Lillefin

aGNi

Kvalm, sulten, trøtt, men veldig spent!
Mailykke <3
Da har jeg vært på tidlig ultralyd! Termindatoen min ble endret. Jeg vet når vi hadde sex som ledet til befruktning, ettersom min kjære dro på sykehus langt unna dagen etter, og har vært der siden, og jeg ikke så ham igjen før testen var positiv... Han må ha sinnssyke celler, for de må da ha overlevd i over en uke før befruktningen fant sted!

Uansett, Lillefin (som storesøsteren kaller den) hadde fin hjertelyd, lå pent plassert inni livmoren, og livmoren var fin og uten cyster. Hurra! :)
 
Da var nok en ultralyd unnagjort. Min kjære, som er innlagt på sykehus over lengre tid, fikk perm også denne gangen, så han fikk bli med. Det samme fikk4-åringen, og gjett om det var stas! Hun er fast bestemt på at det SKAL være en lillesøster, så vi får håpe hun ikke blir altfor skuffa om det skulle vise seg å være gutt. Jeg får mer og mer følelsen av at det er jente dog, særlig siden cellene tydeligvis må ha overlevd LENGE før befruktelsen skjedde. MEN jeg var sikker på gutt sist, og det ble det jo ikke. :)

Legen insisterer fremdeles på at termindatoen er 10. mai. Jeg har funnet ut at dr. Trolle nok har en annerledes terminkalkulator enn f eks Ullevål Sykehus og babyverden. For ifølge dr. Trolle var jeg 12 uker i går, og ifølge Ullevål Sykehus vil jeg være 12 uker på torsdag dersom termin er 10. mai. Hvis jeg uansett var 12 uker i går, så vil det si at Ullevål Sykehus ville gitt meg termindato 7. mai da kanskje? Syns dette er svært forvirrende. Uansett. Om jeg var 12 uker i går, så slo eggløsningstesten ut 6 dager for tidlig, og selve befruktningen skjedde 6 dager etter sex. Min kjære ble nemlig innlagt dagen etter, og jeg så ham ikke igjen før etter testen var positiv. Er ikke det litt rart? Kanskje jeg bare har en litt liten baby...

I alle fall: babyen var aktiv som bare det, sprelte, strakk på seg, og vinket til oss! Hjertet slo i over 160, så der var alt som det skulle. Tror aldri jeg har møtt en så ivrig og entusiastisk lege som dr. Trolle på Majorstuaklinikken, så anbefaler ham på det varmeste! Dyrt, men verdt det. Nakkefolden så også ut til å være liten og fin, så ingen tegn på noen som helst avvik. Jeg gleder meg sånn til å få vite kjønn!

Nå er det heldigvis bare tre uker igjen av min kjæres sykehusopphold. Blir UTROLIG godt å få ham hjem igjen. Snillisen vaska bad, do og vaskerom skikkelig grundige da han var hjemme, for jeg sliter med veldig lavt blodtrykk og blir så ufattelig svimmel av å stå fremoverbøyd. Blir i grunnen det av å stå stille i det hele tatt, og har svikt av om morgenen opptil flere ganger. Dusjen er aller verst. Sukkh... Det var dagens syt.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
 
Back
Topp