Listhaugs Facebookinnlegg og Utøya

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Dere som har hørt alt styret rundt Listhaug nå i det siste, hva synes dere?

Og synes dere at posten hun postet handlet om Utøya, eller overdriver AP?
 
Jeg koblet absolutt ikke hennes utsagn med Utøya, men kanskje jeg er litt treig av meg[emoji849]
 
Uavhengig av om man kobler det til Utøya eller ikke, er det mildt sagt interessant at en Frp-politier sier at AP tilrettelelegger for terrorister i Norge når:
1. Vi har hatt EN terrorist i Norge i nyere tid. EN.
2. Han het hverken Ali, Ahmad eller Mohammad...
3. Han het Anders, var blond og helnorsk.
4. Har var tidligere medlem i FrP og hadde mange like meninger som Listhaugs fanskare, og mange like argumenter.
5. Han angrep først og fremst arbeiderpartiet, og de fleste av de drepte var medlem av AUF

Igjen, han er den ENESTE terroristen som har drept nordmenn i Norge.

Jeg stusser også over Listhaugs manglende evne til å si unnskyld (å si «unnskyld at du ble såret» er ikke det samme som å si unnskyld. Det er som om du banker opp noen og sier «unnskyld for at nesa di brakk». Det er handlingen i seg selv man må ta selvkritikk for og unnskylde). Hennes «unnskydning» kom etter at hun ble presset til den. Den var ikke ektefølt og kom ikke på eget initiativ.

Dessuten synes jeg det er foruroligende at en statsråd viser manglende evner til empati.
 
Last edited:
Koblet det ikke til det. Vet bare at jeg ikke har sansen for dama overhode. Sitter på sosiale media som en fjortis, men er heeeelt clueless når hun blir konfrontert inne på rektors kontor. «Hæ??? Det var ikke SÅNN ment!» [emoji23] Hun vet nøyaktig hva hun holder på med.

Syns ikke hun burde sitte i en slik posisjon fordi hun sliter ofte med å forstå hvilket ansvar hun har. Men hele regjeringen er en barnehage uansett...
 
Uavhengig av om man kobler det til Utøya eller ikke, er det mildt sagt interessant at en Frp-politier sier at AP tilrettelelegget for terrorister i Norge når:
1. Vi har hatt EN terrorist i Norge i nyere tid. EN.
2. Han het hverken Ali, Ahmad eller Mohammad...
3. Han het Anders, var blond og helnorsk.
4. Har var tidligere medlem i FrP og hadde mange like meninger som Listhaugs fanskare, og mange like argumenter.
5. Han angrep først og fremst arbeiderpartiet, og de fleste av de drepte var medlem av AUF

Igjen, han er den ENESTE terroristen som har drept nordmenn i Norge.

Jeg stusser også over Listhaugs manglende evne til å si unnskyld (å si «unnskyld at du ble såret» er ikke det samme som å si unnskyld. Det er som om du banker opp noen og sier «unnskyld for at nesa di brakk». Det er handlingen i seg selv man må ta selvkritikk for og unnskylde). Hennes «unnskydning» kom etter at hun ble presset til den. Den var ikke ektefølt og kom ikke på eget initiativ.

Dessuten synes jeg det er foruroligende at en statsråd viser manglende evner til empati.

Blir på samme måte som når et barn blir tvunget til å si unnskyld. Veldig ektefølt [emoji12]
 
Uavhengig av om man kobler det til Utøya eller ikke, er det mildt sagt interessant at en Frp-politier sier at AP tilrettelelegget for terrorister i Norge når:
1. Vi har hatt EN terrorist i Norge i nyere tid. EN.
2. Han het hverken Ali, Ahmad eller Mohammad...
3. Han het Anders, var blond og helnorsk.
4. Har var tidligere medlem i FrP og hadde mange like meninger som Listhaugs fanskare, og mange like argumenter.
5. Han angrep først og fremst arbeiderpartiet, og de fleste av de drepte var medlem av AUF

Igjen, han er den ENESTE terroristen som har drept nordmenn i Norge.

Jeg stusser også over Listhaugs manglende evne til å si unnskyld (å si «unnskyld at du ble såret» er ikke det samme som å si unnskyld. Det er som om du banker opp noen og sier «unnskyld for at nesa di brakk». Det er handlingen i seg selv man må ta selvkritikk for og unnskylde). Hennes «unnskydning» kom etter at hun ble presset til den. Den var ikke ektefølt og kom ikke på eget initiativ.

Dessuten synes jeg det er foruroligende at en statsråd viser manglende evner til empati.
Enig med deg
Det er ikke en unnskyldning når man sier det der
 
Koplet ikke denne fb statusen med utøya.
Synes hele saken har gått over styr..
virker som om innholdet i saken ikke er det viktigste lenger, men å tyne hverandre i media for å vinne stemmer og løfte seg selv/ tråkke ned andre..

Kjenner det er nok nå.. ferdig - gå videre!
Politikere bør vær et forbilde, nå er de som sutrete barn
 
Listhaug er først og fremst opptatt av sin egen fanklubb, dette er garantert planlagt. Det eksisterer et hat mot Arbeiderpartiet hos mange, og Listhaug nører tydelig opp under dette, helt bevisst. Posten handlet ikke om Utøya, men det er skremmende at justisministeren vår kan skrive dette.
 
