LizRachel sin dagbok

Så fort kan en gå fra lettelse til bekymring, eller himmel til helvete.
Fikk en større blødning når jeg var på do litt tidligere i kveld.
Har ringt å snakket med både føden og legevakt, ingen vil ta meg inn eller gjøre noe. Må bare se det ann....
Tusen tanker raser gjennom hodet nå og prøver febrilsk å kjenne etter om det er noe liv.
Er så himla redd for at noe er veldig galt og at jeg skal miste lille hjertet mitt
 
Så fort kan en gå fra lettelse til bekymring, eller himmel til helvete.
Fikk en større blødning når jeg var på do litt tidligere i kveld.
Har ringt å snakket med både føden og legevakt, ingen vil ta meg inn eller gjøre noe. Må bare se det ann....
Tusen tanker raser gjennom hodet nå og prøver febrilsk å kjenne etter om det er noe liv.
Er så himla redd for at noe er veldig galt og at jeg skal miste lille hjertet mitt
Blødninger er skikkelig ekkelt.. Jeg har hatt blødninger i varierende grad siden uke 10.. i uke 19 fikk jeg komme inn på innvendig ul for å sjekke livmorhalsen, her var alt heldigvis bra[emoji4] Sannsynligvis er det skjøre slimhinner som skaper blødningene.. Prøv å hvil masse i helga og ta det helt ned ro, ikke gå og bær tungt[emoji173] Og har ikke blødningene gitt seg til mandag så ring fastlegen å be om time[emoji173]

Skjønner godt at du blir stressa og redd, vet så godt hvor skummelt det er å se blod[emoji173] Heldigvis er det somregel teite slimhinner som er skjøre og blør, veldig vanlig hos gravide[emoji4]

Satser på at dette er uskyldig blødning, så får du slappe av og la mannen ta alt av husarbeid i helga [emoji8][emoji173] Krysser fingrene for at det bare er slimhinnene
 
Takk for tilbakemelding LilleMy. Jeg har heldigvis oul til mandag, så gyn skal få lov til å sjekke alt som kan sjekkes da.
Jeg mistenker at det enten er livmorhalsen, morkake eller blodkar/ hematom som sprakk. Det var ganske mye friskt blod som rant ned i doskåla [emoji53]
Vil tro at hvis det var slimhinnene så ville det ikke vært så mye?
Har ikke blødd siden, men kjenner stikninger og litt nedpress i underlivet.

Den gode nyheten er at både jeg og samboer kjente mini i går. Veldig godt at samboer også kjente dette da han la hånden på magen min, ellers hadde jeg nok hatt vanskeligheter med å tro det selv.

Jeg skal ringe inn til en privat legevakt i dag og høre om de har gyn tilgjengelig. Hvis ikke blir det å vente til mandag.

En ting er ihvertfall sikkert, det blir 100% sykemelding fra nå av fremover. Dette var dritskummelt.
 
Takk for tilbakemelding LilleMy. Jeg har heldigvis oul til mandag, så gyn skal få lov til å sjekke alt som kan sjekkes da.
Jeg mistenker at det enten er livmorhalsen, morkake eller blodkar/ hematom som sprakk. Det var ganske mye friskt blod som rant ned i doskåla [emoji53]
Vil tro at hvis det var slimhinnene så ville det ikke vært så mye?
Har ikke blødd siden, men kjenner stikninger og litt nedpress i underlivet.

Den gode nyheten er at både jeg og samboer kjente mini i går. Veldig godt at samboer også kjente dette da han la hånden på magen min, ellers hadde jeg nok hatt vanskeligheter med å tro det selv.

Jeg skal ringe inn til en privat legevakt i dag og høre om de har gyn tilgjengelig. Hvis ikke blir det å vente til mandag.

En ting er ihvertfall sikkert, det blir 100% sykemelding fra nå av fremover. Dette var dritskummelt.
Så bra du har oul på mandag[emoji173][emoji173] Og så godt at dere kjente liv[emoji7][emoji8] høres ut som typisk blodkar som sprakk det der, jeg opplevde også noen ganger at truseinnlegg var fullt og masse på papiret[emoji26][emoji53] Skikkelig ubehagelig når sånt skjer[emoji173] Du får hvile og ringe privat legevakt, en sjekk er godt for å roe nervene[emoji173][emoji173] Og sykmelding er lurt nå, nå er det du og lille knøtt som kommer først[emoji8][emoji173]
 
Skrev til deg i trpden på skjult men sender en klem her også ❤️❤️
 
Så bra du har oul på mandag[emoji173][emoji173] Og så godt at dere kjente liv[emoji7][emoji8] høres ut som typisk blodkar som sprakk det der, jeg opplevde også noen ganger at truseinnlegg var fullt og masse på papiret[emoji26][emoji53] Skikkelig ubehagelig når sånt skjer[emoji173] Du får hvile og ringe privat legevakt, en sjekk er godt for å roe nervene[emoji173][emoji173] Og sykmelding er lurt nå, nå er det du og lille knøtt som kommer først[emoji8][emoji173]

Huff så utrolig vondt og skummelt det du også var igjennom [emoji17]
Ja nå er det mest nervene som trenger å roes. Ikke godt å være så redd og stresset. Takk for gode ord Lille My [emoji173]
 
Takk vennen [emoji173][emoji173]

Og såå godt å lese at dere kjente liv! Det er jo supert tegn :)
Om du har doppler kan du også sjekke litt med den i dag om du er veldig utafor ❤️
 
