Livio klinikken - spermprøve

santana

Betatt av forumet
Etter totalt 10 ufrivillige aborter og 3 XU med hasteoperasjoner og fjerning av begge eggledere, skal vi nå igang med IVF. Jeg har tatt kontakt med LIVIO klinikken Oslo, men kunne gjerne tenke meg å høre andres erfaringer. Hvordan forgår selve prosessen? Hva skjer på oppstartssamtalen? Jeg er også veldig bekymret for det med egguthenting og levering av sædprøve, han jobber i overkant av en time utenfor Oslo og jeg vet dette kan by på utfordringer for oss da det er en mulighet for at jeg må bringe sædprøven (Noe som er helt i orden for meg) Men jeg er redd for kvaliteten på spermiene, da jeg har lest at de ikke bør være over en time gamle, og at de skal være kroppstempererte. Hadde blitt utrolig glad for innspill - også fra dere som har vært på andre klinikker.
 
Etter totalt 10 ufrivillige aborter og 3 XU med hasteoperasjoner og fjerning av begge eggledere, skal vi nå igang med IVF. Jeg har tatt kontakt med LIVIO klinikken Oslo, men kunne gjerne tenke meg å høre andres erfaringer. Hvordan forgår selve prosessen? Hva skjer på oppstartssamtalen? Jeg er også veldig bekymret for det med egguthenting og levering av sædprøve, han jobber i overkant av en time utenfor Oslo og jeg vet dette kan by på utfordringer for oss da det er en mulighet for at jeg må bringe sædprøven (Noe som er helt i orden for meg) Men jeg er redd for kvaliteten på spermiene, da jeg har lest at de ikke bør være over en time gamle, og at de skal være kroppstempererte. Hadde blitt utrolig glad for innspill - også fra dere som har vært på andre klinikker.
Da høyrtes leit ut alt de har gjennomgått :(
Me brukte livo klinikken sist og denna gongen. Veldigfornøyd med dei!

Oppstartsamtalen : de snakka litt generelt om historien dåkas, kva type beh/protokoll som er best for dåka, ser på Evt blodprøver de har tatt i forkant, undersøkelse av deg for å sjå på eggepåsane og tid for oppstart+ Evt.

Han ska i utgp få fri frå jobb for å gå til lege, og truleg du vil at han skal vera der med deg på egguthentingsdagen, da han skal levera sæd( han gjere det på klinikken i eit rom der)

Når de har blitt enige om behandling/protokoll, så starter du med nasespray og/eller sprøyte, så er det 2-3 ul for å sjekke eggpåsane, da får du ein dato til egguthenting. På egguthentinga levera han sædprøve, og du blir lagt i narkose, sjølve inngrepet får ein ikkje heilt med seg. Eg huska berre at taklampen sklei bortover i taket ;) så ligger ein å kviler til ein føler formen er grei og kan reisa heim. Eg var meir og mindre sofaliggande dei neste 2 dagane med masse smerte i underlivet( fekk tabeletta) så er det innsett etter nokon dagar. Det kjem heilt an på, så klinikken bestemmer dag for dette. Når det er satt inn så ventar ein 10 dager på å ta blodprøve om ein e gravid el ikkje. Får ul i uke 8 for å sjå bebi og høyra hjerteslag! Fantastisk følelse:D

Berre spørr i vei om du lurer på noko meir!
 
Back
Topp