Jeg synes Støre bør gå om Listhaug skal gå. Liker ingen av dem :p
 
Jeg blir helt svett av støre jeg[emoji33] nå har han brukt en hel valgkamp på å snakke dritt om andre og krisemaksimere en hver situasjon, noe han tapte hele valgkampen på også henger han seg opp i dette. Listhaug mente da virkelig ikke det innlegget som et angrep på ap når det kommer til utøya og jeg tenker man ser det man vil se om man trekker det den veien. Dette dreide seg helt klart om statsborgerskap og det kommer jo fram tydelig at ikke breivik og utøya var i tankene om man ser på bildet hun la ut.

Nei, her må støre ta seg i nakken og slutte å dra andres meninger feil vei for egen vinnings-skyld.

Digger listhaug og hennes rett frem holdning, synd at hu blir slaktet på den måten hun blir. Ikke alle hadde tålt det så klapper for henne.
 
Uavhengig av om man kobler det til Utøya eller ikke, er det mildt sagt interessant at en Frp-politier sier at AP tilrettelelegger for terrorister i Norge når:
1. Vi har hatt EN terrorist i Norge i nyere tid. EN.
2. Han het hverken Ali, Ahmad eller Mohammad...
3. Han het Anders, var blond og helnorsk.
4. Har var tidligere medlem i FrP og hadde mange like meninger som Listhaugs fanskare, og mange like argumenter.
5. Han angrep først og fremst arbeiderpartiet, og de fleste av de drepte var medlem av AUF

Igjen, han er den ENESTE terroristen som har drept nordmenn i Norge.

Jeg stusser også over Listhaugs manglende evne til å si unnskyld (å si «unnskyld at du ble såret» er ikke det samme som å si unnskyld. Det er som om du banker opp noen og sier «unnskyld for at nesa di brakk». Det er handlingen i seg selv man må ta selvkritikk for og unnskylde). Hennes «unnskydning» kom etter at hun ble presset til den. Den var ikke ektefølt og kom ikke på eget initiativ.

Dessuten synes jeg det er foruroligende at en statsråd viser manglende evner til empati.

Det er mange nordmenn som har dratt fra norge for å kjempe for feil folk. Dette er ganske kjent så at vi ikke har andre terrorister enn breivik stemmer ikke helt og det var helt klart de som forlater norge for å krige som var ment i dette innlegget, det er jo de frp vil ta statsborgerskapet fra.
 
Mannen tror dette med Listhaugs er bare for å distrahere det norske folk fra å få med seg at Ap vil gi utenlandsk selskap eierskap i norsk energi, eller hva det nå er. ACER, heter de.
 
Mannen tror dette med Listhaugs er bare for å distrahere det norske folk fra å få med seg at Ap vil gi utenlandsk selskap eierskap i norsk energi, eller hva det nå er. ACER, heter de.

Ikke en dum tanke det.
 
Jeg blir helt svett av støre jeg[emoji33] nå har han brukt en hel valgkamp på å snakke dritt om andre og krisemaksimere en hver situasjon, noe han tapte hele valgkampen på også henger han seg opp i dette. Listhaug mente da virkelig ikke det innlegget som et angrep på ap når det kommer til utøya og jeg tenker man ser det man vil se om man trekker det den veien. Dette dreide seg helt klart om statsborgerskap og det kommer jo fram tydelig at ikke breivik og utøya var i tankene om man ser på bildet hun la ut.

Nei, her må støre ta seg i nakken og slutte å dra andres meninger feil vei for egen vinnings-skyld.

Digger listhaug og hennes rett frem holdning, synd at hu blir slaktet på den måten hun blir. Ikke alle hadde tålt det så klapper for henne.

[emoji122][emoji122][emoji122][emoji122]
 
Det var i det minste dårlig timing, med denne posten på premieredagen til Utøya-filmen. En minister må da ha mer forståelse for hva som skjer i landet. Men som andre sier, bryr justisministeren vår seg fint lite om noe annet enn sine egne velgere.
Og hvorfor nevner hun kun AP i innlegget sitt, når alle utenom Høyre og FRP har stemt i mot?
Til innholdet: det de som var imot reagerte på, var at beslutningen om å ta ifra statsborgerskap skulle ligge hos departementet isf hos en domstol. Vi har en lov som gjør det straffbart å planlegge en terrorhandling. Er det mistanke om at noen gjør nettopp dette, har vi et rettsapparat som kan ta seg av saken. Det å ta ifra statsborgerskap hadde uansett rammet bare noen få mennesker, vi kan bare ta ifra folk passet sitt om de har mer enn et. Av de som har blitt dømt som 'fremmedkriger' feks, hadde ingen dobbelt statsborgerskap.
Syns dette høres ut som valgkampretorikk, jeg.
 
Last edited:
Enig. Hun har en statsråd som fullstendig ignorerer halvparten av mandatet sitt og det eneste hun gjør er å dele opp posten. Stakkars Sylvi orket ikke dette med integrering så da gir vi hun bare noe annet å leke med.
Haha ja. Er så spent nå på om Hareide tør å gå inn for mistillit eller ikke. Uansett blir det endringer.
 
Back
Topp