Lillafrosk vil ha rumpetroll nr. 2!

21+3

Lurer på hvordan jeg ser ut til 17. Mai... [emoji14]

1ecf4b3ea9be4e28320c846e94279cf1.jpg
 
Dette er forresten kjolen jeg tenkte bruke [emoji4]
c3a7d838de0d05ec2cbd8eecefbf97c2.jpg


Passer greit med pupper og mage [emoji106]

Vel, så fremt vi orker feire. Jeg er ikke noe fan av å bruke energi og tull på noe jeg ikke synes er koselig.. Heller grille hjemme, spise is fra fryseren og drikke masse brus..
Og da kan jeg jo ha på koseklær [emoji7]
Dattera skal få velge ><
 
22+0 [emoji173]️
Baby er ifg appen 450g og 27cm i full lengde. Testiklene skal ila denne uken begynne å trekke seg ned i pungen, og immunforsvaret er under utvikling.
Det er også kun 1 uke igjen til babyen regnes som levedyktig ved prematurfødsel, og de vil kunne forsøke å redde ham.

Mest sannsynlig skal lillegull få være der i mange uker til, men det er betryggende å vite at det kan gå fint selv om det skjer noe.

Baby har vært mer aktiv de siste dagene, og jeg har kunnet ligget og bare kjent på magen. I blant klarer jeg å antyde litt hvordan han ligger, eller i alle fall HVOR han ligger.

Har også kynnere, men det er omtrent bare.. 1 pr dag. De er fryktelig ubehagelige, og ser for meg at dersom de blir verre, kommer det nok til å bli vanskelig for meg i starten å skille mellom rier og kynnere, igjen. ><
 
Så fin mage [emoji7] haha ja samme tenker jeg. Bestilte kjole fra wish til 17 mai da jeg har 10 uker på vei. Den er for liten allerede nå[emoji23] [emoji85]
Haha [emoji28] går fort [emoji14]
 
Hei! Jeg har ikke vært her så mye i det siste pga konkurransen, men det har vel roet seg litt nå og jeg begynner å lese meg opp på andre ting [emoji6]
Går det bra? Magen vokser ser jeg?! Og så fin kjole du har ordnet med [emoji1] er det en gravidkjole eller?
Hmm, den va faktisk veldig fin... [emoji849] kunna du ha delt link??
Tenk, snart kan han overleve om han kommer ut [emoji173] det er en magisk grense! Men vi håper han blir der inne en 15-16 uker til [emoji4]
 
Hei! Jeg har ikke vært her så mye i det siste pga konkurransen, men det har vel roet seg litt nå og jeg begynner å lese meg opp på andre ting [emoji6]
Går det bra? Magen vokser ser jeg?! Og så fin kjole du har ordnet med [emoji1] er det en gravidkjole eller?
Hmm, den va faktisk veldig fin... [emoji849] kunna du ha delt link??
Tenk, snart kan han overleve om han kommer ut [emoji173] det er en magisk grense! Men vi håper han blir der inne en 15-16 uker til [emoji4]

Hei! Ja, ble mye med konkurransen, var ikke mye utenom augustforumet selv [emoji28]

Går bare bra her. Begynt å drive litt med planter, bare for å ha noe å gjøre om dagene [emoji28]
2269a7faeb988d5c359e6ca996c97ed2.jpg

Sykemeldt og lite jeg klarer gjøre, så.. Fant noe som jeg kunne prøve på [emoji14]

Link kan du få:
http://www.ebay.com/itm/New-Womens-...-Plus-Size-8-26-/141604328931?var=&hash=item0

Er en helt vanlig kjole med stretch. Men lett å få voksende mage eller dra frem puppene i. Kjøpte den i hovedsak pga jeg ikke passer i ordinære klesstr pga puppene mine..

Ja, målet mitt er å i alle fall få gå til juli! Da passerer han storesøsteren sin med magetid [emoji14]
 
22+4
Ringte til føden i dag, for jeg synes baby har vært lite aktiv de siste dagene. Kjent liv, men svakere. Mindre. Færre spark. Og selvsagt har jeg god kontroll på alt som KAN gå galt. Så.. Jeg ringte føden. Fikk komme inn, og det viser seg at lillebror har det fint. Gjør pusteøvelser inni der.. Og SITTER. Hodet opp, føttene ned mot blæra. Og i lotusstilling, omtrent. Så.. Bevegelsene jeg kjenner, er i hovedsak armer og knær. Føttene sparker han nemlig nedover..!

