Lever sæd 3 dager eller 6? Hva er vanligst?

Status
Stengt for ytterligere svar.

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Jeg har lest flere steder ang svømmerne og finner litt forskjellig. Der noen sier at sæd kan leve i opptil 3 dager i kvinnen så er det andre som sier at det kan leve i opptil 6 dager. Men hva er det vanligste, er det kun hos noen få de har greid å være "overlevelsesdyktige" i opptil 6 dager eller hva, for det sier ikke forskningen noe om.

Derfor spør jeg om dere ofte hører ar folk blir gravide etter å ha hatt samleie 4-6 dager FØR eggløsning eller hører det mer med til unntakene? Bare nysgjerrig
 
Hei!

Dette er veldig varierende både ang presist når eggløsningen skjer samt hvor levedyktige "svømmerne" er. Kommer jeg over et veldig konkret svar på ditt spørsmål skal jeg komme tilbake til deg.
 
Hei.

Jeg har også lurt fælt på dette. Rett og slett fordi vi i det tidsrommet jeg første gang ble gravid, hadde sex dagen etter at mens var ferdig. Siden hadde vi ikke sex på svært lang tid. Men gravid, det ble jeg gitt..
 
Hei.

Jeg har også lurt fælt på dette. Rett og slett fordi vi i det tidsrommet jeg første gang ble gravid, hadde sex dagen etter at mens var ferdig. Siden hadde vi ikke sex på svært lang tid. Men gravid, det ble jeg gitt..

Det er jo nettopp det, at slikt kan skje. Men det jeg lurer på er om folk med samme erfaring som du er en av unntakene kanskje enn regelen. Mulig det var svømmerne som overlevde hos deg og muligens kan det være veeeeeeldig tidlig eggløsning. Det er litt interessant å finn ut av det :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp