Leser du nattahistorie for barna?

Barna er 3 og 8.
For minsten leser vi gjerne Mummi, eller Ole Brum, mens eldstejenta og vi bytter på å lese i Knerten akkurat nå. :)
 
Leser til eldste hver kveld :) hun er 6 år. Leser alt mulig, shifty mgifty, beatrix potter, karsten å petra, albert åberg etc :)
 
Leser hver kveld og gjerne før/etter bhg til 2 åringen. Han liker:
Traktor redder dagen
Mummi
Lille kylling
Biler
Gruffalo
Brannbil rykker ut
Kjøretøy bøker
Karsten og Petra osv...

Lista er lang med andre ord ;)

5 og 7 åringen blir også lest til hver kveld - sammen:)

Leser også til 12 og 10 åringen når dem ønske det, men som oftest vil de lese selv:)
 
Gutten min er 16/17 mnd.
Leser barnebøker til han.
Disney bøker
Roald Dahl(dustene, Matilda, Charlie og sjokolade fabrikken)
Torbjørn Egner (hakkebakkeskogen)
Barnebibler
Korte barnebøker

Og mer til. I tillegg hører han på lydbok før han sovner. Da varierer vi mellom georgs magiske medisin og folk og røvere i Kardemommeby.
 
Toåringen får velge bøker selv.
Favorittene er
Den veldig travle edderkoppen
Hvor høy er himmelen?
Hvor er du, mamma kanin?
Gjett hvor glad jeg er i deg

Eller så forteller jeg et av to eventyr:
Pannekaka
Bukkene bruse
 
9åringen leser helst Donald-blader og gjør han selv.

Til 7åringen leser jeg fortiden "Vaffelhjarte".

Til 4åringen går det mest i "Jakob og Neikob" og "Pulverheksa".
 
De er 10, 2 og 0 ingen leses for, 10 åringen leser selv, 2 åringen har ikke roen i seg til å bli lest for og han på 0 er for liten
 
Vi leser for 2åringen, det varierer veldig hvilken bok hun vil høre. Nå går det i Brillebjørn[emoji4] før det var det Ole Brumm og Nasse Nøff
 
Prøver å lese hver dag. De er 9 og 5.
Akkurat nå leser vi Kardemomme by. :)
 
Vi leste hver kveld fra barna var så og si nyfødt, så det er aldri for tidlig å starte;)

Jeg ser ikke nytteverdien i det, mellomste på 2 finnes ikke interessert, storesøster som nå er 10 var heller ikke det, hu elsker å lese selv da og leste på 6klassenivå når hu gikk i 1klasse[emoji5] vi skal selvfølgelig lese for minste for å se om han liker det, men det blir nok ikke enda.
 
Her har jeg lest og sunget nattasanger siden hun var baby.
Hun elsker det enda. 8 år snart.
 
Ja, hun får velge seg ei bok hver kveld. Så leser en av oss for henne og synger deretter nattasang. Vi bytter litt på hvem av oss som leser&synger (ca. 50/50 meg og mannen). Mannen min er litt flau for å synge så han vil ikke synge når jeg er på samme rom :D
 
Ja :) alt mulig egentlig. Har vært alt fra klassiske eventyr og disneybøker til harry potter og bøker om kroppen nå som har er 8 år
 
Min er 2, og vi leser 3 bøker hver kveld :)
Han liker Brillebjørn, Mummi, Thomas/Emma-bøkene, Laban og Den store bjørnejakten :)
 
Back
Topp