Lesbiske gravide?

Jeg også :) Er ca i uke 4. Hadde en liten blødning i dag, så håper frøet klorer seg fast da...
 
Spennende! Jeg hadde innsett 10.12. På Riksen. Dere da? Fersk eller frys? Ett eller to?
 
Ble dere anbefalt å gå for prøverør fordi dere hadde prøvd 3 ganger eller av annen grunn? Vi prøvde 5 ganger med storebror før det gikk bra :) på Stork anbefaler de å gå over til prøverør etter 8 forsøk med inseminering.
 
Vi møtte en lege på 3.inseminasjonen som skulle insiminere meg, men da han tok ultralyd samme dag (ingen andre hadde gjort det), så han at eggene mine var for små. Jeg gikk ikke på medisiner før inseminasjon pga for høy AMH (for mange folikler). Lang historie kort: det endte i et prøverørsforsøk med totalfrys. Det gikk nå - på andre fryseforsøk. Veldig lite styr med fryseforsøk, altså!
 
Aha! :) Mye greier med denne prosessen for dere også mao :) Jeg har vært igjennom utallige tester før vi fikk starte med insemineringsforsøk fordi legene trodde jeg hadde pcos (etter mye fram og tilbake kom de fram til at jeg ikke hadde det allikevel, bare veldig lange sykluser). For å bli inseminert må man ha eggløsning mellom dag 14 og dag 25 i syklusen, ellers blir eggene for gamle (det er i hvert fall slik Stork gjør det). Jeg har så lang syklus at jeg ikke fikk eggløsning før etter dette. Fikk tips fra Stork om å begynne på Lavkarbo som et siste forsøk før vi prøvde hormoner, og jammen funket det! :D Pga alt styret var det så deilig at det var klaff på første forsøk! :)
 
Wow! Har en hetero venninne som har pcos som ble gravid med én gang hun begynte på lavkarbo. Selv om de ikke prøvde aktivt - hun regnet egentlig med at hun ikke kom til å bli gravid.
Gratulerer!
 
Har skikkelig trua på det med lavkarbo rundt det å bli gravid, men jeg går ikke på det nå. Delvis fordi jeg et litt gammeldags og tenker at babyen trenger skikkelig mat, ikke bare avovado :p og litt fordi lavkarbo er skikkelig slitsomt! ;) Men kult at det funker og har funket for andre også :)
 
Jeg ble inseminert på Stork 12/12. Testet positivt på fredag :) så ikke ivf mao
Hvordan gikk det med blødningen din? Jeg har hatt murring i korsrygg og mage, samt litt brun utflod (tyntflytende) i går og i dag. Kjenner jeg blir bekymret.
 
Hvordan gikk det med blødningen din? Jeg har hatt murring i korsrygg og mage, samt litt brun utflod (tyntflytende) i går og i dag. Kjenner jeg blir bekymret.


Tror ikke du trenger det. Leste masse rundt dette ifht blødningen min og det er visst normalt :) Kan holde på noen uker. Så lenge du ikke styrtblør og blodet er klumpete og du har vonde tak i korsryggen så tror jeg det er greit ifht SA. Det kom ikke flere blødninger så det var vel bare et blodkar som sprakk ;)
 
Last edited:
Hei dere! Vi er i uke 25 :) Vet dere noe om medmor må ordne med noe papirer av noe slag? Minnes huske de nevnte noe på ivf om at vi måtte komme innom der igjen?!
 
Back
Topp