LizRachel sin dagbok

Forstår så veldig godt hva du mener; føler ikke jeg gjør noe annet enn å være mamma - amme, skifte bleier, bysse i søvn. Har også måttet vente på å få henne opp i vekt før vi kan bruke ergobaby bæreselen. Skal inn på ha og veie henne i morgen, håper så inderlig hun har kommet seg opp til 3.2kg nå [emoji120]

Huff, hørtes ut som en slitsom reise ned til Kr.sand [emoji17]
Frykter jo litt det samme kan skje her. Foreløpig sover hun veldig godt når vi kjører bil, men det kan jo fort snu.

Håper dere har hatt en fin tur i Danmark så langt? [emoji846]
Da må du ha masse lykke til med veiingen. Jeg følte ikke bæreselen gav meg noe avbrekk hjemme når hun var liten, men genial når vi måtte til riksen 3 uker gammel.. men nå når hun er 3 mnd er den mer nyttig feks på tur med hunden eller på reise.
Jeg har tenkt å bruke den på vanlige turer med hunden men det blir til at jeg pakket vogna ut/inn fordi som regel sovner hun.

Ja, mamma rollen må være den mest krevende og givende jobben jeg har hatt. :hungover::)

Får nå håpe dere slipper en slik tur! Vi kjøpte solbriller og hun protesterte litt når vi tok de på (såklart) men sovnet lett så tror det har hjulpet litt. :)

Joda, vi har en fin tur, full hytte og full rulle :woot:
Hva med dere ? Er samboer tilbake på jobb?
 
Så bra da! :) Det var superdigg da det stoppet her også etter en evighet med spotting :)

Halebein kan dessverre ta lang tid. Jeg brakk mitt i en snowboardulykke for mange år siden. Hadde vondt i nesten to år etter det, og kjenner beinet er mer markert den dag i dag om underlaget er for hardt...
Bra du har pute å sitte på i hvert fall :)

Sykdom har preget påsken til nå dessverre. Vond hals først og nå hoste og snørr :dead:
Livredd for å smitte S, men det har foreløpig gått bra heldigvis :)
Også spotter jeg plutselig :confused: Blir sur hvis jeg skal få mensen tilbake allerede, jeg fullammer jo :shifty:
Ellers er det nydelig på fjellet da, så vi koser oss her i det minste :chicken:

Hvordan er påsken der?

Oi, hørtes ikke godt ut med det halebeinet ditt...2 år er leeenge å ha vondt![emoji33]
Jeg forbereder meg mentalt på at dette kan ta tid ja...hvordan i all verden skal det gå med forholdet til mannen og sexen da?? [emoji24]

Håper det går bedre med halsen, hoste og snørr? Surt å starte påsken med det [emoji19]
Håper virkelig ikke det er mensen som er kommet hos deg, hørtes jo veldig tidlig ut!

Her er det ikke mye som minner om påske [emoji28] Lille S er veldig urolig på kveldene, så vi har holdt oss hjemme. Satser på litt mer påske stemning til neste år [emoji108]
 
Da må du ha masse lykke til med veiingen. Jeg følte ikke bæreselen gav meg noe avbrekk hjemme når hun var liten, men genial når vi måtte til riksen 3 uker gammel.. men nå når hun er 3 mnd er den mer nyttig feks på tur med hunden eller på reise.
Jeg har tenkt å bruke den på vanlige turer med hunden men det blir til at jeg pakket vogna ut/inn fordi som regel sovner hun.

Ja, mamma rollen må være den mest krevende og givende jobben jeg har hatt. :hungover::)

Får nå håpe dere slipper en slik tur! Vi kjøpte solbriller og hun protesterte litt når vi tok de på (såklart) men sovnet lett så tror det har hjulpet litt. :)

Joda, vi har en fin tur, full hytte og full rulle :woot:
Hva med dere ? Er samboer tilbake på jobb?

Så smart med solbriller til lille! Det skal jeg huske på til sommeren!

Her går dagene altfor fort. Frøkna er veldig urolig på kveldene, så da blir det ikke mye fritid på mor og far [emoji30]
Samboer begynner på jobb igjen i morgen, jeg galgruer meg [emoji33]
 
Så smart med solbriller til lille! Det skal jeg huske på til sommeren!

Her går dagene altfor fort. Frøkna er veldig urolig på kveldene, så da blir det ikke mye fritid på mor og far [emoji30]
Samboer begynner på jobb igjen i morgen, jeg galgruer meg [emoji33]
Ja,det har hjulpet oss! Hun liker jo ikke å ha de på alltid men det hjelper!

Er det mye kveldsuro? :confused:

Er så glad for at vi har fått til leggerutiner og har noen timer alene på kveldene. Har sittet med henne i armene og løpt og busset og styrt og tilslutt bare lagt oss sånn 20 og styrt frem til 22-23:arghh: så det er dag og natt. Så det blir kanskje bedre etterhvert for dere!:dead: Det er sykt travelt i starten :hungover:

Åh, Lykke til med første dagen alene! Dette fikser du! :Heartred
 
Ja,det har hjulpet oss! Hun liker jo ikke å ha de på alltid men det hjelper!

Er det mye kveldsuro? :confused:

Er så glad for at vi har fått til leggerutiner og har noen timer alene på kveldene. Har sittet med henne i armene og løpt og busset og styrt og tilslutt bare lagt oss sånn 20 og styrt frem til 22-23:arghh: så det er dag og natt. Så det blir kanskje bedre etterhvert for dere!:dead: Det er sykt travelt i starten :hungover:

Åh, Lykke til med første dagen alene! Dette fikser du! [emoji813]red

Samboer mener det har vært kveldsuro siden dagen vi kom hjem fra sykehuset [emoji28]
Det er ikke fullt så ille, bare mannfolket som savner å ha kveldene for oss selv [emoji6]

Hun styrer og kaver fælt fra 20-21 tiden og frem til vi legger oss rundt midnatt. Ligger for det meste ved puppen min hele kvelden. Hørtes egentlig ganske likt ut slik som dere hadde det [emoji13] Ganske travle kvelder Ja!
 
Samboer mener det har vært kveldsuro siden dagen vi kom hjem fra sykehuset [emoji28]
Det er ikke fullt så ille, bare mannfolket som savner å ha kveldene for oss selv [emoji6]

Hun styrer og kaver fælt fra 20-21 tiden og frem til vi legger oss rundt midnatt. Ligger for det meste ved puppen min hele kvelden. Hørtes egentlig ganske likt ut slik som dere hadde det [emoji13] Ganske travle kvelder Ja!
Hehe ganske likt som oss ja.
Vi begynte til slutt p bare legge oss da, for å kunne slappe litt av. Eller jeg satt bare med ammeputen (cozyfix!!) Og lille hang på en pupp hele kvelden. Slitsomt i lengden men ofte når jeg la henne i vugga så våknet hun fort..
 
Hehe ganske likt som oss ja.
Vi begynte til slutt p bare legge oss da, for å kunne slappe litt av. Eller jeg satt bare med ammeputen (cozyfix!!) Og lille hang på en pupp hele kvelden. Slitsomt i lengden men ofte når jeg la henne i vugga så våknet hun fort..

Akkurat sånn det er her også på kveldene nå, hun begynner å hylskrike med en gang vi forsøker å legge henne i vugga... og samboer er redd hun spiser for mye/ ofte [emoji28] Forstår han litt også da, mye gulpes opp igjen [emoji849]
 
Akkurat sånn det er her også på kveldene nå, hun begynner å hylskrike med en gang vi forsøker å legge henne i vugga... og samboer er redd hun spiser for mye/ ofte [emoji28] Forstår han litt også da, mye gulpes opp igjen [emoji849]
Noe herk når det står på det der..
Du kan si til ham at det ikke bare er maten hun spiser men og like mye nærhet,kos,trøst og beskjed om å produsere melk hos deg som er årsaken til at babyen ligger mye til brystet :) og at de gulper mye den første tiden og vil etterhvert som de modnes mest sannsynlig roer dette seg ned. ;)
 
Så smart med solbriller til lille! Det skal jeg huske på til sommeren!

Her går dagene altfor fort. Frøkna er veldig urolig på kveldene, så da blir det ikke mye fritid på mor og far [emoji30]
Samboer begynner på jobb igjen i morgen, jeg galgruer meg [emoji33]

Hvordan går det nå som samboer er tilbake på jobb?
 
Hvordan har det gått med å være alene ? :happy:
 
Hvordan går det nå som samboer er tilbake på jobb?
Skal innrømme at de første dagene var tøffe. Frøkna sov nesten ingenting på dagtid, bortsett fra når vi trilla tur. I dag har det gått veldig mye bedre, heldigvis [emoji173]
Blir spennende å se hvordan det går i morgen, samboer blir da borte fra 4 på morgenen og ikke hjemme igjen før sent på kvelden [emoji44]

Hvordan går det hos dere? Har dere gjort noe nå i påsken?
 
Hvordan har det gått med å være alene ? :happy:
Det har vært tøft, men håper vi snart finner ut av ting og får litt mer rutine inn i hverdagen- både meg og frøkna [emoji28]
Synes det er litt vanskelig dette med søvn, og hvor mye som er "vanlig" for de små å sove på dagen. I dag f.eks. Har hun sovet mye (synes jeg ihvertfall). 2-3 timer på tidlig ettermiddag, og ca. 1 time i 5 tiden. Nå sover hun igjen på brystet mitt [emoji28]
Stemoren min er veldig på det at "søvn avler søvn", men jeg vet ikke altså. Skjenner jeg er helt grønn på dette området, hehe.
Ammingen går heldigvis kjempebra nå [emoji847][emoji7] er så takknemlig for at jeg holdt ut!

Håper dere har hatt en fin danmarkstur og også fått nytt det fine påskeværet vi har hatt her hjemme [emoji3]
 
Kan veldig godt være det. En bleie er alltid befriende :D

Noen dager føler jeg at jeg kun ammer,skifter bleie og rydder.:eek:
Mens andre dager s8m idag, hvor jeg ammet to ganger inatt kun og har gått en lang morgentur og K sover i vogna mens jeg sitter i sola, ja da er livet skjønt og jeg føler meg ikke bare som mamma :p

Ha, Ja du må nok vente litt til da:inpain:
Håper det går seg til :(:angelic: høres fælt ut.

Huff, er jo en omstilling for hunden og, som du sier han er jo det største/første barnet :D
Godt at det gir resultater.

Vet du, 2 dager før vi reiste begynte K med skriketurer uten like i bilen og jeg bare yes.. Samboer skjønte ikke helt hvorfor jeg stressa med det. Men så på vei ned (planlagt god tid med mye stopp osv) så klikka det totalt. Hun skrek illrød og nesten så pusten stopper i 3 kvarter første gangen og sånn holdt hun det gåendende:oops: om vi stoppa var alt greit, men hun klikka i stolen. På båten styrte hun fælt da var hun overtrøtt og kjempesliten så ingenting nytta. Hun sovna 30 minutt i bæreselen da. Og når vi kom av båten sov hun en 3 kvarter. Vet ikke helt hva som skjedde men vi mistenker bleie, utviklingstrinn og sol i øynene.(Selv med sotete original ruter og solskjerming) hun sov sånn 15 min om gangen når hun var utslitt men det var en helt fæl tur ned.:dead:

Men her nede har hun hatt noen turer der hun klikker (pga sulten) så det er jo greit men og pga hun bare er sinna:hungover: men da har det vart i 3-4 minutt ikke 3 kvarter liksom.

