Livmor trakl seg ikke sammen

Spirelykke

Glad i forumet
Marsboerne2017
August 2018
sist fødsel var jeg i aktiv fødsel i 17 timer, lå med 9 cm i 7 timer. Dette resulterte i at livmoren min ikke trakk seg helt sammen og jeg mistet 1,6 liter blod. I tillegg fødte jeg en veldig stor gutt på 4,6kg. Nå er jeg gravid igjen å venter nokk enn gutt. Er livredd for å miste mye blod igjen å ikke minst føde ett så stort barn eller større. Blir 17mnd mellom de, er sjangsen større for jeg mister mye blod denne gangen også siden de blir så tett enn hvis jeg ikke hadde blitt gravid igjen før om 5 år f.eks? Er det stor sjangs for at jeg mister mye blod denne gangen også?
 
Hei:)

Leit å høre om den forrige fødselen din, men så fantastisk bra jobbet!!! Gratulerer så mye med det nye svangerskapet. Når du mistet så mye bod ved forrige fødsel er det større sannsynlighet denne gangen, forskjellen er at de er forberedt på det og vil gjøre tiltak på forhånd for å ha alt klart til å stoppe det raskere hvis det skjer. Samt at du kan følges opp med vektkontroller og evt. settes i gang tidligere hvis det er risiko for stort barn. DVS. ja det er mulig du blød denne gangen også, de vil sette inn tiltak for å forebygge samt oppfølging med tanke på vekst:)

Ønsker deg masse lykke til!
 
Back
Topp