Linee skal bli mamma

linee

Betatt av forumet
Velkommen til min dagbok!

Jeg er 27 år og bor i Lier. Samboer er 28 år. Ser ut til at spiren satt i pp 11, så vi gleder oss og håper dette går riktig vei <3

I følge babyverden er jeg 5+4 i dag. Skulle ønske tiden gikk litt fortere :p

Mitt svangerskap startet med spotting dagen før mensen skulle komme, og to dager med forholdsvis lett blødning. Jeg hadde tatt to negative graviditetstester før dette, så var helt sikker på at det ikke gikk denne gangen. Men jeg tok en test til, dagen etter jeg trodde mensen kom (for den var liksom ikke helt som vanlig), og der sto det "gravid" :D Jeg var helt sikker på at jeg holdt på å miste igjen (mistet forrige måned), men tenkte at det var gøy å bli gravid andre måned på rad.. Nå viser det seg at min lille spire fortsatt er i magen, og blødningen er borte!

Dette er det skumleste jeg har vært med på, og jeg er såå redd for å miste vårt etterlengtede mirakel! Etter nesten ett år med prøving, så trodde vi at vi måtte ha hjelp etterhvert, men det trengte vi ikke.

Skal på tidlig ul på fredag, og kan hende det ikke er hjerteaktivitet enda, men jeg MÅ bare vite at det går riktig vei..<3

Symptomene mine er ekstremt ømme pupper og mye stikninger nederst i magen som kommer og går!! Er spent på om kvalmen kommer snart, men her er alle symptomer velkommen så lenge vi får møte vår lille spire i mars neste år :rolleyes:
 
Last edited:
Har regnet litt feil, så er 5+6 i dag. Håper så inderlig at dette går riktig vei. Er utrolig spent og nervøs for tidlig ultralyd på fredag merker jeg, men jeg må jo bare vente og håpe på det beste.

Jeg har vært litt kvalm i dag og veldig vondt i magen - skikkelig skikkelig oppblåst! Har vært på jobb i dag, og kroppen var ikke helt klar for å stå opp tidlig :yuck:

Har også litt småmurringer og noe lignende mensensmerter, men ellers føler jeg meg helt grei. Trøttheten har ikke kommet til meg enda, det er heller motsatt da jeg sliter med å sovne :wtf:

Også lurer jeg på om dagene kan gå litt fortere, takk! :joyful:
 
Hvordan gikk det på UL?
 
Hvordan gikk det på UL?
Hei :) Er på ferie, så er ikke så mye inne her nå. Blir ikke så ofte oppdatering ;) Men det gikk veldig bra! Det var for tidlig å se hjertet slå, men fikk se at alt lå der det skulle! Gyn sa det var helt perfekt! Men var litt kortere på vei enn menstermin sier.

Men begynte å spotte litt brunt i går, og i dag har det vært litt mer rødt i fargen. Så plutselig er jeg livredd for at dette ikke går veien likevel.. Så sliter med å holde meg optimistisk på ferie nå :(
Får bare vente å se! Kan jo ikke gjøre noe med det uansett :(
 
Hei :) Er på ferie, så er ikke så mye inne her nå. Blir ikke så ofte oppdatering ;) Men det gikk veldig bra! Det var for tidlig å se hjertet slå, men fikk se at alt lå der det skulle! Gyn sa det var helt perfekt! Men var litt kortere på vei enn menstermin sier.

Men begynte å spotte litt brunt i går, og i dag har det vært litt mer rødt i fargen. Så plutselig er jeg livredd for at dette ikke går veien likevel.. Så sliter med å holde meg optimistisk på ferie nå :(
Får bare vente å se! Kan jo ikke gjøre noe med det uansett :(
Gratulerer med vellykket UL!
Håper blodet er helt uskyldig. Sitter med det samme selv og håper det beste.
Krysser fingrene. Håper du klarer nyte ferien litt likevel.
 
