Liten prins født uke 34+1

Lizz83

Gift med forumet
Natt til lørdag 2.desember ble min lille prins født. Fødselen startet spontant hjemme med rier og da jeg endelig hadde fått krangla meg inn på føden og sagt ørten ganger til de at det ikke var kynnere, men rier jeg hadde så ble jeg lagt inn til observasjon. Og midt i vaktskiftet på kvelden så gikk vannet. Det var sterkt misfarget (helt brunt - samme farge som cola) og navlesnoren var helt svart da han kom ut.
Heldigvis var alt bra med prinsen min og han pustet selv. Det eneste er at han måtte ligge 4 runder i lys pga gulsott (jeg tipper han lå 2 døgn totalt).
Vi er fortsatt innlagt på NFI og jeg kjenner at det er mange oppturer og nedturer her. Monitoren som overvåker han, har registrert en voldsom pulsøkning på et par sek der pulsen hans var oppe i 280 (en gang i forrigårs og en gang i går). Så siden i går har han ligget med EKG-registrering, men denne ser visstnok fin ut. De tror kanskje at det har vært noe feil med maskinen....
Ellers gjenstår det litt spisetrening.
Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, måtte bare få luftet meg litt.... Holder på å bli sprø av alle de negative tankene mine.... Og mannen min er jo selvsagt hjemme med de to andre barna våre, der 5åringen for tiden er syk så da får de ikke komme på besøk heller :-(
Ikke orker jeg å se på julereklamer, sjekke facebook eller noe fordi jeg synes det er helt jævlig å være her når jeg egentlig skulle vært hjemme og kosa med de to eldste og hatt førjulskos med de.
De to andre ble satt i gang over termin, så sjokket var rimelig stort over en prematur fødsel med nr 3
 
Masse klemmer og medfølelse. Er tøft å ligge på sykehus uansett, men spesielt rundt høytider.

Håper du får kommer deg litt ut av avdelinga og lufta deg også. Kan være sunt å bare tusle en tur på parkeringsplassen om ikke annet ❤
 
Gratulerer så mye med den lille prinsen. Det er en tung, men viktig jobb du gjør. Husk å ta noen pauser innimellom gjerne en lufte tur. Det er godt for hode. Lykke til.
 
Gratulerer med den lille prinsen! Det er lurt å lufte seg litt innimellom :Heartblue
 
Gratulerer så mye med gutten.
Jeg forstår følelsene dine godt. Det er utrolig tøft til tider, og man går nesten på veggen. I tillegg er det alt det usikre, alle tester, undersøkelser, overvåkinger +++.
Men jeg lover deg at det blir bedre.

Fødte selv i uke 33+1 i april-17, etter vannavgang uke 31.

Her hos oss er det takhøyde for å klage, kjefte, gråte, juble. Ja, alle følelser er tillatt.
 
Gratulerer så mye med den lille, og stor klem! Skjønner det er en tøff situasjon å være i..
Hvordan går det med deg og den lille nå?
 
Back
Topp