Litt råd om å bytte til sportsdelen

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Når byttet du? Jenta mi er nå for lang for baggen. Det går såvidt greit for hun sover jo med en knekk i beina, men når hun strekker dem ut kommer derover kanten på baggen.
Hun er 6 mnd og to og en halv uke.
Hun sitter ikke selv enda, men sitter når hun sitter på magen min og på fanget og er veldig opptatt av å prøve å reise seg opp for å se når hun ligger på rygg.
Hun prøver seg på å krype men kommer seg ikke så langt :p hun ruller seg på siden men ikke helt rundt. Tror hun kan det hvis hun vil men hun trives best på rygg :p Hun er sterk i nakke og ligger i lange perioder på mage og reiser seg på armene strak ut så hun er sånn sett motorisk der hun skal være.
Kan jeg bytte til sportsdel og la henne sitte svakt oppreist i korte perioder? Eller bør jeg vente?
 
Har prøvd å ringe helsestasjon for å snakke med hs men kommer bare en merkelig lyd så tror det er noe galt med tlf deres.
 
Ville ha byttet dersom bagen er for liten, du ser jo om det ser ut som hun sitter sånn passe greit eller ikke;)
 
Jeg byttet rundt 6 mnd, de lå bare flatt i sportsvogn den første tiden
 
Jeg byttet da hun var drøye 6 mnd. Bagen ble for liten. Har mountain buggy. Gikk helt fint det! :)
 
Bare å bytte. H*n sitter jo litt oppover i f.eks bilsetet og vippestolen også? Så hvis du begrenser det til korte perioder, og ellers har ryggen helt nede så ser jeg ikke problemet. Min erfaring er at hvis de er for små til å sitte oppreist så bare sklir de nedover og må heises opp hele tida, da er det bare å legge ned ryggen igjen.
 
Det er vel flere nivåer å stille på? Her lå han bare flatt til han kunne sitte og så tok vi den opp da
 
Byttet før de kunne sitte, hadde bare ryggen helt flat :)
 
Jeg byttet til sportsdel når frøkna var rundt 6 mnd, hadde Emmaljunga Edge Duo og der er sportsdelen helt flat så hadde den flat frem til hu satte seg opp selv :) Vogna ble for det meste kun brukt når hu skulle sove uansett da :)
 
Har tenkt det samme som deg Kakedeig :)
 
Kan fint bytte før hun sitter helt alene:) trenger jo ikke å sette henne opp i sittende stilling selv om hun bruker sportsdelen:)
 
ET SPM TIL :D

Hvordan gjør dere det med feks saueskinn i sportsdelen? Må jeg da skjære hull i skinnet?
Og hva med "trekk" til madrassen, feks hvis hun lekker gjennom bleia eller gulper? Hun gulper og slever og sikler og spytter :p
 
Vi bytta da ungen var 10 måneder :p

Men så lenge ungen ligger flatt for det meste skal det ikke være noe problem å bytte :)
 
ET SPM TIL :D

Hvordan gjør dere det med feks saueskinn i sportsdelen? Må jeg da skjære hull i skinnet?
Og hva med "trekk" til madrassen, feks hvis hun lekker gjennom bleia eller gulper? Hun gulper og slever og sikler og spytter :p
Vi har et lammeskinn fra Barnas Hus, det er med ferdig hull for seler. :)

Det finnes sånne "seat inserts" eller hva det heter, som man kan legge under barnet i vogna for å spare på vogntrekket. Men dersom hun ligger på skinn så behøver du vel ikke noe mer imellom? Bare gulpeklut under hodet f.eks.
 
Vi har et lammeskinn fra Barnas Hus, det er med ferdig hull for seler. :)

Det finnes sånne "seat inserts" eller hva det heter, som man kan legge under barnet i vogna for å spare på vogntrekket. Men dersom hun ligger på skinn så behøver du vel ikke noe mer imellom? Bare gulpeklut under hodet f.eks.

Signerer denne :)
 
Hun har en
Vi har et lammeskinn fra Barnas Hus, det er med ferdig hull for seler. :)

Det finnes sånne "seat inserts" eller hva det heter, som man kan legge under barnet i vogna for å spare på vogntrekket. Men dersom hun ligger på skinn så behøver du vel ikke noe mer imellom? Bare gulpeklut under hodet f.eks.

Tendens til å vri på seg så bleia kommer skjevt da kan det lekke :p
Men da skal jeg se etter sånt :) takk!
 
Flytta denne til vårt forum for Barneutstyr og Mammautstyr :)
 
Hun har en


Tendens til å vri på seg så bleia kommer skjevt da kan det lekke :p
Men da skal jeg se etter sånt :) takk!
hvis hun vrir seg så mye kan du kanskje prøve en annen bleie størrelse eller merke?
 
hvis hun vrir seg så mye kan du kanskje prøve en annen bleie størrelse eller merke?
Ville siktet på en bleie med bedre passform ja. De skal ikke vri seg ut av en bleie som sitter skikkelig, selv i papir vel?

Mine har brukt tøy, som har et utall av muligheter til å velge passform, men det er da vel ikke vanlig ar de vrir seg ut av papir heller?
 
Back
Topp