Lille nurket <3

Stakar lille baby. Fikk litt mer i går kveld og dag tidlig. Han fikk begge tider før å uten reaksjon. I natt våknet han hver time og han har ikke sovet på dagen. Bare hyl hvis han ikke blir bært. Stakar. Tror jeg skal holde grøten til dagtid foreløpig da og kun en posjon om dagen til tarmene aksepterer. Hehe. Men hva skal jeg nå gjøre på kvelden når han er umettelig av min pupp.. Hmmm..

De anbefaler innføring av et måltid om gangen ja såvidt jeg har lest. Vi praktiserer smaking rundt vår middagstid de gangene han får smake og grøt til kvelden. Hvis du skal kutte ut en ville jeg kuttet ut morgenen siden du selv føler du har for lite melk om kvelden. Alternativt tilby mme etter pupp på et av tidspunktene om du tror mer trengs på begge.
 
Han får på mårran å her. Ikke fra første dag altså. Men gjør det Så han holder ut bedre på dagtid. Spiser så ofte på mårran så tenkte han kunne få noe som mettet bedre. Men vurderer å kun ta kvelden... Ikke gjøre det for heftig.. Men pappan kom hjem og fikk masse promper ut av han og etterpå har han vært fin. La seg nå etter litt fjås og tull (han legger seg egentlig ni men ble litt feilskjær etter denne sovenekten startet drar tida ut da vi må løpe opp og ned da han gråter og til slutt må han ha enda en kveldsmat). Håper natta blir fredfull for min lille goklump <3
 
Last edited:
Han får på mårran å her. Ikke fra første dag altså. Men gjør det Så han holder ut bedre på dagtid. Spiser så ofte på mårran så tenkte han kunne få noe som mettet bedre. Men vurderer å kun ta kvelden... Ikke gjøre det for heftig.. Men pappan kom hjem og fikk masse promper ut av han og etterpå har han vært fin. La seg nå etter litt fjås og tull (han legger seg egentlig ni men ble litt feilskjær etter denne sovenekten startet drar tida ut da vi må løpe opp og ned da han gråter og til slutt må han ha enda en kveldsmat). Håper natta blir fredfull for min lille goklump <3

Det kan jo ha vært helt tilfeldig at han fikk vondt i magen i dag også så er jo ikke nødvendigvis grøten hvis han ikke har reagert på den før. Håper dere fikk en fredfull natt og at klumpen fikk seg litt velfortjent hvile.
 
Det kan jo ha vært helt tilfeldig at han fikk vondt i magen i dag også så er jo ikke nødvendigvis grøten hvis han ikke har reagert på den før. Håper dere fikk en fredfull natt og at klumpen fikk seg litt velfortjent hvile.

Han har nå hatt 2 netter med god søvn igjen. Men nå får han kun grøt om kvelden. Det holder fant jeg ut. Han klarer seg godt om mårran og dagen med grøten han får på kvelden. Har ikke samme melkebehovet nå.
 
Nå har lille Max gått tilbake til å spise annenhver time. Pluss at han har begynt å våkne på natta for mat. Da frister det å begynne å gi noen skjeer grøt igjen på morgenen for at han skal holde ut bedre. Tomorrow i try! Da er det varselgrppe å men det tror jeg skal gå bra.
 
Oioi som tiden flyr. Lille sjarmøren ler høylytt om dagen. Han har ledd mye men han er bare til å spise opp. Vi starta på babysvømming på fredag. Det likte vi godt. Max elsker jo å bade så vi hadde det som plommen i egget. Noen grep var litt vanskelig da jeg har vondt i ene håndleddet (ganglion-kul) men vi koste oss vi.

I dag har vi et skikkelig økedøgn. Siden 13 i dag har han spist hver time :O !!! Nekter å sove. Tar et kvarter i ni og ne..

Jeg ble veldig glad her om dagen da han begynte å snu seg fra rygg til mage. Men det er ikke ofte han gidder det da.

Grøten går så som så men hvis han får vannflaska mellom her 2. skje går det ned. Hihi. Han har begynt å måtte sitte de 5 min det tar å spise i tripp trapp stol. Han nekter jo å spise på fanget og i vippestolen tar han helt av! Han tar i fart som bare det vettu så.
 
