Lengre kjøreturer alene når man er høygravid?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Prøver dere å holde dere i nærheten av hjemmet/familien når det nærmer seg termin? Mannen min skal nemlig til utlandet i påskeferien. Da er jeg 36-37 uker på vei. Skal kjøre ham til flyplassen og hente senere. Dette er 80 km hjemmefra. Er det forsvarlig å kjøre en av veiene alene? Han skal jo være med på halvparten av reisen :)
 
Tenker du må føle litt på det sjølv, alt etter korleis formen er :) Eg tenker ikkje å "pause" livet mitt fram til termin, for er like sannsynlig å føde 2 veker før som 2 veker etterpå, og skal du gå 1 mnd der utan å gå nokon plass blir ventinga lang. Men har du hatt mykje problemar, veldig sterke kynnera osv. som kan tyde på at ting er like rundt hjørnet er jo saken ein anna, så som sagt ville eg sett det an formen :)
 
Kan også høre med jordmor om hun kan sjekke hvorvidt du er moden. Jeg tok lappen i uke 36 med første. 80 km er jo ikke vannvittig langt. Mange har lengre vei til sykehuset. Dessuten skulle noe skje i forhold til fødsel, svinger du bare inn i siden, ringer taxi eller ambulanse og kommer deg til sykehuset.

Jeg hadde fint kjørt
 
Jeg hadde nok kjørt ja, så fremst formen var grei :) Eventuelt gjør som mailykke17 skriver: ta med noen hvis du har mulighet :)
 
Hadde vært mere redd for at mannen skulle bort i uke 36-37 enn å kjøre noen mil... Fødte uten forvarsel i uke 36 med nr 1
 
Back
Topp