Og såå godt å lese at dere kjente liv! Det er jo supert tegn :)
Om du har doppler kan du også sjekke litt med den i dag om du er veldig utafor [emoji173]️
Har ikke kjøpt inn Doppler [emoji31]
Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde. Muligens jeg må sende mannen ut på shopping [emoji16] eller evt høre med svigerinna mi. Men ringer først den private legevakten, De åpner kl 1000. Hvis jeg får komme inn så kan de forhåpentligvis bekrefte at alt er fint
 
Har ikke kjøpt inn Doppler [emoji31]
Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde. Muligens jeg må sende mannen ut på shopping [emoji16] eller evt høre med svigerinna mi. Men ringer først den private legevakten, De åpner kl 1000. Hvis jeg får komme inn så kan de forhåpentligvis bekrefte at alt er fint

Håper det ordner seg med time i dag! Ikke godt å gå flere dager med bekymringer...
Skulle lett lånt deg min doppler om jeg var på din side av landet, men dette skal gå fin okkesom ❤️
 
Gyn hos privat legevakt har kun timer mandag - fredag :(
Så da blir det bare å slappe av frem til mandag, og håpe det ikke kommer flere blødninger :sorry:
 
Gyn hos privat legevakt har kun timer mandag - fredag :(
Så da blir det bare å slappe av frem til mandag, og håpe det ikke kommer flere blødninger :sorry:
Kjedelig at de ikke hadde timer[emoji53] Dette skal gå bra kjære du[emoji173]Er nok en uskyldig blødning[emoji173] Vet hvor skremmende det er, men prøv å pust med magen og slapp av[emoji173]
 
Kjedelig at de ikke hadde timer[emoji53] Dette skal gå bra kjære du[emoji173]Er nok en uskyldig blødning[emoji173] Vet hvor skremmende det er, men prøv å pust med magen og slapp av[emoji173]

Her blir det sengehvile resten av helga [emoji28] er så inderlig glad for at samboer ikke skal på jobb igjen før torsdag. Prøver å tenke med fornuften; når jeg er så langt på vei som nå så er det større sannsynlighet for at det går bra enn ikke. Skal heldigvis inn til distriktets beste gynekolog på mandag, så kommer til å bli hørt og godt ivaretatt da [emoji173]
 
Her blir det sengehvile resten av helga [emoji28] er så inderlig glad for at samboer ikke skal på jobb igjen før torsdag. Prøver å tenke med fornuften; når jeg er så langt på vei som nå så er det større sannsynlighet for at det går bra enn ikke. Skal heldigvis inn til distriktets beste gynekolog på mandag, så kommer til å bli hørt og godt ivaretatt da [emoji173]
Nå er det størst sjanse for at dette går bra ja[emoji173][emoji173] Men skjønner godt at du blir stressa og redd, blod er ikke noe vi gravide liker å se[emoji26][emoji53] Bra du skal inn til en god gyn på mandag[emoji8][emoji111][emoji106] Nå er det bare å slappe av med god samvittighet og la mannen styre hjemme[emoji111][emoji7]
 
Synd du ikke fikk time kjære deg, men det blir nok bra lell med hvile gjennom helgen ❤️
Klemifleng ❤️
 
Så ekkelt, skjønner du blir bekymret. Håper det ikke kommer mer nå, det er nok helt uskyldig tror jeg:Heartred Heldigvis ikke så lenge til mandag:Heartred
 
Nå er det størst sjanse for at dette går bra ja[emoji173][emoji173] Men skjønner godt at du blir stressa og redd, blod er ikke noe vi gravide liker å se[emoji26][emoji53] Bra du skal inn til en god gyn på mandag[emoji8][emoji111][emoji106] Nå er det bare å slappe av med god samvittighet og la mannen styre hjemme[emoji111][emoji7]
Tror han synes det er litt stas å passe på meg også, han er ikke vandt med det [emoji28]
Blir jo så redd stakkar, like redd som meg. Kommer titt å ofte å tar på magen nå og spør om jeg kjenner liv [emoji177]
 
Synd du ikke fikk time kjære deg, men det blir nok bra lell med hvile gjennom helgen [emoji173]️
Klemifleng [emoji173]️
Ja litt kjipt, men det eneste de gjerne kunne gjort var å lytte med doppler/ evt. ultralyd. Tror ikke de hadde gjort så mye mer.
På mandag får vi heldigvis sjekket alt i sammen, sannsynligvis også innvendig ultralyd om legen mener det er forsvarlig. Håper han finner ut av noe, og ikke minst at alt står bra til med mini.
 
Så ekkelt, skjønner du blir bekymret. Håper det ikke kommer mer nå, det er nok helt uskyldig tror jeg[emoji813]red Heldigvis ikke så lenge til mandag[emoji813]red
Har heldigvis ikke kommet mer friskt blod, bare litt brunlige rester etter i går. Tenker det nok er ganske normalt, med tanke på mengden som kom i går.
Heldigvis ikke lenge til mandag nei, og har time kl 0900 på morgenen [emoji106]
 
Har heldigvis ikke kommet mer friskt blod, bare litt brunlige rester etter i går. Tenker det nok er ganske normalt, med tanke på mengden som kom i går.
Heldigvis ikke lenge til mandag nei, og har time kl 0900 på morgenen [emoji106]
Bra det er brunt nå, det er ikke unormalt det da nei. Du får slappe av å ikke gjøre noe resten av helgen:Heartred Godt det var time så tidlig :)
 
Back
Topp