Dag 2 med økedøgn. Er litt frustrerende for vil så gjerne komme meg videre med utpakking siden vi flyttet i desember men det går ikke når lillemann konstant vil henge o puppen..
 
Økedøgnene varte i 3 dager. Etter økedøgn ble han småspist. Tror magen ble vond for han skriker og går i bue på fanget. Og promper som det orkesteret ^^ Har funket å ligge å amme. På tur her om dagen lå han oppå meg i bilen og spiste, "kniis", og det funket veldig bra. Avslappende for begge to og han slutta å gråte og vri seg. \oo/

Mini har siste dagene hatt heeelt dilla på å sutte på stortåa.. så søøt <3
 

Vedlegg

  • 1421452299248.jpg
    1421452299248.jpg
    85,9 KB · Visninger: 19
Jeg sitter nå her ved sengekanten.. Mini er lys våken og her har vi sitti snart en time. Han har fått mm og grøt og vil fortsatt ikke sove. Jeg prøver å venne han til å sove uten pupp.. Han hadde sovet for lengst hadde jeg gitt han pupp. Pappan og barnevakter klarer det men ikke jeg. Nå kasta jeg inn håndkle og ga han pupp. Er da måte på. Han gir seg når han er klar!
 
Jeg sitter nå her ved sengekanten.. Mini er lys våken og her har vi sitti snart en time. Han har fått mm og grøt og vil fortsatt ikke sove. Jeg prøver å venne han til å sove uten pupp.. Han hadde sovet for lengst hadde jeg gitt han pupp. Pappan og barnevakter klarer det men ikke jeg. Nå kasta jeg inn håndkle og ga han pupp. Er da måte på. Han gir seg når han er klar!
Synes du er flink. Gi han pupp om det er det han vil ha. Kanskje han trenger den kosen før sengetid :)
 
5 måneder og 6 dager.

Vi har kommi over ei kneik nå føler jeg. Siste dagene har Max sovner godt i halv ni-ni tiden slik som før. Slpr seg til ro med smokk og kos. Han har i en måneds tid nekta å sove på kveldene og jeg har grua meg til kvelden hver dag da legging har tatt en evighet og jeg har måtte gi pupp til slutt. Han har ikke villet ha pupp, ikke smokk og kos, han har vært stuptrøtt og grinete. Ordentlig prins-vil-ikke. Men i noen dager nå har det løsnet og fine gutten vår har falt til ro på kveldene.

Søndag hadde vi dåp. Det gikk fint og Max koste seg. Litt trøtt jer og der da kirka var midt i da han vanligvis sover. Og han ville ikke ha mat før gudstjeneste, men midt inni.. Men han fikk litt mat ute på gangen så gikk det fint. Han fikk masse fint og folk virket storfornøyde. Vi hadde selskapet hjemme og aldri mer. Det er myyye styr. Ommøblere hele huset. Hehe. Men en finfin dag.
 

Vedlegg

  • 1423089332417.jpg
    1423089332417.jpg
    118,5 KB · Visninger: 12
I dag skal vi på 5 måneders kontroll. Og vi skal også på babysvømming i ettermiddag. Jeg håper ikke han blir i dårlig form for han ble ikke det sist. Tenk om han blir det på svømminga og må gråte i bilen hjem. Jeg har så dårlig samvittighet for at de skal stikke han. Barna gråter jo så sårt. Nå skal jeg alene også. Pappan jobber og det må han få lov til..
 
Det er så godt å ha denne dagboka til å lette på tankene i blandt. Min lille giklump har siden han var 6 uker sovet natta gjennom. 9 timer uten problem. Men nå siste uka spesielt har han våknet annen hver time natta igjennom. Det er hardt å begynne der igjen. Og mye verre enn når han var nyfødt. Han fikk riktig nok sin første tann på mandag. Men er jo mat han etterspør hver gang. Helsesøster ba meg slutte med grøt da han var lite interessert og faktisk ikke var 6 måneder enda. Jeg har nå valgt å starte forsiktig igjen og han sluker grøten. Vil riktig nok ikke spise grøten hver dag, noen dager bare et par skjeer men sånn er det nå. Men hvorfor kan han ikke sove om natta? Skal å snakke med helsesøster om tema nå så får se hva hun sier. Krysser fingrene for vidunderkuren...
 
