Liker du å gå gravid?

Alma2018

Flørter med forumet
Himmelbarn
Det er mange forskjellige følelser knyttet til det å gå gravid.

Jeg får ofte høre: åååh, det er så deilig å gå gravid. Kos deg med tiden.
Jo takk. Men JEG synes det er en plage Og et slit :p

Jo, jeg gleder meg utrolig mye til den lille gutten vår kommer i mai, og jeg er ikke redd for å føde, og det var i tillegg hyggelig å bli gravid. Men der stopper det for meg.

Det er vondt til tider, bekkenet er kranglete, jeg er tungpustet, kan ikke sitte slik og sånn osv. Jeg klarer å tenke på at jeg gleder meg, koser meg med å høre hjertelyden og bevegelser til tider. Så gjør bevegelsene meg kvalm fordi jeg synes det er utrivelig at det sparkes innenfra, holder på å kaste opp :p

Hvilke tanker og følelser har du om dette temaet? Og synes du negative følelser til graviditeten er et tema det er "lov" å snakke om?
 
Jeg synes det hadde vært helt OK å gå gravid hadde ikke bekkenet kranglet og formen vært fin. Og blir tullete av bekymringene jeg får. Sparker hu, eller kjenner jeg ikke noe. Og sparker hu mye langt nede og på sidene blir jeg å uvel. Men på en måte liker jeg å gå gravid, og på en annen måte ikke:) gruer meg sykt mye til fødsel. Men gleder meg til å bli mor:)
 
Det er mange forskjellige følelser knyttet til det å gå gravid.

Jeg får ofte høre: åååh, det er så deilig å gå gravid. Kos deg med tiden.
Jo takk. Men JEG synes det er en plage Og et slit :p

Jo, jeg gleder meg utrolig mye til den lille gutten vår kommer i mai, og jeg er ikke redd for å føde, og det var i tillegg hyggelig å bli gravid. Men der stopper det for meg.

Det er vondt til tider, bekkenet er kranglete, jeg er tungpustet, kan ikke sitte slik og sånn osv. Jeg klarer å tenke på at jeg gleder meg, koser meg med å høre hjertelyden og bevegelser til tider. Så gjør bevegelsene meg kvalm fordi jeg synes det er utrivelig at det sparkes innenfra, holder på å kaste opp :p

Hvilke tanker og følelser har du om dette temaet? Og synes du negative følelser til graviditeten er et tema det er "lov" å snakke om?

Jeg er veldig lik deg, ikke mye som er glede ved å gå gravid her heller. Men bekkenløsning, hyperemesis, halsbrann etc. Men det som gir meg glede er sparkene(jeg finner mye trøst i disse og syntes det er helt vidunderlig å kjenne spark innen fra imotsatt fra deg. Og tru meg han sparker mange vonde steder også[emoji6][emoji12], og at dette bare er fire mnd igjen finner jeg trøst i, også har man et helt liv med glede[emoji173]️

Selvfølgelig er det lov å snakke om dette. Jeg er ikke en av de som kommer til å si at jeg likte eller liker å gå gravid, men verdt det, er det virkelig[emoji173]️.
 
Jeg sliter med svangerskapsdepresjon, hypermesis og bekkenløsning. Så jeg skal være så inderlig glad når dette er over. Men har noen få dager der jeg klarer å kjenne en glede. Men dessverre mer av de dagene der jeg ikke føler det slik.
 
Jeg er veldig lik deg, ikke mye som er glede ved å gå gravid her heller. Men bekkenløsning, hyperemesis, halsbrann etc. Men det som gir meg glede er sparkene(jeg finner mye trøst i disse og syntes det er helt vidunderlig å kjenne spark innen fra imotsatt fra deg. Og tru meg han sparker mange vonde steder også[emoji6][emoji12], og at dette bare er fire mnd igjen finner jeg trøst i, også har man et helt liv med glede[emoji173]️

Selvfølgelig er det lov å snakke om dette. Jeg er ikke en av de som kommer til å si at jeg likte eller liker å gå gravid, men verdt det, er det virkelig[emoji173]️.

Verdt det? Oh yes!
Jeg gleder meg så intenst mye. Gleder meg til jeg er ferdig og vidunderet kommer!
 
Jeg elsker å kjenne sparkene fra han, vite at jeg bærer han frem inne i magen min, høre hjertelyd osv osv. Men jeg er enig i at det ikke bare er en dans på roser og så UTROLIG fantastisk å gå gravid. Jeg hater at jeg legger på meg (magen er bare koselig) men har blitt "lubben" i ansiktet, større lår osv. Er tung i pusten, gjør vondt å bøye seg, sover dårlig om natten, vondt her og der, og ikke minst veldig hormonell.

