Livmor som ikke trakk seg sammen

Elisabethh

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei

Da jeg fødte for 7 mnd siden ville ikke livmora mi trekke seg sammen, og stod bare og blødde. Jeg mista 2,5L blod, ble sendt rett på operasjon og fikk da også blodoverføring. De sa på sykehuset at ved en senere graviditet og da fødsel, ville de stå klar med medisiner for å hjelpe livmora mi å trekke seg sammen.
Er det riktig som jeg da forstod at det er en sjanse for at dette vil kunne gjenta seg? Eller vil dette mest sannsynlig gå bra neste gang? Vil de sette veneflon for å stå klar til å gi meg disse medisinene? Er det noe jeg bør tenke på ved en senere graviditet?
Jeg er ikke særlig glad i sprøyter fra før (sprøyteskrekk), så jeg håper på minst mulig sprøyter ved en eventuelt senere graviditet og fødsel.
 
Hei!

Leit å høre at du måtte oppleve dette.
Ja det er helt rett når du har hatt så stor blødning før er de redd det skal skje igjen og du vil få veneflonen med en gang du kommer inn på sykehuset i tilfelle, dette for å spare tid senere hvis det skulle bli behov. Det er lite du kan gjøre for å forebygge blødning. Men du må også huske på at det er ikke sikkert at det blir slik neste gang, da det er ny graviditet og fødsel. Samt det er bedre å være føre var med alt klart og ikke bruke det enn at det samme skjer igjen;)

Ha en super kveld!
 
Hei!

Leit å høre at du måtte oppleve dette.
Ja det er helt rett når du har hatt så stor blødning før er de redd det skal skje igjen og du vil få veneflonen med en gang du kommer inn på sykehuset i tilfelle, dette for å spare tid senere hvis det skulle bli behov. Det er lite du kan gjøre for å forebygge blødning. Men du må også huske på at det er ikke sikkert at det blir slik neste gang, da det er ny graviditet og fødsel. Samt det er bedre å være føre var med alt klart og ikke bruke det enn at det samme skjer igjen;)

Ha en super kveld!

Her er jeg litt uenig[emoji4] Er også jordmor og vil si at det er ting som kan gjøre for å forebygge blødning. Nr 1: spis og drikk godt undr fødselen slik at livmoren ikke blir sliten under og etter fødsel og klarer å trekke seg sammen etter fødsel. Nr 2: forsøke å unngå å bruke epidural, fordi epidural ofte medfører riestimulerende drypp og lengre fødsler, som igjen øker sjansen for blødning. Lykke til!
 
Her er jeg litt uenig[emoji4] Er også jordmor og vil si at det er ting som kan gjøre for å forebygge blødning. Nr 1: spis og drikk godt undr fødselen slik at livmoren ikke blir sliten under og etter fødsel og klarer å trekke seg sammen etter fødsel. Nr 2: forsøke å unngå å bruke epidural, fordi epidural ofte medfører riestimulerende drypp og lengre fødsler, som igjen øker sjansen for blødning. Lykke til!

Takk! Da skal jeg tenke på det til en evt senere fødsel! Epidural nektet jeg sist, og jeg vil ikke ha det ved en evt senere fødsel. Heller litt smerter enn en stor nål i ryggen!
Men da skal jeg passe på å spise godt under en senere fødsel, og tenker at om jeg kan unngå medisiner, så er det best! [emoji178]
 
Back
Topp