Lille frø.

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Min dagbok om tiden med et lite frø. <3

Skriver mest for min del, men for dere andre som leser er dette en kort introduksjon: Jeg er 25 år fra midtnorge og jobber som lærer. Samboeren min og jeg har vært sammen i snart 7 år. Han er 34 år og jobber på nordsjøen. Vi har ingen barn fra før.

I dag er jeg 9 dpo og har tatt min fjerde positive test. Våknet i går av at jeg drømte tanta kom. Ble så skremt av drømmen at jeg måtte teste selv om jeg aldri i verden turde håpe på strek så tidlig. Streken var svak, men tydelig. Selvsagt måtte jeg teste på nytt når jeg kom hjem fra jobb, for den første testen kunne jo vært defekt.

I gårkveld skypa jeg med kjæresten min for å dele nyhetene. Han ble veldig glad, men er nok redd for hvordan det går med meg om spira ikke holder. Så han var rask ute med å melde fra om hvor tidlig det ennå var, og at jeg ikke måtte la det gå meg helt til hodet (det er lettere sagt enn gjort). Senere på kvelden dro jeg til min beste venninne. Hun og jeg skulle bli gravide sammen. Jeg sluttet på prevensjon et halvt år før henne, men var ikke kommet av flekken når hun sluttet på pillen. Hun ble gravid i første prøveperiode. Nå har det vært slik at hun har vært tilbakeholden med å snakke om graviditeten, fordi hun er så redd for å såre meg. Det var veldig godt å endelig kunne dele gode nyheter, og hun (gravid som hun er) begynte å gråte litt.

Når jeg la meg i går kom bekymringene, og det var ei lang natt mot ny test. Heldigvis var også denne testen positiv. Men da slo det meg at alle de tre testene jeg hadde tatt var av samme merke (billigtest fra billige-tester.no), så enn om det var testene det var noe galt med. Etter jobb i dag dro jeg derfor innom et apotek for å kjøpe nye tester. Der hadde de bare A1 og Digital Clearblue med ukeindikator. Ble to A1tester, og den ene ble positiv på ettermiddagen i dag.

Vet ikke om jeg våger å ta en Clearblue ennå. Er så redd for at det skal stå "Ikke gravid"... I tillegg er jeg redd for at jeg begynner å blø når IKM kommer. Har IKM lørdag (11dpo) eller søndag (12 dpo). Mange bekymringer allerede, og flere skal det nok bli.
 
Om noen timer er jeg inn i uke 4. Passer godt med sitatet fra babyverdens svangerskapsbok for uke 4:

Det ligg ofte
et stort tre
i et lite frø.​
 
4+0. Feirer med ny ticker! :D Woho.
 
Gratulerer med uke 4! :D Kjempestas! Men hvordan kan det ha seg at du er 4+0 og har 231 dager igjen, og jeg er 4+3 og har 249 dager igjen? Hehe. Har jeg rotet nå? :p
 
Gratulerer med uke 4! :D Kjempestas! Men hvordan kan det ha seg at du er 4+0 og har 231 dager igjen, og jeg er 4+3 og har 249 dager igjen? Hehe. Har jeg rotet nå? :p
Ser ut som det er Lilypie som er annerledes etter hvordan du velger å regne. Jeg skrev inn siste mens, og fikk da 231 dager igjen. Men nå har jeg rettet opp slik at det heller er regnet ut fra termindato (minus to dager). Så nå har jeg 252 dager igjen. :) Dumt du måtte si fra, nå må jeg vente 21 dager lengre på termin ;)
 
Haha, ja beklager at jeg flyttet deg 21 dager tilbake.. :p Men det er vel kanskje like greit at den er riktig?
 
Haha, ja beklager at jeg flyttet deg 21 dager tilbake.. :p Men det er vel kanskje like greit at den er riktig?
Så absolutt. :) Rart det skal bli forskjell på hvor langt jeg er på vei om jeg regner fra termin eller fra første dag siste mens :p Men regner med terminen vil bli flytta ved OUL, for EL var nok senere enn vanlig i en 28 dagers syklus. Men det går nok bra uansett :)
 
11 dpo: Våknet før kl 6 i dag, og måtte selvsagt teste. Fikk ikke sove mer, så denne lørdagen startet tidlig. Har tatt både billigtest og Clearblue med ukeindikator i dag. Begge positive. Likevel kjenner jeg på nervene i dag. Det murrer i magen som at tanta er på vei, og har IKM 11 eller 12 dpo. Så er fortsatt redd for at tanta skal komme med IKM.

Symptomer så langt:

Ømme brystvorter siden 2 dpo-
Luft i magen i varierende grad siden 1 dpo.
Murringer/stikkinger i magen siden 9 dpo.
Voksesmerter i bena 8 og 9 dpo.
Småkvalm siden 10 dpo.
I tillegg har jeg sovet på ettermiddagen 7 dpo, 8 dpo, 10 dpo (halvannen time).