Fikk mange grunner til forstyrret nattesøvn..
- tannframbrudd. En tann er ankommet ;)
- Han er ivrig motorisk. Kanskje han vekker seg selv med sprell.
- overgang til fast føde. Hans intresse for grøt er noe bedre. Og tarmene jobber...
- mitt kosthold.. Kanskje jeg spiser for mye løk, krydder erter, bønner eller brus. Wooops.. Fikk servert Falafel i helga...
- for nysgjerrig at han ikke får i seg nok mat på dagen så han tar igjen på natta. Han spretter av puppen så fort han får mulighet på dagen og spiser masse på kvelden..

Kunne kjøpe sovepose i bomull for at han skal klare å sove i ro... Får se hva jeg gjør. Må jo gå seg til igjen å vel...
 
Nå trenger jeg å lette på hjertet til denne store verden av babyverdenforum.. Jeg er så frustrert,lei meg og usikker om dagen. Min kjære lille Max våkner ofte hver time på natta. Han sliter med skiftet mellom dyp søvn og drømmesøvn. Når faren går inn og trøster sovner han med en gang, men når jeg går inn hyler han i en halv time. Jeg har ko fått beskjed om å ikke gi pupp på natta da han ikke har våknet for mat på mange måneder. Keg gir han en gang i løpet av natta for jeg forstår jo at han blir sulten når han våkner sånn hele tiden. Men jeg kan ikke gå inn til han for han hyler etter pupp. Han vil bruke puppen som hjelp til å sovne. Nå har jeg sovet hakkete og lite i 3 uker. Det svir i øynene og jeg er sliten. Kan jeg ikke finne knappen for soving? Hadde vært så mye lettere. Jeg lar nå faren få ta sovetreninga på han så han lærer å finne søvnen uten puppen så får jeg skygge banen på natta. Faren har sagt at han blir ikke noe ekstra trøtt av å stå opp i 1 min i ni og ne på natta. Trnk så fælt. Han bruker 1 min og jeg bruker 30!!!! :O

En annen ting som er vanskelig er balansegangen på fast føde. Han spiste bare skjeer av hvert måltid, så jeg kutta ut middagsmåltidet. Da spiser han endelig hele grøtpotionen sin på kvelden. Men nå virker det lite igjen da han ivrer etter grøten. Han får brød på mårran ellers melk, putter litt malt i ei flaske men det er ikke spesielt mer mettende. Litt frukt får han.. Bla bla.. Skal nå prøve litt middag igjen men tidligere på dagen.
 
Nå trenger jeg å lette på hjertet til denne store verden av babyverdenforum.. Jeg er så frustrert,lei meg og usikker om dagen. Min kjære lille Max våkner ofte hver time på natta. Han sliter med skiftet mellom dyp søvn og drømmesøvn. Når faren går inn og trøster sovner han med en gang, men når jeg går inn hyler han i en halv time. Jeg har ko fått beskjed om å ikke gi pupp på natta da han ikke har våknet for mat på mange måneder. Keg gir han en gang i løpet av natta for jeg forstår jo at han blir sulten når han våkner sånn hele tiden. Men jeg kan ikke gå inn til han for han hyler etter pupp. Han vil bruke puppen som hjelp til å sovne. Nå har jeg sovet hakkete og lite i 3 uker. Det svir i øynene og jeg er sliten. Kan jeg ikke finne knappen for soving? Hadde vært så mye lettere. Jeg lar nå faren få ta sovetreninga på han så han lærer å finne søvnen uten puppen så får jeg skygge banen på natta. Faren har sagt at han blir ikke noe ekstra trøtt av å stå opp i 1 min i ni og ne på natta. Trnk så fælt. Han bruker 1 min og jeg bruker 30!!!! :O

En annen ting som er vanskelig er balansegangen på fast føde. Han spiste bare skjeer av hvert måltid, så jeg kutta ut middagsmåltidet. Da spiser han endelig hele grøtpotionen sin på kvelden. Men nå virker det lite igjen da han ivrer etter grøten. Han får brød på mårran ellers melk, putter litt malt i ei flaske men det er ikke spesielt mer mettende. Litt frukt får han.. Bla bla.. Skal nå prøve litt middag igjen men tidligere på dagen.
Angående soving kan ikkje eg hjelpe. Sliter med samme problem selv der.

