Litt oppmuntring til oss som er redd for SA

Hilla

Gift med forumet
Septembergull'17
Sensommerbarna 2019

  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.
hentet fra: http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort


Sjanse for abort i prosent:
5-8 uke 10,8%
9-12 uke 6,2%
13-16 uke 3,7%
17-20 uke 1,1%
21-24 uke 0,7%
25-28 uke 0,2%

Tallene tar høyde for abortrisiko i de aktuelle ukene, og inkluderer risiko i de påfølgende ukene.

Dermed, sagt på en bedre måte:

5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra
9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra
13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra
17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra
21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra

Kilde: Dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok, via nettet
 
Jeg får ikke helt de tallene til å samsvare jeg... Burde det ikke tilsvare 89,2 % mulighet for at det skal gå bra uke 5-8 da?
78,9 % mulighet for at det skal gå bra tolker jo jeg som abortrisiko på 21,1 %. Eller?
 
Jeg får ikke helt de tallene til å samsvare jeg... Burde det ikke tilsvare 89,2 % mulighet for at det skal gå bra uke 5-8 da?
78,9 % mulighet for at det skal gå bra tolker jo jeg som abortrisiko på 21,1 %. Eller?

Jeg fant infoen på nett. Satt meg ikke ned i de sene kveldstimene og kontrollregnet :p
 
Satser på at det er de første tallene som stemmer da :) Mener det kan stemme med det jeg har hørt tidligere!
 
Dette er statistikk jeg liker :)
Men tror også at det er en liten regnefeil her ;)
Jo, regna sånn kjapt i sta og det stemte ikke akkurat, men jeg likte tallene likevell liksom :p
 
Jeg dytter litt på denne for å berolige noen nervøse sjeler :)
 
dette er beroligende å lese :)
 
Takk for at du la ut dette :D litt letta nå :)
 
Kikker på denne støtt og stadig for å minne meg selv på hvor stor sjanse det er for at det skal gå bra :)
5% er fryktelig lite :D
 
føltes litt bedre nå som jeg har sett de tallene
 
Leste også et sted på tirsdag at hvis du var kvalm og spydde, så var rissikoen mindre siden fosteret produserte så mye av ett eller annet og størst sansynlighet for at knotten satt bedre fast...

Aner ikke om det stemte, men følte meg i litt bedre humør her jeg henger konstant over bøtta etter kl 6 om kvelden
 
Leste også et sted på tirsdag at hvis du var kvalm og spydde, så var rissikoen mindre siden fosteret produserte så mye av ett eller annet og størst sansynlighet for at knotten satt bedre fast...

Aner ikke om det stemte, men følte meg i litt bedre humør her jeg henger konstant over bøtta etter kl 6 om kvelden
Åh, den likte jeg! Litt trøst for all spyingen :)
 
Back
Topp