Lillas IVF-dagbok

Lilla86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Da syntes jeg også det var på tide å lage meg en egen dagbok for tanker og etterhvert erfaringer om veien vår til barn nummer to ved hjelp av IVF. :)

Jeg har nylig fått påvist tette eggledere, i tillegg til at jeg ikke har eggløsning hver måned. Vi skal på første samtale ved UNN om to uker. I går bestilte jeg flybilletter, så nå er det hele veldig virkelig.

Optimisten i meg har regnet på det, og funnet ut at jeg er på syklusdag 20 når vi skal til samtale. Har registrert at om det blir nedregulering med nesespray er det rundt da man pleier å begynne. Jeg har visst et lite, om enn utopisk, håp om å få starte med en gang. Det hadde vært kjekt. I natt hadde jeg min første IVF-drøm. I drømmen fikk vi beskjed om oppstart i juni, og første forsøk var negativt. Jeg fikk ut fire egg, og bare to overlevde og ble satt tilbake. Drømmen fortsatte til nytt forsøk med flere egg ut, men våknet før jeg fikk vite resultatet av forsøket. Det fine var at jeg hele tiden holdt motet oppe og klarte å være optimistisk i drømmen også. :)
 
Gratulerer med dagbok :)

Jeg har til gode å ha IVF drømmer, derimot drømmer jeg stadig vekk om ny valp :D
Dette er relatert til IVF, da jeg hele tiden har sagt at jeg kjøper meg ny valp om dette ikke klaffer.
Vet ikke om det sier noe om min ubevisste pessimisme ;)

Håper dere får komme i gang raskt! Kommer til å følge med her fremover, og forhåpentligvis få være med på flere oppturer enn nedturer :)
 
Gratulerer med dagbok :)

Jeg har til gode å ha IVF drømmer, derimot drømmer jeg stadig vekk om ny valp :D
Dette er relatert til IVF, da jeg hele tiden har sagt at jeg kjøper meg ny valp om dette ikke klaffer.
Vet ikke om det sier noe om min ubevisste pessimisme ;)

Håper dere får komme i gang raskt! Kommer til å følge med her fremover, og forhåpentligvis få være med på flere oppturer enn nedturer :)
Haha, ny valp ja:joyful: Jeg er allergisk, så det har jeg aldri drømt. Håper forsøket du er inni nå vil motbevise pessimisten i deg:happy:

Takk, jeg håper på flere oppturer enn nedturer:)
 
Gratulerer med dagbok! :)
 
Gratulerer med dagbok :D
 
Gratulerer med dagbok her :D :D Spennende å skulle få følge deg!! :) :)
 
Gratulerer med dagbok! Det er god hjelp å skrive synes jeg:) Masse lykke til med prosessen.
 
Gratulerer med dagbok, og velkommen inn hit:) Håper det blir et kortvarig opphold for deg her inne:)
 
Gratulerer med dagbok! Det er god hjelp å skrive synes jeg:) Masse lykke til med prosessen.
Takk Hermine:) Jeg har en dagbok på skjult gruppe inne på før svangerskapet, helt enig i at det er god hjelp å skrive:) Litt terapi rett og slett!
 
I dag fikk jeg telefon fra UNN. De har ikke lege den dagen vi er satt opp, så vi måtte utsette timen to uker:( Ble skikkelig lei meg, selv om to uker jo egentlig ikke er noen evighet. Nå som jeg hadde talt ned dager og kommet til godt under en uke igjen var det veldig kjipt å få kontrabeskjed. Men, men. Jeg ringte og fikk booket om flybillettene, det var ingen problem.

Jeg spurte henne jeg snakket med om det ville ta lang tid før vi kan sette i gang med behandlingen. Hun sa at om legen mener vi skal det så kan vi starte med en gang, og om det mangler noen blodprøver kan de gjøre det der når vi kommer. Så jeg har jo egentlig fått gode nyheter også i dag:happy:
 
Så kjedelig. :( :( :( Forstår veldig godt at du ble skuffet. Sender deg en klem ♡
 
Så kjedelig. :( :( :( Forstår veldig godt at du ble skuffet. Sender deg en klem ♡
Tusen takk Lykkeliten. Akkurat i dag ble skuffelsen stor, men samtidig er vi jo ekstremt heldige som slipper unna mange måneders ventetid. Håper dere også får time veldig snart.
 
Tusen takk Lykkeliten. Akkurat i dag ble skuffelsen stor, men samtidig er vi jo ekstremt heldige som slipper unna mange måneders ventetid. Håper dere også får time veldig snart.

Det hjelper lite at man egentlig er heldig når man får en sånn beskjed.

Ja, det er en del mer ventetid her sør. Jeg har jo en mikrosjanse for å klare det selv, så det skal nok gå greit med ventetiden og. Det hjelper også at man vet om ventetiden fra start. :)
 
Det hjelper lite at man egentlig er heldig når man får en sånn beskjed.

Ja, det er en del mer ventetid her sør. Jeg har jo en mikrosjanse for å klare det selv, så det skal nok gå greit med ventetiden og. Det hjelper også at man vet om ventetiden fra start. :)
Det har du helt rett i❤️

Ja, vi må jo først og fremst håpe at hysteroskopien og de nye medisinene gjør at dere klarer det på egen hånd nå:)
 
Kjedelig å måtte vente to uker :(

Veldig fint at dere kan starte opp med en gang, hvis legen mener dere er klare :)
 
Kjedelig å måtte vente to uker :(

Veldig fint at dere kan starte opp med en gang, hvis legen mener dere er klare :)
Ja, venting er ikke noe særlig, det vet jo du alt om!

Ja, det var gode nyheter:) Siden de i følge nettsiden til UNN har sluttet å åpne tette eggledere håper jeg vi kan sette i gang med en gang.
 
Nå har vi endelig vært på forsamtale. Det var en veldig positiv opplevelse, både for mannen og meg. Damen vi snakket med var hyggelig og optimistisk på våre vegne:)

Mannens svømmere ble sjekket, og av meg ble det tatt ultralyd. Kjempefin livmor kommenterte hun, og vi så mange egg på hver side. Hun sa også at undersøkelsen som ble gjort av egglederne mine er usikker, så hun ble ikke overrasket om jeg blir spontant gravid.

Planen nå er at mannen og jeg skal ta blodprøver for å sjekke etter HIV/aids, syfilis og hepatitt B+C, og jeg sjekkes for rubellaantistoff. Jeg er vaksinert mot Hepatitt B+C og tok ny rubellavaksine høsten 2013, så der burde jeg være safe. På syklusdag 2-5 i neste syklus må jeg i tillegg ta nye hormonprøver. Hun ville ha nye, selv om jeg har tatt de prøvene 2-3 ganger allerede. Vi fikk også med oss et spørreskjema vi måtte fylle ut og sende tilbake sammen med vigselsattesten vår. Etter litt leting i går fant jeg attesten, og fikk tatt kopi i dag:) Når alt papirarbeidet er i orden blir det oppstart med kort regime. Er veldig letter over det.

De stenger denne uka, og åpner ikke igjen før etter påske. Legen, Martha, sa at neste gang skal jeg komme opp alene for å lære med sprøytene. Der og da tenkte jeg ikke over det, mens nå tenker jeg at det må da være unødvendig? Jeg og mannen har flere bekjente som har vært i gjennom dette, så tenkte å høre om kanskje en av dem kan vise meg. Hun ene er til og med sykepleier også.
 
Back
Topp