Ligamentsmerte, eller noe annet?

Neidajoda

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
FebbisBebbis2021 ❄️
All googling beskriver ligamentsmerter som skarpe, korte og støtvise, og helst at de kommer ved bevegelse/hosting/nysing. Men er de alltid slik?

Jeg opplevde en helt ny vondt i går, som jeg ikke vet hva var for noe, og lurte på om kunne være ligamentsmerte. Jeg trente, og hadde nettopp tatt dips, men sto nå helt i ro og hvilte mellom settene. Da kom det ganske plutselig en voldsom smerte til venstre for livmoren, i lysken. Det gjorde såpass vondt at jeg fikk litt åndenød. Det ga ikke slutt heller, og jeg måtte legge meg ned for jeg ble helt svimmel og dårlig. Det varte vel ti minutters tid, før det gradvis ble bedre og var helt borte etter enda fem minutters tid. Det kom ikke støtvis, det var helt jevnt vondt hele tiden. Det strålte også nedover i låret på det verste.

Det var på en måte akkurat der jeg har lest ligamentsmerter kommer, og det medførste åndenød og jeg måtte krøke meg sammen, noe som også står er vanlig.

Så kan dette ha vært en ligamentsmerte? Eller var den alt for langvarig til det?

Bør man ringe legen for sånt? Jeg kan jo ikke ringe legen ved hver eneste miste vondt heller, føler jeg... Jeg blødde ikke, og var helt fin igjen etterpå, ikke merket noe mer enn "voksesmerter" som jeg har nesten hele tiden i livmorområdet.
 
Ja, jeg tenkte litt på bekkenløsning også. Men også der står det i beskrivelsene jeg leser at det er stort sett ved bevegelse det oppstår? Jeg sto i ro, og det ble ikke verre av at jeg gikk, selv ikke i trapp. Var ikke noe vondere å bevege seg enn å bare stå der.

Og det er jo kjipt om det skal oppstå allerede nå, da... er temmelig langt igjen til mål :/
 
Skulle også til å si bekkenløsning. Synes det hørtes sånn ut, særlig siden det strålte nedover også.
 
Back
Topp