Gleder meg SÅ mye til å få han ut[emoji173]️
 
Har vært det tøffeste svangerskapet hittil...selv om de forje ikke var en dans på roser. Skal ærlig si at jeg gleder meg kun til jeg er ferdig! Eneste koselige er sparkene.
 
Etter to fine, smertefrie svangerskap har jeg fått slag i ansiktet av hypermesis, tidelig bekkenløsning og en liten depresjon oppi det hele...
Og idet kiloene kommer på så klarer jeg ikke kose meg.
Sparkene er herlige og jeg vet jo at premien er verdens fineste. Det gledes over at det nærmer seg, og er glad for at kroppen min ikke skal gjennom dette igjen❤
 
Tja, vanskelig å svare på. Jeg elsker AT jeg er gravid. At vi skal få et lite kjærlighetsbarn. At storebror og storesøster gleder seg vilt. At mine besteforeldre skal få oppleve å bli oldeforeldre igjen. Gleder meg til følelsen av nyfødt nurk på brystet, det finnes ingen bedre følelse. Gleder meg til å ha permisjon.

Jeg elsker spark og bevegelse. Og hikking. :Heartred

Men det er slitsomt. Jeg liker ikke at jeg ikke kan være så god mor for de andre to som jeg skulle ønske. Jeg liker ikke å måtte stå og se på de andre i slalåmbakken feks. Jeg er en dårligere arbeidstaker og kollega enn normalt. Og jeg har vondt overalt og er usigelig trøtt hele døgnet. Og vet at det skal bli verre for hvervuke som går. Pluss alle bekymringene selvsagt. Kan vi virkelig være så heldige å få et friskt barn for tredje gang?

Men alt i alt vet jeg at jeg kommer til å bli trist når jeg er ferdig med å være gravid for aller siste gang..
 
Tja, vanskelig å svare på. Jeg elsker AT jeg er gravid. At vi skal få et lite kjærlighetsbarn. At storebror og storesøster gleder seg vilt. At mine besteforeldre skal få oppleve å bli oldeforeldre igjen. Gleder meg til følelsen av nyfødt nurk på brystet, det finnes ingen bedre følelse. Gleder meg til å ha permisjon.

Jeg elsker spark og bevegelse. Og hikking. :Heartred

Men det er slitsomt. Jeg liker ikke at jeg ikke kan være så god mor for de andre to som jeg skulle ønske. Jeg liker ikke å måtte stå og se på de andre i slalåmbakken feks. Jeg er en dårligere arbeidstaker og kollega enn normalt. Og jeg har vondt overalt og er usigelig trøtt hele døgnet. Og vet at det skal bli verre for hvervuke som går. Pluss alle bekymringene selvsagt. Kan vi virkelig være så heldige å få et friskt barn for tredje gang?

Men alt i alt vet jeg at jeg kommer til å bli trist når jeg er ferdig med å være gravid for aller siste gang..

Signerer hele denne [emoji119]
 
Jeg synes det går overraskende greit[emoji4] Hadde forventet meg verre. Når det er sagt er det ikke alltid en dans på roser - med trykk på blære, halsbrann, trøtthet, tung pust o.l. For ikke å snakke om kvalmen i første trimester[emoji14] Men jeg trives[emoji4] gleder meg likevel til å være ferdig da og få gutten[emoji4]
 
Jeg får nok kanskje litt inntrykk av at det "ikke er lov" å snakke negativt om hvor vanskelig det kan være å gå gravid, opplever i allefall at folk blir litt rare når jeg er ærlig. Hvordan det oppleves å gå gravid har jo virkelig ingenting å gjøre med at man ikke er takknemlig, overlykkelig over å skulle få et barn osv.

Med unntak av de første 12 ukene opplevde jeg første svangerskap som en ganske fin opplevelse, denne gangen har det omtrent vært et mareritt fra ende til annen. Setter det litt på spissen, men denne gangen forsvant aldri trøttheten og de plagene jeg kun opplevde helt på slutten sist dukken opp tidlig denne gangen, i tillegg har jeg hatt store problemer med bekkenet. Etter at jeg nylig ble sykemeldt i uke 24 har ting føltes mye lettere. Jeg er temmelig ubrukelig fortsatt, men jeg slipper å starte hver dag med bekymringer og jeg gråter ikke lenger ukontrollert fordi jeg ikke makter mer. Så nei, jeg liker slett ikke gå gravid, men vet at det avhenger mye hvordan svangerskapet er. Barnet kunne ikke vært mer etterlengtet og siden vi prøvde lenge før det klaffet så vet jeg også godt at det ikke er enhver forunt. Jeg er ekstremt takknemlig og jeg gleder meg sykt mye til å få møte han, bli kjent med det nye barnet mitt og få oppleve det å bli mamma en gang til! :Heartred
 
Tja, vanskelig å svare på. Jeg elsker AT jeg er gravid. At vi skal få et lite kjærlighetsbarn. At storebror og storesøster gleder seg vilt. At mine besteforeldre skal få oppleve å bli oldeforeldre igjen. Gleder meg til følelsen av nyfødt nurk på brystet, det finnes ingen bedre følelse. Gleder meg til å ha permisjon.

Jeg elsker spark og bevegelse. Og hikking. :Heartred

Men det er slitsomt. Jeg liker ikke at jeg ikke kan være så god mor for de andre to som jeg skulle ønske. Jeg liker ikke å måtte stå og se på de andre i slalåmbakken feks. Jeg er en dårligere arbeidstaker og kollega enn normalt. Og jeg har vondt overalt og er usigelig trøtt hele døgnet. Og vet at det skal bli verre for hvervuke som går. Pluss alle bekymringene selvsagt. Kan vi virkelig være så heldige å få et friskt barn for tredje gang?

Men alt i alt vet jeg at jeg kommer til å bli trist når jeg er ferdig med å være gravid for aller siste gang..

Det synes jeg var veldig godt sagt!
 
Ekstremt takknemlig for å få hå gravid for tredje gang! Men gleder meg til å få kroppen min tilbake!
En kollega sa det ganske fint her om dagen: nå er kroppen din babyen sin..
så nå klamrer jeg meg fast til jobben, håper å få være der lengst mulig, om det så blir litt redusert.. vet hvos utrolig lange og deprimerende dagene kan bli i en sykemelding..
 
Overhode ikke! Jeg er i strålende form, jobber fullt i aktiv jobb og har fint lite plager. Men jeg hater de små plagene som er og jeg hater kroppen som gravid. Føler meg som en stranda hval hele tiden. Hadde det helt likt sist. [emoji52]
 
Jeg liker ikke å være gravid! Det er skikkelig slitsomt. Er såklart takknemmelig for å kunne bære fram barn, men det er - med unntak av å kjenne bevegelser fra den lille - svært få positive sider ved selve graviditeten.
 
Tja, vanskelig å svare på. Jeg elsker AT jeg er gravid. At vi skal få et lite kjærlighetsbarn. At storebror og storesøster gleder seg vilt. At mine besteforeldre skal få oppleve å bli oldeforeldre igjen. Gleder meg til følelsen av nyfødt nurk på brystet, det finnes ingen bedre følelse. Gleder meg til å ha permisjon.

Jeg elsker spark og bevegelse. Og hikking. :Heartred

Men det er slitsomt. Jeg liker ikke at jeg ikke kan være så god mor for de andre to som jeg skulle ønske. Jeg liker ikke å måtte stå og se på de andre i slalåmbakken feks. Jeg er en dårligere arbeidstaker og kollega enn normalt. Og jeg har vondt overalt og er usigelig trøtt hele døgnet. Og vet at det skal bli verre for hvervuke som går. Pluss alle bekymringene selvsagt. Kan vi virkelig være så heldige å få et friskt barn for tredje gang?

Men alt i alt vet jeg at jeg kommer til å bli trist når jeg er ferdig med å være gravid for aller siste gang..

Så sant [emoji1303]
 
Var kos til å begynne med, litt kvalme men ellers bra :) Nå e jeg veldig plaget med kynnere. Men siden dette er min siste barn så ska jeg prøve å nyte det, så godt det lar seg gjøre [emoji14]
 
Jeg hater å gå gravid. Jeg gjorde det med første og jeg gjør det nå. Men jeg vet premien blir fantastisk [emoji173]

Jeg føler meg jævlig for å si det sånn. Utilpass. Usexy. Er stor i utgangspunktet, men føler meg som en hval allerede. Sover dårlig. Spiser dårlig. Svangerskapsdiabetes. Puster og peser. Bekkenløsning. Hissig. Hormonell. Null sexlyst. Vil grave meg ned. Livredd for å miste etter alle SA tidligere.

Fatter ikke at det skal bli sånn. Jeg ønsker å være aktiv, nyte svangerskapet når vi endelig har fått det til.

Elsker å kjenne spark, og at det er liv. Jeg er så stolt når jeg forteller om at vi er gravide og fødselen ser jeg frem til [emoji173]
 
Back
Topp