Gratulerer med vellykket UL!
Håper blodet er helt uskyldig. Sitter med det samme selv og håper det beste.
Krysser fingrene. Håper du klarer nyte ferien litt likevel.
Tusen takk for det! Trenger i hvertfall ikke bekymre meg for at det er graviditet utenfor livmoren eller noe sånt.. men er helt forferdelig å blø litt og ikke vite! Leste nettopp innlegget i dagboken din, og skjønner at du har hatt det tøft du også! Jeg har kun hatt en SA tidligere, og vet hvor grusomt det var.. :( Håper så inderlig det går riktig veien for oss begge to <3
 
Tusen takk for det! Trenger i hvertfall ikke bekymre meg for at det er graviditet utenfor livmoren eller noe sånt.. men er helt forferdelig å blø litt og ikke vite! Leste nettopp innlegget i dagboken din, og skjønner at du har hatt det tøft du også! Jeg har kun hatt en SA tidligere, og vet hvor grusomt det var.. :( Håper så inderlig det går riktig veien for oss begge to <3
Tusen takk.
Må bare ta en dag av gangen og håpe det beste. Husk at oddsene er på din side så fort du har sett hjertet slå, men det er ubehagelig når man blør.
Akkurat nå prøver jeg mest å tenke at jeg ihvertfall er kommet lenger enn de siste 4 gangene, men det koster så mye psykisk. Det er liksom ikke noe glede i å teste positivt lenger.. Vi bare lurer på hvor lenge det vil vare denne gangen..
 
Tusen takk.
Må bare ta en dag av gangen og håpe det beste. Husk at oddsene er på din side så fort du har sett hjertet slå, men det er ubehagelig når man blør.
Akkurat nå prøver jeg mest å tenke at jeg ihvertfall er kommet lenger enn de siste 4 gangene, men det koster så mye psykisk. Det er liksom ikke noe glede i å teste positivt lenger.. Vi bare lurer på hvor lenge det vil vare denne gangen..
Ja, det er veldig kjedelig å ikke kunne gjøre noen ting.. ja, jeg har foreløpig ikke sett hjertet slå, så har lyst til å dra på UL igjen litt tidligere enn vi hadde planlagt.
Utrolig kjipt at det skal være sånn. Har så utrolig respekt for alle de damene som prøver å bli gravide. Det er virkelig en vanskelig tid! Blir spennende å følge med deg videre. Godt å dele dette med noen som skjønner hvordan det er.
<3
 
Ja, det er veldig kjedelig å ikke kunne gjøre noen ting.. ja, jeg har foreløpig ikke sett hjertet slå, så har lyst til å dra på UL igjen litt tidligere enn vi hadde planlagt.
Utrolig kjipt at det skal være sånn. Har så utrolig respekt for alle de damene som prøver å bli gravide. Det er virkelig en vanskelig tid! Blir spennende å følge med deg videre. Godt å dele dette med noen som skjønner hvordan det er.
<3
Når har du tenkt å ha UL da?
 
Vi har fått ultralyd igjen om fire uker, men tenker at jeg gjerne vil ha det om to uker igjen hvis det har gått bra innen da ;)
Det skjønner jeg godt. Håper alt ordner seg.
 
Blødd brunt og en del klumper (tørket blod?) i dag.. kan ikke se at det har kommet ut noen spesiell klump, men har vært mye rart.. har ikke begynt å blø veldig mye enda, så er vel bare å stålsette seg før stormen :( Det eneste jeg trøster meg med er at mamma blødde i ni måneder med meg i magen! Dette er såå nervepirrende... er ihvertfall glad det er ferie slik at jeg ikke skal på jobb i morgen!!
 
Blødd brunt og en del klumper (tørket blod?) i dag.. kan ikke se at det har kommet ut noen spesiell klump, men har vært mye rart.. har ikke begynt å blø veldig mye enda, så er vel bare å stålsette seg før stormen :( Det eneste jeg trøster meg med er at mamma blødde i ni måneder med meg i magen! Dette er såå nervepirrende... er ihvertfall glad det er ferie slik at jeg ikke skal på jobb i morgen!!

Off høres ikke bra ut! Jeg så i går at jeg også hadde fått litt lysebrunt utflod, og kjenner jeg stresser litt! Håper spira klamrer seg fast! <3
 
Huff, synes vi er mange med blødninger nå.
Krysser fingrene for at det er helt ufarlig.
 
Blør fortsatt, men ingen store mengder. Puppene er fortsatt litt ømme, og stikker på morgenen (mitt første graviditetstegn). Dette blir femte dagen med brunt/rødt/rosa blod, så nå syns jeg det kan stoppe..
 
Back
Topp