Lillesøsterkjole

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Noen som har strikket den??

Tenkte å strikke i drops baby merino, men ikke samme strikkefasthet som originalgarnet. Kan ikke redusere antall masker for da blir det bare krøll videre i oppskriften. Skal strikke str 6 mnd og finnes bare mindre i str 3 mnd...

Orginalgarnet har 29=10cm mens mitt har 24....

Evt må jeg gå ned en halv pinnestr og så strikke 3 mnd i maskeantall og så passer kjolen når den passer

Eller noen andre gode tips? [emoji5]
 
Jeg har strikket den. Du må strikke en prøvelapp, gå ned 1/2 til 1 pinne str og strikk en lapp.
Ville strikket den i rett str med rett strikkefasthet. Lykke til[emoji4]
 
Jeg har strikket den. Du må strikke en prøvelapp, gå ned 1/2 til 1 pinne str og strikk en lapp.
Ville strikket den i rett str med rett strikkefasthet. Lykke til[emoji4]

Strikket prøvelapp, men når jeg begynte på kjolen så ser det så stort ut [emoji5]

Hvilket garn brukte du?
 
OJ, ja- det er 6 år siden jeg strikket den så jeg husker ikke. Men det var merinoull..
Kjølen er litt vid så den er litt stor:)
 
Strikket den i noe garn fra europris, mener det hadde rett strikkefasthet, men jeg hadde nettopp begynt å strikke [emoji12] husker den ble veldig stor, på tross av at jeg strikka en liten størrelse [emoji849] mulig jeg strikka den i alpakka [emoji28]
bbb50686a7f6d30576c7fd764108db55.jpg
0658217bfcd43df44a93fd3a43302bdc.jpg
 
Strikket den i noe garn fra europris, mener det hadde rett strikkefasthet, men jeg hadde nettopp begynt å strikke [emoji12] husker den ble veldig stor, på tross av at jeg strikka en liten størrelse [emoji849] mulig jeg strikka den i alpakka [emoji28]
bbb50686a7f6d30576c7fd764108db55.jpg
0658217bfcd43df44a93fd3a43302bdc.jpg

Veldig fin da [emoji5] bedre den er stor og en kan vokse inn i den enn at den er for liten når en er ferdig [emoji5]
 
Ja, det er sant :)

Garnet mitt hadde 24 msk på pinne 3. Oppskriften sier 29 på pinne 3. Strikket ny prøvelapp i dag og fikk riktig med pinne 3.... ikke pleid strikke prøvelapp før og har fått plaggene i størrelser som passer...

Foreløpig ikke kommet så langt at jeg strikket rundt men ser nå at det kanskje ikke blir så stort likevel når den legger seg litt mer riktig etterhvert som en øker opp maskene [emoji5]
 
Back
Topp