Leser dere for Barna?

Lykkenerstor

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Juligull2021
Junibollene 2023
Overskriften sier vell sitt, leser dere for barna og isåfall når gjør dere det? :)
 
Har lest masse for eldstejenta [emoji4] både på dagtid, men spesielt før hun skal sove på kvelden. Har ikke startet å lese for han på 10 uker foreløpig
 
Har lest for ham siden han var et par måneder gammel. Ved leggetid med mindre han er veldig trøtt, også på dagtid når det passer seg. Han elsker å bli lest for og plukker bøker i hylla rett som det er, og elsker å sitte og lese og bla selv og. Straks 2 år :)
 
Ja, før leggetid hver dag
 
Altfor lite, men har veldig lyst. Enn så lenge vil han bare så hvor langt han kan kaste boka (16 mnd gammel), og tidligere ville han bare spise boka [emoji28] Har ikke ro i rompa til å sitte stille heller [emoji23]
 
Leser for småen når han skal legge seg, har ikke lyst å lese på dagen og viser ikke interesse for det i barnehagen heller. Eldste er ikke interessert i å bli lest for men så er hu 11,5 nå.
 
Ja, hver dag før leggetid og ofte ellers også :)
 
Datteren vår er fire, og fra hun var baby har vi lest mye. Ca 15-30 min før leggetid og av og til på dagtid også, spesielt på høsten og vinteren.

Nå som hun begynner å bli såpass stor er det kjempemoro å dra frem gamle klassikere. Akkurat nå går det i Matilda av Roald Dahl, og både jeg (/pappaen) og hun gleder seg til å lese før leggetid. Av og til vil hun legge seg tidligere, så vi kan lese ekstra mye :)
 
Jeg prøver, men frøkna på 2 har ikke ro i baken, så får ikke lest så mye før hun løper videre :p ikke lest på kvelden da hun legger seg ned vekk fra meg, tar bamsen over ansiktet og sier "hade" :p
 
Ja, hver dag! Hun er 10,5 mnd og har allerede noen bøker som er favorittene. Hun finner frem bøkene selv og ber om å bli lest for. Kan gjerne be om det flere ganger daglig![emoji4]
 
Back
Topp