [emoji846]
Så bra, det skal du klappe deg selv på skuldrene for at du har holdt ut ammingen!
 
For en aha opplevelse det har vært når det endelig gikk opp for meg at det var sterk utdrivning som plaget frøkna.
Har nå håndpumpet før hver amming og gud for en forskjell! Endelig ei fornøyd jente som ikke kaver ved brystet eller slår med nevene. Hun sover også mye bedre og har mindre magevondt. De siste dagene har vært helt magiske [emoji173] bare håper det fortsetter sånn [emoji846]

Har vært alene hele helga nå før første gang, og det har gått over all forventning! Har komt meg ut med hund og vogn tre ganger daglig - utrolig herlig med det flotte været vi har hatt, rett og slett en forsmak på sommeren [emoji16]
Det holdt i massevis med en tynn ulldress og dyne i vogna, ble fort varmt i sola.

Fine jenta vår [emoji173]
 
Last edited:
Så flink du er! Nydelig vær vi har nå! :cool:

Så godt det var noe som enkelt kunne håndteres da :D
 
Så fine jenter! ❤️❤️
 
Så nydelige dere er[emoji173][emoji173]
 
Så deilig helg!
 
Hvis du blir hekta på bæring så kan jeg anbefale FB gruppene Stavanger Slinging og Norsk Bæregruppe :)
Oi, jeg har ikke fått opp noe varsel på innlegget ditt [emoji33][emoji33]
Takk for tips, skal sjekke ut gruppene [emoji4]
 
Hei! Hvordan går det ? :happy:
 
Hei! Hvordan går det ? :happy:
Heisann! Det går veldig fint om dagene, lille Sara er en herlig blidfis [emoji173]
Akkurat nå er samboer hjemme og kjenner det gjør veldig godt og hjelper på. Det kan tidvis bli slitsomt å ha frøkna hele døgnet i tillegg til hunden. Så jeg setter ekstra stor pris på når samboer er hjemme [emoji7]

Det er helt sprøtt også hvor fort tiden går. Nå er hun straks 11 uker!! Smiler og babler som en foss, og sjarmerer alle hun møter [emoji7] Blitt litt ekstra travelt også nå den siste uken, frøkna har funnet ut av at hun kan rulle seg rundt på magen [emoji33]
Men føler vi er heldige, hun er stort sett veldig blid og fornøyd.

Hvordan går det hos dere? Har det skjedd noe mer med hussalget?
 
Heisann! Det går veldig fint om dagene, lille Sara er en herlig blidfis [emoji173]
Akkurat nå er samboer hjemme og kjenner det gjør veldig godt og hjelper på. Det kan tidvis bli slitsomt å ha frøkna hele døgnet i tillegg til hunden. Så jeg setter ekstra stor pris på når samboer er hjemme [emoji7]

Det er helt sprøtt også hvor fort tiden går. Nå er hun straks 11 uker!! Smiler og babler som en foss, og sjarmerer alle hun møter [emoji7] Blitt litt ekstra travelt også nå den siste uken, frøkna har funnet ut av at hun kan rulle seg rundt på magen [emoji33]
Men føler vi er heldige, hun er stort sett veldig blid og fornøyd.

Hvordan går det hos dere? Har det skjedd noe mer med hussalget?
Så gøy å høre! Det går sykt fort ja!
Hvordan er nettene ? Skjønner godt det er travelt når han er på jobb. Samboer her reiser snart til USA i nesten 3 uker og jeg gruer meg litt for det. Lille her er SÅ aktiv og skal helst hoppe og kravle hele dagen :banghead::hilarious:

Vi har hatt visning, og noen interesserte er det, men pga vi ligger i en høy klasse må vi påregne at dette tar tid. Så på fredag kom plutselig drømmehuset vårt til salgs! Et hus /tomt Vi aldri hadde trodd skulle komme!! Så nå håper vi at alt går i orden :):)
 
Så gøy å høre! Det går sykt fort ja!
Hvordan er nettene ? Skjønner godt det er travelt når han er på jobb. Samboer her reiser snart til USA i nesten 3 uker og jeg gruer meg litt for det. Lille her er SÅ aktiv og skal helst hoppe og kravle hele dagen :banghead::hilarious:

Vi har hatt visning, og noen interesserte er det, men pga vi ligger i en høy klasse må vi påregne at dette tar tid. Så på fredag kom plutselig drømmehuset vårt til salgs! Et hus /tomt Vi aldri hadde trodd skulle komme!! Så nå håper vi at alt går i orden :):)

Oi, 3 uker, der var lenge [emoji33] Håper du kan få litt hjelp fra noen andre til å avlaste deg litt innimellom?

Nettene her er som oftest bra. Legger seg rundt 21/22 og har alt i mellom 1-3 amminger. Hun sovner så og si alltid ved puppen, og jeg kan heldigvis legge henne i sengen sin etterpå uten protester. På morgenene samsover vi, noe alle sammen koser seg med [emoji4]

Så utrolig spennende med hussalg og kjøp! Håper dere ikke må vente for lenge med salget og at dere får drømmehuset/ tomten [emoji5]
 
Back
Topp