Litt bekymret :( Urolig baby i magen..

Bergensmamma35

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
I natt var jeg både kvalm og hadde utrolig vondt i hodet.. Av den grunn fikk jeg ikke sove. Og det var tydelig at han i magen heller ikke sov. Lå i sengen fra tolv og sovnet sikkert ikke før i 4 tiden, og babygutten beveget seg så og si konstant hele tiden. Har aldri kjent han så aktiv før. Trodde det skulle bli mindre bevegelser på slutten jeg??

Var hos legen i dag, og fortalte han som det var.. Han sa ingenting om babyen og sjekket heller ingenting. Burde jeg være bekymret? Han er fortsatt ganske så utrolig inni der.. Kjennes nesten ut som han forsøker å finne veien ut! Ikke at det hadde vært feil [:)][:)] 
 
Har også en urolig baby i magen nå mot slutten, og har ikke tenkt over at det skal være grunn til bekymring, heller tvert i mot! tenker at han prøver å finne en god stilling, og flytter mye på seg fordi det er trangere om plassen [;)] får heller tenke som så at det er en sterk krabat inni der, som har overskudd og evne til å være aktiv, og at det er et sunnhetstegn[:)]

Ingenting er bedre enn en baby som viser litt muskler rett før fødsel, det er vel en kraftanstrengelse å bli født og [;)]
 
Godt å høre [:)] Jeg er nok sikkert bare litt overnervøs nå på slutten tenker jeg! 
 
Forrige gang var hun HELT TURBO like før fødselen. Så tror nok ikke du trenger bekymre deg[;)]
 
knetta her var også helt turbo i går kveld, i timesvis! holdt meg våken, og det har hun ikke gjort før[8D] i dag er hun veldig rolig, men det var hun egentlig i går også, helt til kvelden. Tror ikke det er noe fare hvis de beveger seg mye, man skal heller være obs hvis det blir veldig lite liv[:)]
 
Ikke vær bekymret over at babyen er urolig, det er et godt tegn[:D]
 
Tror nok ikke du skal bekymre deg [:)]
Mi lille tulle er også veldig aktiv om dagen og om natta. Holdt meg våken lenge i natt. Du har nok en dunn baby inni der som krangler lit om plassen [;)]
 
Det er ikke nødvendigvis et godt tegn! Hørte legen på fosterlyden? For om barnet er stressa kan det f.eks bæsje i fostervannet.
Skjedde meg sist og det hele endte i hastesnitt.
 
ORIGINAL: Ida123

Det er ikke nødvendigvis et godt tegn! Hørte legen på fosterlyden? For om barnet er stressa kan det f.eks bæsje i fostervannet.
Skjedde meg sist og det hele endte i hastesnitt.


Får ikke håpe det er noe slikt da.. Legen sjekket ikke babyen i det hele tatt.. Mener du jeg bør kontakte JM for å få en sjekk da eller? Skal til henne på torsdag uansett da, men kanskje lenge å vente om det skulle være noe slikt??
 
Her var Jesper turbo selv 1 time før han kom ut :) Han var ikke stressa, lå jo med målinger da så jeg så jo hjertefrekvensen hans. Han hadde heller ikke bæsja i fostervannet.
Jeg har født ei som hadde bæsja i fostervannet og antageligvis ikke bare en gang sa jordmor den gangen. Det gikk helt fint med henne, ikke noe men av den hendelsen.

Mine erfaringer betyr ikke at det ikke kan være noe annet hos deg, er du urolig så ta en tlf til jordmor evt føden og hør med dem hva de tenker. Føler du deg usikker og ønsker å få en kontroll så be om å få en kontroll.
 
ORIGINAL: kari84

ORIGINAL: Ida123

Det er ikke nødvendigvis et godt tegn! Hørte legen på fosterlyden? For om barnet er stressa kan det f.eks bæsje i fostervannet.
Skjedde meg sist og det hele endte i hastesnitt.


Får ikke håpe det er noe slikt da.. Legen sjekket ikke babyen i det hele tatt.. Mener du jeg bør kontakte JM for å få en sjekk da eller? Skal til henne på torsdag uansett da, men kanskje lenge å vente om det skulle være noe slikt??


Syns det er veldig rart legen ikke sjekket babyen jeg da... Hva du gjør må du nesten føle på selv,
men med min erfaring hadde jeg tatt en sjekk for mye enn en for lite.
 
Min var slik mandag ettermiddag fikk komme opp på kk, der de sjekket hjertelyd,blodtrykk,urin og alt var bra :)
Magen var hard som sement...men hjalp å ta noen paraceter og spise litt og sove en lang natt :)
 
Jeg fikk jo et ufrivillig besøk på føden på mandagskvelden grunnet fall.

Frøkna tok helt av når ctg og ul skulle tas, var helt propellus og legen fikk nesten ikke målt noe på ul da hun rett og slett ikke lå i ro[:D]
Hun sa ihvertfall at det bare var bra med aktivitet. (men min har vært en propell fra starten av)

Er du bekymret så ringer du, du stresser sikkert babyen også ved at du er stresset[:)]
 
Han har roet seg nå igjen, så regner med alt er i orden[:)][:)] Skal til JM i morgen, så da får jeg hvertfall sjekket at alt er bra [:)][:)]
 
er ganske mye liv her også ,nesten litt redd han skal snu seg igjen (lå lenge med rompa ned)tenker att så lenge det ikke er stille må det vel egentlig være bra tegn :)
her har han ikke satt seg fast heller enda,er uke 39 i morra :P
 
Back
Topp