Livet med ny baby

Jeg klarer å legge til for dobbeltamming selv nå!
Det var revolusjonerende i tvillingbabybobla :D

Så deilig! Det gjør vel jobben litt lettere, i alle fall mindre tidkrevende?

Høres ut som dere har ganske lik kvelds/nattrutine som vi har. Mannen min står opp med storebror, så får jeg sove videre et par timer med lillebror. Det gjør helt klart at jeg ikke er helt zombie på dagtid, men som du sier, da kommer man i gang med dagen ganske seint. Synes ikke det gjør noe, for vi har ikke så mange planer og det er deilig. Hele første uka «hjemme» gikk med til kontroller og ny sykehusinnleggelse, så det har vært skjønt med noen dager uten noen andre ting på agendaen enn amming, bleieskift og soving [emoji5]

Håper Snorkfrøken snart er bedre i øynene!

Takk takk! Satser på det ordner seg greit når det behandles nå. Jeg har slitt mye med ørebetennelse selv, akkurat som om det bare ikke vil slippe taket. Faren min hadde nær kronisk betennelse de siste årene han levde, og jeg orker ikke tanken på å slite med det samme, gjerne i ganske mange år mer.

Vi har heller ikke stort med planer, så sånn sett er der veldig deilig å bare kunne sløve rundt og sove til man er mer uthvilt. Enig i det. Jeg synes bare dagen går så innmari fort når jeg ikke er oppe før i 11-tiden. Har fort ikke spist frokost enda når kl er 13, for det er hele tiden noe. Og når jeg sover til 11, mens mannen er på jobb, så sover jo søren meg 10- og 12-åringen like lenge! :bag:

Går seg til. Gleder meg til skolen starter og jeg og Snorkfrøken får enda litt mer tid til disposisjon uten å hele tiden måtte tilpasse det de andre to eller ha de med på slep. Masse hjelp i dem også altså, men kjenne uansett at de har hatt ferie lenge nok nå og at det skal bli godt med litt mer hverdag og rutiner igjen, både sosialt og ifht aktiviteter mm.
 
Her går det sakte fremover. Har måttet amme med skjold, men nå klarer mini å ta det ene brystet uten [emoji4] Det er i alle fall omtrent halvveis til å bli skjold fri.
Skriver omtrent fordi han av og til får det for seg at han lukker munnen uten skjoldet på plass [emoji85]
 
Her går det sakte fremover. Har måttet amme med skjold, men nå klarer mini å ta det ene brystet uten [emoji4] Det er i alle fall omtrent halvveis til å bli skjold fri.
Skriver omtrent fordi han av og til får det for seg at han lukker munnen uten skjoldet på plass [emoji85]

Høres kjent ut. Angriper puppen med spagettislurpetrut og suger den så vidt inn [emoji13] Han ryker rimelig kjapt av igjen... [emoji6]
 
Leah høres ut som en liten geit, såpass høyt også at alle snur seg :p

Og soving er ikke gøy, i hvertfall ikke alene.
 
Leah gulper masse. Bruker tøybleier under hodet overalt og har store lagre rundt hele huset.

Og jenta bæsjer MYE når hun først setter i gang hver 7-8. dag... Vi snakker enorme voksen mengder av stinkende bæsj.
 
Her har vi gått så og si hele dagen uten å bruke brystskjold ved amming, og jeg er så glad! Store gutten som gaper høyt og spiser godt. Gleder mammahjertet:Heartred
 
Her har vi gått så og si hele dagen uten å bruke brystskjold ved amming, og jeg er så glad! Store gutten som gaper høyt og spiser godt. Gleder mammahjertet:Heartred

Flinke gutten :D
 
Her står første ordentlige vaksinen for tur om en uke.. Gruer meg ikke direkte til stikket, men en eventuell reaksjon. Hva kan jeg forvente meg?
 
Her står første ordentlige vaksinen for tur om en uke.. Gruer meg ikke direkte til stikket, men en eventuell reaksjon. Hva kan jeg forvente meg?

Rolf fikk vondt i lårene, og skrek ved bleieskift. Han spiste litt dårlig den dagen og neste. Sov mye og hadde lett forhøyet temp 37,8. Fikk en Paracet på kvelden og hadde det fint etter det.
 
Rolf fikk vondt i lårene, og skrek ved bleieskift. Han spiste litt dårlig den dagen og neste. Sov mye og hadde lett forhøyet temp 37,8. Fikk en Paracet på kvelden og hadde det fint etter det.

Men det er da OK å gi Paracet tross av at barn under 3 mnd ikke skal ha feber? :) Kjenner jeg blir litt stressa, liker ikke sykdom hos barn..
 
Fant ut i dag (etter to og en halv uke) at lillegutt brakk kragebeinet under fødselen. Kanskje ikke så rart at han var vanskelig å legge til for amming på den ene siden til å begynne med.
 
Men det er da OK å gi Paracet tross av at barn under 3 mnd ikke skal ha feber? :) Kjenner jeg blir litt stressa, liker ikke sykdom hos barn..

Rolf fikk Paracet fordi han åpenbart hadde vondt i det ene låret. Holdt beinet lett bøyd og hylte til hvis vi kom borti eller beveget det. Det var legen på NFI som ordinerte det.

Er lov med feber når du vet at årsaken er vaksine. Hvis allmenntilstanden blir dårlig, ringer du bare legevakt eller NFI.
 
Fant ut i dag (etter to og en halv uke) at lillegutt brakk kragebeinet under fødselen. Kanskje ikke så rart at han var vanskelig å legge til for amming på den ene siden til å begynne med.

Stakkars lille. Godt å vite at det gror kjapt og blir uten sekvele hos så små.
 
Fant ut i dag (etter to og en halv uke) at lillegutt brakk kragebeinet under fødselen. Kanskje ikke så rart at han var vanskelig å legge til for amming på den ene siden til å begynne med.

Nei stakkars :(
 
Jeg har første natts med babyen på utsiden a magen og alle bekymringene fra sist har meldt seg.. hva om hu plutselig slutter puste, hva om hu gulper, hva om hu får noe i vrangstrupen uten st jeg merker det [emoji51][emoji51][emoji51]
 
Jeg har første natts med babyen på utsiden a magen og alle bekymringene fra sist har meldt seg.. hva om hu plutselig slutter puste, hva om hu gulper, hva om hu får noe i vrangstrupen uten st jeg merker det [emoji51][emoji51][emoji51]

Skjønner bekymringene. Modne barn har lungekraft nok og er sterke nok til å hoste opp gulp og melk i vrangstrupen. De små puster litt uregelmessig, men pustestopp driver de ikke med. Fordel med terminbaby [emoji1303].
 
Fant ut i dag (etter to og en halv uke) at lillegutt brakk kragebeinet under fødselen. Kanskje ikke så rart at han var vanskelig å legge til for amming på den ene siden til å begynne med.

Næmmen, huff. Og au! Stakkar lille. Håper det gror pent og at han ikke er så smertepåvirket.
 
Skjønner bekymringene. Modne barn har lungekraft nok og er sterke nok til å hoste opp gulp og melk i vrangstrupen. De små puster litt uregelmessig, men pustestopp driver de ikke med. Fordel med terminbaby [emoji1303].

Har ei her som varierer litt på frekvensen sin, plutselig puster hun veldig raskt, andre ganger må keg virkelig sjekke at det er liv fordi hun puster så rolig og knapt merkbart. Må poke henne for å få en repsons. Snakket just med mannen om det. Jeg/vi er nokså lite bekymret av oss av natur, men hun her har på en måtte vekket ett eller annet i oss, uten at vi har noe å feste det på, som gjør at vi liksom må sjekke henne hele tiden ... Begge to. :sorry::rolleyes:

Men i skrivet fra sykehuset som vi fikk pga veldig tidlig hjemreise, så står det jo blant annet at pustefrekvens kan variere. Så forsøker å ta det med knusende ro.

Værsågodbligal. Jeg er jo ikke sånn type tusseladd jeg, egentlig. :oops:
 
Back
Topp