Med fast føde. Ammer du før han for mat ?? Da ville eg prøvd å gi mat først å så amme. Vist ikkje, finne mat han kan spise selv. Eg har baby feeder. Og vist hun ikkje spiser opp maten sin, gir eg maten hennes i den, og da spiser hun mer.
 
Angående soving kan ikkje eg hjelpe. Sliter med samme problem selv der.

Med fast føde. Ammer du før han for mat ?? Da ville eg prøvd å gi mat først å så amme. Vist ikkje, finne mat han kan spise selv. Eg har baby feeder. Og vist hun ikkje spiser opp maten sin, gir eg maten hennes i den, og da spiser hun mer.

Jeg ammer ikke før mat. Ofte ikke etter maten en gang. Men ga han søtpotet med mm til middag/lunsj i dag så da satser jeg på at han ikke er desperat til kveldsgrøten men samtidig spiser hele. Nå blir det seks timer i mellom så da går det nok. Han er så grinete når han ikke spiser noe annet enn melk mellom frokost og kvelds. Han ivrer etter grøten. Dette er visst noe man må føle på . Det kommer seg nok bare han begynner å krabbe og bruker mer energi.

Sovinga er verst men mulig mat og soving henger sammen...
 
I natt har vi barnevakt for første gang hele natta. Foreldrene mine har han. Det var veldig rart å si hadet. Men han koser seg visst. Vi skal nemlig ut med jobben til samboern. Jeg skal kjøre da siden formen har vært litt kjip i det siste, så vil ikke blande inn alkohol i det. Hehe. Men det jeg gleder meg mest til er å sove hele natta, så lenge jeg vil!! Men skal bli godt å få lille goklumpen tilbake i morgen <3
 
I natt har vi barnevakt for første gang hele natta. Foreldrene mine har han. Det var veldig rart å si hadet. Men han koser seg visst. Vi skal nemlig ut med jobben til samboern. Jeg skal kjøre da siden formen har vært litt kjip i det siste, så vil ikke blande inn alkohol i det. Hehe. Men det jeg gleder meg mest til er å sove hele natta, så lenge jeg vil!! Men skal bli godt å få lille goklumpen tilbake i morgen <3

Det var kos å få lille gutten tilbake.

Men hadde melkespreng delux i går og dag da. Når jeg kom hjem i natt måtte jeg pumpe ut 360 ml for å få sove. I dag tidlig måtte jeg pumpe igjen, men tok bare ut 120, en portion. Jeg har hatt spreng i hele dag.

Tror min magesjau har smittet over på babyen. Han er fin i magen men spøy som en gris over hele her i kveld. Stakar. Håper det blir med den ene runden. Kan jo være reaksjon på mme han har fått i går og i dag, eller at jeg hadde så spreng at han fikk for mye formelk.. Han spøy blankt så.. Nå sover han da godt. <3
 
Det var kos å få lille gutten tilbake.

Men hadde melkespreng delux i går og dag da. Når jeg kom hjem i natt måtte jeg pumpe ut 360 ml for å få sove. I dag tidlig måtte jeg pumpe igjen, men tok bare ut 120, en portion. Jeg har hatt spreng i hele dag.

Tror min magesjau har smittet over på babyen. Han er fin i magen men spøy som en gris over hele her i kveld. Stakar. Håper det blir med den ene runden. Kan jo være reaksjon på mme han har fått i går og i dag, eller at jeg hadde så spreng at han fikk for mye formelk.. Han spøy blankt så.. Nå sover han da godt. <3
sniker fra juli. Har hatt det sånn som deg i 7.5 mnd :( Lurte bare på hvordan det hadde gått med barnevakt? Frister :D
 
Back
Topp