84a9109c6fa3ceb39e0215abaa79ceb0.jpg

(morkake på fremre vegg - baby i profil. Nesa er vendt utover mot verden, altså [emoji14] )

Veldig glad at alt ser fint ut. Og å bli tatt på alvor. Jordmor sa også at dersom jeg ikke klarte roe meg ned, skulle jeg ringe inn på nytt, så skulle de henvise meg til gynekologen, og be dem ta en sjekk. Så.. Godt å bli ivaretatt.

Så. Håper lillebror snur seg og sparker mer snart. Eller at i alle fall følelsen gir seg. Har en veldig dårlig dag i dag, så føler meg temmelig crap uansett egentlig. Så ham på ul, men.. Følte meg ikke rolig selv når jeg SÅ hjertet slå, og baby bevege seg.
 
22+4
Ringte til føden i dag, for jeg synes baby har vært lite aktiv de siste dagene. Kjent liv, men svakere. Mindre. Færre spark. Og selvsagt har jeg god kontroll på alt som KAN gå galt. Så.. Jeg ringte føden. Fikk komme inn, og det viser seg at lillebror har det fint. Gjør pusteøvelser inni der.. Og SITTER. Hodet opp, føttene ned mot blæra. Og i lotusstilling, omtrent. Så.. Bevegelsene jeg kjenner, er i hovedsak armer og knær. Føttene sparker han nemlig nedover..!

84a9109c6fa3ceb39e0215abaa79ceb0.jpg

(morkake på fremre vegg - baby i profil. Nesa er vendt utover mot verden, altså [emoji14] )

Veldig glad at alt ser fint ut. Og å bli tatt på alvor. Jordmor sa også at dersom jeg ikke klarte roe meg ned, skulle jeg ringe inn på nytt, så skulle de henvise meg til gynekologen, og be dem ta en sjekk. Så.. Godt å bli ivaretatt.

Så. Håper lillebror snur seg og sparker mer snart. Eller at i alle fall følelsen gir seg. Har en veldig dårlig dag i dag, så føler meg temmelig crap uansett egentlig. Så ham på ul, men.. Følte meg ikke rolig selv når jeg SÅ hjertet slå, og baby bevege seg.

Så koselig å se lillebror igjen, og for et flott bilde ❤️ Man blir vel aldri helt kvitt bekymringene, man har hørt skrekkhistoriene og de ligger å ulmer i bakhodet. Håper det gir seg snart og at han går tilbake til normal aktivitetsmønster, slik at mammaen kan slappe av litt ❤️
 
Så koselig å se lillebror igjen, og for et flott bilde [emoji173]️ Man blir vel aldri helt kvitt bekymringene, man har hørt skrekkhistoriene og de ligger å ulmer i bakhodet. Håper det gir seg snart og at han går tilbake til normal aktivitetsmønster, slik at mammaen kan slappe av litt [emoji173]️
Ja, veldig fint å få sett ham [emoji173]️
Men jeg er fremdeles urolig. Kattene har mælt på magen i dag, og han gav fra seg bare et lite dult. Så.. Får se hvordan det går utover helgen. :)
Fikk ikke sove så godt i natt heller, så humøret blir neppe å være på topp. Det hjelper svært lite ><
Men takk!
 
23+0!
Den magiske grensen for å kunne redde prematurfødte! Heretter teller hver eneste dag veldig. Overlevelsessjansen pr i dag er vel nede på 29%, og hver eneste ekstra dag teller godt på muligheten for overlevelse, og risikoen for senskader. Så.. Hvor stor sjanse lillebror har i praksis er uvisst, men i teorien har han en overlevelsessjans ved fødsel.

Fant denne fra babyverden:
"Overlevelsen har ikke endret seg så mye siden forrige studie i 1999-2000. Av de som blir født levende er sjansen for å overleve nå slik:

Uke 23 – 29 %

Uke 24 – 56 %

Uke 25 – 84 %

Uke 26 – 90 %"
Så. Innen ei uke er sjansen for at alt går fint UANSETT ved fødsel e.l., større enn at det ikke går bra.