Men det kan jo gå helt strålende for deres del da, S er kanskje kjempesnill ;)

Hun kan faktisk være bilsyk. Det oppdaget vi med eldstemann ( Sol i øynene hjelper jo ikke selvfølgelig :p).
Det ble mye bedre da vi ga han en kvart postafen. Tror det kan gis fra 4 mnd om jeg husker rett? Les på pakken.
Det kan jo tas av gravide også, så vil tro det er ganske safe å gi de små. Ikke minst har de det jo ikke så fælt.
Vi ga det jo ikke på korte kjøreturer da selvfølgelig.
Har tilgang til en hytte 1,5 t unna, og da brukte vi det.
 
Det har vært tøft, men håper vi snart finner ut av ting og får litt mer rutine inn i hverdagen- både meg og frøkna [emoji28]
Synes det er litt vanskelig dette med søvn, og hvor mye som er "vanlig" for de små å sove på dagen. I dag f.eks. Har hun sovet mye (synes jeg ihvertfall). 2-3 timer på tidlig ettermiddag, og ca. 1 time i 5 tiden. Nå sover hun igjen på brystet mitt [emoji28]
Stemoren min er veldig på det at "søvn avler søvn", men jeg vet ikke altså. Skjenner jeg er helt grønn på dette området, hehe.
Ammingen går heldigvis kjempebra nå [emoji847][emoji7] er så takknemlig for at jeg holdt ut!

Håper dere har hatt en fin danmarkstur og også fått nytt det fine påskeværet vi har hatt her hjemme [emoji3]

Du er så flink! Ikke alle som kommer over kneika med sånne ammeutfordringer.

Viktig å sove litt på dagtid når babyen sover hvis underskuddet på søvn tar for mye på.

Ja, ikke sant det er en stor omveltning å få et barn?! Det er da man oppdager at man like godt kan få en til snarest hvis man likevel skal ha søsken. De første årene er litt tunge, men så kan barna bli med på de samme aktivitetene stort sett pga nærhet i alder. Både praktisk og gøy.
 
Skal innrømme at de første dagene var tøffe. Frøkna sov nesten ingenting på dagtid, bortsett fra når vi trilla tur. I dag har det gått veldig mye bedre, heldigvis [emoji173]
Blir spennende å se hvordan det går i morgen, samboer blir da borte fra 4 på morgenen og ikke hjemme igjen før sent på kvelden [emoji44]

Hvordan går det hos dere? Har dere gjort noe nå i påsken?

Går veldig fint her :) Ser ut til at hun går inn i en periode der hun kjemper mot søvnen på dagtid men sover gjennom natten så kan ikke klage!

Vi valgte å bare være hjemme i påsken, ble så mye styr med å pakke bilen med baby og hundeting. Svigermor kom heller på besøk til oss så det var veldig koselig :)
 
Det har vært tøft, men håper vi snart finner ut av ting og får litt mer rutine inn i hverdagen- både meg og frøkna [emoji28]
Synes det er litt vanskelig dette med søvn, og hvor mye som er "vanlig" for de små å sove på dagen. I dag f.eks. Har hun sovet mye (synes jeg ihvertfall). 2-3 timer på tidlig ettermiddag, og ca. 1 time i 5 tiden. Nå sover hun igjen på brystet mitt [emoji28]
Stemoren min er veldig på det at "søvn avler søvn", men jeg vet ikke altså. Skjenner jeg er helt grønn på dette området, hehe.
Ammingen går heldigvis kjempebra nå [emoji847][emoji7] er så takknemlig for at jeg holdt ut!

Håper dere har hatt en fin danmarkstur og også fått nytt det fine påskeværet vi har hatt her hjemme [emoji3]
Så bra at du fikk endelig en god følelse ifht ammingen! :happy:

Husk det er tidlig,og babyen kan ikke lære rutine (sånn utviklingsmessig) før ved 3mnd alder. Selv om noen følger en rutine så er der ikke å forvente enda, så slapp av med det. La henne sove så mye hun vil og forsøk det samme;) for oss var det riktig, at søvn avler søvn så lenge lille legger fint på seg så stresset jeg ikke med det. En dag er det enda feks 3 timer eller 15 minutt eller 30 minutt hun sover. Alt etter som.
Idag måtte jeg faktisk vekke henne da hun sov så godt, eller hadde leggingen blitt helt tullete igjen :arghh:

Vi har det fint, ikke fått pakket ut ifra turen enda, litt småsyke men ikke noe å klage så veldig på :happy:

Lykke til videre i tilværelsen! Når har mannen fri igjen?
 
