Lille frø.

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Min dagbok om tiden med et lite frø. <3

Skriver mest for min del, men for dere andre som leser er dette en kort introduksjon: Jeg er 25 år fra midtnorge og jobber som lærer. Samboeren min og jeg har vært sammen i snart 7 år. Han er 34 år og jobber på nordsjøen. Vi har ingen barn fra før.

I dag er jeg 9 dpo og har tatt min fjerde positive test. Våknet i går av at jeg drømte tanta kom. Ble så skremt av drømmen at jeg måtte teste selv om jeg aldri i verden turde håpe på strek så tidlig. Streken var svak, men tydelig. Selvsagt måtte jeg teste på nytt når jeg kom hjem fra jobb, for den første testen kunne jo vært defekt.

I gårkveld skypa jeg med kjæresten min for å dele nyhetene. Han ble veldig glad, men er nok redd for hvordan det går med meg om spira ikke holder. Så han var rask ute med å melde fra om hvor tidlig det ennå var, og at jeg ikke måtte la det gå meg helt til hodet (det er lettere sagt enn gjort). Senere på kvelden dro jeg til min beste venninne. Hun og jeg skulle bli gravide sammen. Jeg sluttet på prevensjon et halvt år før henne, men var ikke kommet av flekken når hun sluttet på pillen. Hun ble gravid i første prøveperiode. Nå har det vært slik at hun har vært tilbakeholden med å snakke om graviditeten, fordi hun er så redd for å såre meg. Det var veldig godt å endelig kunne dele gode nyheter, og hun (gravid som hun er) begynte å gråte litt.

Når jeg la meg i går kom bekymringene, og det var ei lang natt mot ny test. Heldigvis var også denne testen positiv. Men da slo det meg at alle de tre testene jeg hadde tatt var av samme merke (billigtest fra billige-tester.no), så enn om det var testene det var noe galt med. Etter jobb i dag dro jeg derfor innom et apotek for å kjøpe nye tester. Der hadde de bare A1 og Digital Clearblue med ukeindikator. Ble to A1tester, og den ene ble positiv på ettermiddagen i dag.