Neste delmål er 3. Mai. Da er det bare 3 mnd igjen til termin, og jeg "har lov" til å hente ut babypakker. Deretter et mål på 30 uker, som er 22. Mai. Det er på en måte litt greit å ha noe å se frem til hele tiden. Å kun kikke etter termindatoen blir så lenge.

Mulig jeg høres pessimistisk ut ved å sette små mål, og glede meg over overlevelsesgrensene og slikt..? Men det er ikke sånn ment. Jeg tror ikke at babyen blir å komme såpass tidlig, og er heldigvis ikke konstant nervøs for at det skal skje. Jeg bare liker å sette små mål, og synes det er betryggende å vite at DERSOM noe skjer, så har han en sjanse.

Når vi prøvde, ble det nemlig vanskelig å se for seg at man tilslutt skulle klare ende opp med en frisk liten baby som resultat. Og jeg sliter enda litt med å innse akkurat det. Men, det begynner synke inn. Og det hjelper å være over den grensen [emoji4]
 
23+0!
Den magiske grensen for å kunne redde prematurfødte! Heretter teller hver eneste dag veldig. Overlevelsessjansen pr i dag er vel nede på 29%, og hver eneste ekstra dag teller godt på muligheten for overlevelse, og risikoen for senskader. Så.. Hvor stor sjanse lillebror har i praksis er uvisst, men i teorien har han en overlevelsessjans ved fødsel.

Fant denne fra babyverden:
"Overlevelsen har ikke endret seg så mye siden forrige studie i 1999-2000. Av de som blir født levende er sjansen for å overleve nå slik:

Uke 23 – 29 %

Uke 24 – 56 %

Uke 25 – 84 %

Uke 26 – 90 %"
Så. Innen ei uke er sjansen for at alt går fint UANSETT ved fødsel e.l., større enn at det ikke går bra.



Neste delmål er 3. Mai. Da er det bare 3 mnd igjen til termin, og jeg "har lov" til å hente ut babypakker. Deretter et mål på 30 uker, som er 22. Mai. Det er på en måte litt greit å ha noe å se frem til hele tiden. Å kun kikke etter termindatoen blir så lenge.

Mulig jeg høres pessimistisk ut ved å sette små mål, og glede meg over overlevelsesgrensene og slikt..? Men det er ikke sånn ment. Jeg tror ikke at babyen blir å komme såpass tidlig, og er heldigvis ikke konstant nervøs for at det skal skje. Jeg bare liker å sette små mål, og synes det er betryggende å vite at DERSOM noe skjer, så har han en sjanse.

Når vi prøvde, ble det nemlig vanskelig å se for seg at man tilslutt skulle klare ende opp med en frisk liten baby som resultat. Og jeg sliter enda litt med å innse akkurat det. Men, det begynner synke inn. Og det hjelper å være over den grensen [emoji4]

Synes ikke det er pessimistisk, men er realistisk tenkt! Man skal absolutt ikke ta for gitt at det blir en baby av det når man står med to streker på pinnen. Føles mer overkommelig ut med de små delmålene, og man kan virkelig begynne å ta innover seg at det mest sannsynlig går bra. For det gjør det i de aller fleste tilfellene ❤️Husker hvor fin oversikten for SA var dag, for dag selv. Fant mye "trøst" i den, når jeg så hvor mye det økte for hver dag.

Gjør det som føles rett for deg, og hvis tall og statistikk hjelper, så bruk det. :)
 
Synes ikke det er pessimistisk, men er realistisk tenkt! Man skal absolutt ikke ta for gitt at det blir en baby av det når man står med to streker på pinnen. Føles mer overkommelig ut med de små delmålene, og man kan virkelig begynne å ta innover seg at det mest sannsynlig går bra. For det gjør det i de aller fleste tilfellene [emoji173]️Husker hvor fin oversikten for SA var dag, for dag selv. Fant mye "trøst" i den, når jeg så hvor mye det økte for hver dag.

Gjør det som føles rett for deg, og hvis tall og statistikk hjelper, så bruk det. :)

Jaa, og sjansene øker jo godt her og, dag for dag. I snitt, 3-4% pr dag de neste to ukene. Det er jo ikke så ille! Men selvsagt, det skal jo ikke skje. Det er bare et betryggende sikkerhetsnett. Så, om jeg f.eks får magesmerter, så er det ikke forenlig med at "nei, nå går det galt".
Det hjelper jo [emoji14]
 
Back
Topp