Love.jpg
 
Jeg forstår at du er nervøs, men ta en titt til på de testene dine en gang til. :) :) Ingen tvil om at du er gravid, og ser jo også at strekene har blitt sterkere! Klem fra meg <3
 
Jeg forstår at du er nervøs, men ta en titt til på de testene dine en gang til. :) :) Ingen tvil om at du er gravid, og ser jo også at strekene har blitt sterkere! Klem fra meg <3

Takk. :) Jeg er ikke i tvil om at jeg er gravid nå, men syns strekene er så svake. Sist jeg var gravid var strekene ca like, se bildet under. Den nyeste testen er nærmest kamera. Fem dager etter første positive test (den som er lengst bort) begynte jeg å blø. Så er nok en kombinasjon av minnene fra den gang og det faktum at jeg ikke har passert IKM som gjør meg så nervøs. Dessuten er sambo ute på jobb, så jeg har ingen å dele tankene mine med nå. Da blir det fort svartmaling.

DSC_0191.jpg
 
Takk. :) Jeg er ikke i tvil om at jeg er gravid nå, men syns strekene er så svake. Sist jeg var gravid var strekene ca like, se bildet under. Den nyeste testen er nærmest kamera. Fem dager etter første positive test (den som er lengst bort) begynte jeg å blø. Så er nok en kombinasjon av minnene fra den gang og det faktum at jeg ikke har passert IKM som gjør meg så nervøs. Dessuten er sambo ute på jobb, så jeg har ingen å dele tankene mine med nå. Da blir det fort svartmaling.

Vis vedlegget 32848

Ja, jeg skjønner at du blir redd når du har opplevd det tidligere. Jeg er også veldig nervøs, selv om dette er første gangen jeg er gravid. Testene blir nok sterkere skal du se. :) :) Hvor lenge er det til samboeren din kommer hjem fra jobb?
 
Ja, jeg skjønner at du blir redd når du har opplevd det tidligere. Jeg er også veldig nervøs, selv om dette er første gangen jeg er gravid. Testene blir nok sterkere skal du se. :) :) Hvor lenge er det til samboeren din kommer hjem fra jobb?
Han kommer hjem onsdagskvelden. Ikke så lenge igjen nå :) Jeg gleder meg veldig.
 
Etter mange bekymringer de siste 12 timene skal jeg endelig slappe litt mer av. Har hatt ganske sterke mensensmerter, og egentlig følt meg sikker på at tanta var på plass. Like positivt overrasket hver gang jeg var på do. Og det har vært en del ganger i løpet av natta. Derfor tok jeg en test på utvannet urin i 3 tida i natt. Den ble kjempesvak, og jeg ble enda reddere. Men etter å ha knipt beina sammen i 4 timer kunne jeg i morgest ta ny test - og den ble kjempefin! :D

I tillegg tok jeg en eggløsningstest i dag, den er grønn nederst. Også klart positiv! Nå må det holde seg sånn! :D

håp.jpg
 
Etter mange bekymringer de siste 12 timene skal jeg endelig slappe litt mer av. Har hatt ganske sterke mensensmerter, og egentlig følt meg sikker på at tanta var på plass. Like positivt overrasket hver gang jeg var på do. Og det har vært en del ganger i løpet av natta. Derfor tok jeg en test på utvannet urin i 3 tida i natt. Den ble kjempesvak, og jeg ble enda reddere. Men etter å ha knipt beina sammen i 4 timer kunne jeg i morgest ta ny test - og den ble kjempefin! :D

I tillegg tok jeg en eggløsningstest i dag, den er grønn nederst. Også klart positiv! Nå må det holde seg sånn! :D

Vis vedlegget 32944

Det er helt vanlig å ha menssmerter når man er gravid. Det er også helt vanlig at det feks kan blø litt underveis, uten at det er noe galt. Slapp av og kos deg :) Det går som regel bra :)
 
du er KJEMPE gravid:D:D:D en liten oppmuntring til natta<3
Tusen takk :D Et tegn på det kan også være at jeg allerede lå og sov når du skrev denne meldinga :p
 
Nye positive tester gjør godt hos en bekymret førstegangsgravid. Har lite symptomer å skryte av, og kjenner alt skulle vært litt lettere å tro om de hadde vært til stede.

Symptomer så langt:

Ømme brystvorter siden 2 dpo -11 dpo, det har gitt seg nå.... :/
Luft i magen i varierende grad siden 1 dpo.
Murringer/stikkinger i magen siden 9 dpo, spesielt mye på kveldene.
Voksesmerter i bena 8 og 9 dpo.
Småkvalm siden 10 dpo, men det er mer sånn uggen enn kvalm.
I tillegg har jeg sovet på ettermiddagen noen dager. Har lagt meg veldig tidlig i helga, men det har jo noe med at jeg har stått opp 5:30 for å teste og så ikke fått sove igjen :p

Dagens godbit er gårsdagens og dagens test. Gårsdagens har tørket inn da, men er jo fortsatt vesentlig svakere.

Woop.jpg
 
Og ja, jeg har kjøpt flere graviditetstester på billige-tester.no i dag :p Kjenner jeg slapper av etter jeg har tatt en test, så jeg vil ha den tryggheten. :)
 
God morgen! :D

fjorten.jpg
 
Og ja, jeg har kjøpt flere graviditetstester på billige-tester.no i dag :p Kjenner jeg slapper av etter jeg har tatt en test, så jeg vil ha den tryggheten. :)

Jeg måtte faktisk gjøre det jeg også.. :) Men det må jeg ikke innrømme til mannen i huset. :p Han synes jeg stresser litt mye. He he. Jeg synes det er verdt de kronene for å føle seg tryggere :)


Og gratulerer med så utrolig fin og sterk test i dag!
 
Back
Topp