Lett forhøyet leververdi..

Rita Lind

Elsker forumet
Dette fikk jeg beskjed om av legen om fredagen, etter at vi tok en prøve av minsten for 2 uker siden.

Hun har i et par uker svettet mye om nettene men vært i god form ellers. I går begynte hun men å klage litt over halsen, men tenker meg det bare er en liten forkjølelse..

Noen andre som har fått påvist forhøyet leververdi, på seg selv eller barna, og hva slags symptomer hadde du/dere? Var dere noe spesielt syke eller.. tenker jo på kyssesyken, kanskje det er det minsten sliter med.. ?

Vi skal til legen igjen for å ta nye blodprøver om 3 uker.
 
dytter [:)]
 
Jeg hadde veldig forhøyet leververdier da jeg hadde kyssesyken.
Men jeg var nesten dausjuk[8D] Heldigvis blir ikke små barn så dårlige av kyssesyken[:)]
På barn kan det virke som en vanlig forkjølelse med litt halsvondt. Blir værre jo eldre man blir..
 
ORIGINAL: FørsteVesleImagen

Jeg hadde veldig forhøyet leververdier da jeg hadde kyssesyken.
Men jeg var nesten dausjuk[8D] Heldigvis blir ikke små barn så dårlige av kyssesyken[:)]
På barn kan det virke som en vanlig forkjølelse med litt halsvondt. Blir værre jo eldre man blir..


Usj ja, mye verre å få det som tenåring og voksen.
Ser ut til at forkjølelsen har brytt ut her og jeg vil holde henne hjemme fra bhg imorgen.

Skal høre med legen imorgen om jeg kan gi henne noe smertestillende itilfelle hun vil trenge det.
Har lest meg til at man ikke skal bruke paracet når man har forhøyet leververdier.
 
Da jeg hadde kyssesyken hadde jeg også veldig høye leververdier og hadde influensa lignende symptomer. Hadde også feber som økte om kveldene, var veldig sliten og utrolig vondt i halsen (kunne ikke spise noe annet enn kjeks og drikke vann på 3 uker).

Og ja, du har rett, ikke bruk paracet ved forhøyede leververdier. 
 
ORIGINAL: Vilnus

Da jeg hadde kyssesyken hadde jeg også veldig høye leververdier og hadde influensa lignende symptomer. Hadde også feber som økte om kveldene, var veldig sliten og utrolig vondt i halsen (kunne ikke spise noe annet enn kjeks og drikke vann på 3 uker).

Og ja, du har rett, ikke bruk paracet ved forhøyede leververdier. 


Takk for svar[:)]

Da har jeg lest riktig, skal høre om jeg kan gi henne Ibux eller noe annet istedet for Paracet.
 
Back
Topp