Litt rart spørsmål kanskje :p

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Men dere med litt eldre barn, når begynte barna å tørke seg selv etter å ha vært på do? :p
 
Det siste året i barnehagen - altså når han bæsjet da
 
Da han var 4. Siste året i barnehagen, fikk da hjelp til å sjekke. Når han var fem begynte han på skolen og måtte klare det selv.
 
Da hu var 4 ;) startet med våtservietter ;) lettere da... Anbefales å få det påplass før skolestart... Vi som jobber på smitrinnet har ikke mulighet til å hjelpe med det desverre....
 
4-5. Viktig å få det gjort før skolestart. :)
 
Min er 5,5 år og gjør det selv nå... Men jeg ser han trenger litt hjelp, ofte får han det ikke helt rent. Det er lettere med våtservietter :p men han skal jo trene på dette til skolestart og de har ikke våtservietter der :p
 
Rundt 4-5 år:) Hjelper litt i starten, men de klarer det fort selv. Før skolestart skal det være på plass:)
 
Her blir ho 5 i september og har tørket seg helt selv siden jul ca
 
Hun er nettopp blitt fire år og har gjort det litt det siste halvåret, men når hun har bæsjet må vi tørke for hun gjør det ikke bra nok/gjør det ikke i det hele tatt. ;)
I jobben har jeg sett at de fleste gjør det selv rundt 5-6 år.
 
Bonusbarnet mitt var 5,5 år. Øvde på det før skolestart. :)
 
Hmmm... Tror storebror på snart 7 har tørket seg selv de siste 2 årene. Fikk hjelp til å sjekke de første mnd. Burde sikkert fortsatt hatt hjelp da jeg ser det er litt spor i trusa, men ikke snakk om at vi får komme inn på badet lenger :p
Han har dusjet og vasket seg selv det siste året også.

Frøkna på snart 4 har nok med å holde seg fast på do :p
Så skal få vente litt med å tørke seg selv ;-)
 
4 år, tror jeg det var. (.. kanskje mer nærmere 5)
 
Tror lillebror var under fire. Pappaen sa han kom snart og sovnet av.... Da skjønte gutten at han måtte ta saken i egne hender. I barnehagen fikk han hjelp nesten et år etter det.
 
I barnehagen har hun gjort det fra hun var 4. Hjemme så er det visst mest behagelig at mamma eller pappa tørker :p
 
5, han får stort sett beskjed om å klare seg selv nå, pga skolestart til høsten.
 
Vi sa at eldste måtte begynne å øve seg på det så han klarte det til skulestart. Og då han gjorde det sjølv ville lillesøster og, så dei var hhv nesten 6 og 4.
 
Like før han ble fem, så kontrollerte vi vel nesten ett halvt år etterpå.
 
Back
Topp