Du er så flink! Ikke alle som kommer over kneika med sånne ammeutfordringer.

Viktig å sove litt på dagtid når babyen sover hvis underskuddet på søvn tar for mye på.

Ja, ikke sant det er en stor omveltning å få et barn?! Det er da man oppdager at man like godt kan få en til snarest hvis man likevel skal ha søsken. De første årene er litt tunge, men så kan barna bli med på de samme aktivitetene stort sett pga nærhet i alder. Både praktisk og gøy.

Prøver å få inn litt kviler på dagtid også ja, når mini sover.

Vi kommer til å forsøke på søsken rimelig kjapt, blir ikke akkurat yngre heller [emoji28] Men det er jo avhengig av hvor lenge jeg ammer og evt når mensen kommer tilbake
 
Går veldig fint her :) Ser ut til at hun går inn i en periode der hun kjemper mot søvnen på dagtid men sover gjennom natten så kan ikke klage!

Vi valgte å bare være hjemme i påsken, ble så mye styr med å pakke bilen med baby og hundeting. Svigermor kom heller på besøk til oss så det var veldig koselig :)

Så herlig at hun sover gjennom natten [emoji120] Gleder meg til de tider ja! her er det amming med 3-4 timer imellom hele døgnet.
 
Så bra at du fikk endelig en god følelse ifht ammingen! :happy:

Husk det er tidlig,og babyen kan ikke lære rutine (sånn utviklingsmessig) før ved 3mnd alder. Selv om noen følger en rutine så er der ikke å forvente enda, så slapp av med det. La henne sove så mye hun vil og forsøk det samme;) for oss var det riktig, at søvn avler søvn så lenge lille legger fint på seg så stresset jeg ikke med det. En dag er det enda feks 3 timer eller 15 minutt eller 30 minutt hun sover. Alt etter som.
Idag måtte jeg faktisk vekke henne da hun sov så godt, eller hadde leggingen blitt helt tullete igjen :arghh:

Vi har det fint, ikke fått pakket ut ifra turen enda, litt småsyke men ikke noe å klage så veldig på :happy:

Lykke til videre i tilværelsen! Når har mannen fri igjen?

Ja det er ingen rutine her i huset enda, hun er jo alt for liten til det. Men nå i kveld har hun hatt 2 gode kviler, og det har ikke skjedd på flere uker! Gjorde godt for både mamma og pappa kroppen å få litt kvalitetstid sammen [emoji1]

Vi har ikke fått veid frøkna på noen uker nå - var innom helsestasjonen onsdag forrige uke, men da var de stengt [emoji53] så skal innom neste uke for å se hvor mye hun har lagt på seg. Krysser fingrene for at hun har fin oppgang.

Mannen har en uke fri igjen fra og med idag [emoji16]
 
Ja det er ingen rutine her i huset enda, hun er jo alt for liten til det. Men nå i kveld har hun hatt 2 gode kviler, og det har ikke skjedd på flere uker! Gjorde godt for både mamma og pappa kroppen å få litt kvalitetstid sammen [emoji1]

Vi har ikke fått veid frøkna på noen uker nå - var innom helsestasjonen onsdag forrige uke, men da var de stengt [emoji53] så skal innom neste uke for å se hvor mye hun har lagt på seg. Krysser fingrene for at hun har fin oppgang.

Mannen har en uke fri igjen fra og med idag [emoji16]
Så vel fortjent da :D nyt!;)

Kjipt når de har stengt når en har tenkt seg dit! :p
Krysser fingrene for at hun går fint opp og følger sin kurve :happy:

God helg og nyt friuka sammen med mannen!
 
Back
Topp