Lekk pupp

PinUp-Mama

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Melkeproduksjonen er visst super på denne fronten. Problemet er at jeg plutselig har en gjennomvåt BH eller stor våt flekk på skjorta [emoji85]

Noen innlegg å anbefale slik at man ikke blir gjennomvåt så fort? Evt andre tips?
 
Trykk inn brystvorten på det ledige brystet når du ammer, det stopper utdrivingen.
Av engangsinnlegg var jeg mest fornøyd (minst misfornøyd ...) med Rema sine, men jeg har hovedsakelig brukt vaskbare denne gangen. Har noen i fleece med sperrelag, de absorberer godt og holder på fuktigheten, samtidig som fleecen gjør at de føles tørre mot huden. Aldri opplevd lekkasje med disse! [emoji106]
Det er denne typen: https://www.gasungen.no/dameting/imsevimse-ammeinnlegg/
 
Jeg bruker ullinnlegg fra sparkjøp og har "engangs" bak ellers har jeg og klissvåte klær...
 
Trykk inn brystvorten på det ledige brystet når du ammer, det stopper utdrivingen.
Av engangsinnlegg var jeg mest fornøyd (minst misfornøyd ...) med Rema sine, men jeg har hovedsakelig brukt vaskbare denne gangen. Har noen i fleece med sperrelag, de absorberer godt og holder på fuktigheten, samtidig som fleecen gjør at de føles tørre mot huden. Aldri opplevd lekkasje med disse! [emoji106]
Det er denne typen: https://www.gasungen.no/dameting/imsevimse-ammeinnlegg/
Har fra imse vimse, men det lekker gjennom [emoji26]

Skal prøve å trykke inn brystvorten, det var nytt for meg [emoji33]
 
Bruker ammeinnlegg fra ImseVimse og Phillips Avent, men lekker gjennom disse [emoji26]
 
Prøv melkeoppsamler :) De kan ikke være på 24/7, men store deler av døgnet ihvertfall, må bare luftes litt. Fås kjøpt på endel gode apotek, evt bestilles på eksempelvis babybanden eller andre steder :)
 
Har kun brukt engangs her, men mest fornøyd med rema sine. Bytt oftere? :)
 
Prøv melkeoppsamler :) De kan ikke være på 24/7, men store deler av døgnet ihvertfall, må bare luftes litt. Fås kjøpt på endel gode apotek, evt bestilles på eksempelvis babybanden eller andre steder :)
Da stikker jeg innom apotekene og sjekker litt [emoji16]
 
Jeg brukte ullinnlegg i begynnelsen, men fant raskt ut at det ikke går med mine pupper. Lekker mye fra brystet baby ikke dier fra. Er mest fornøyd med Libero sine innlegg, bytter nå 1 gang i døgnet, 2 ganger de første månedene. I vinterhalvåret hadde jeg ullinnlegg utenpå. Vaskbare innlegg som er i direkte kontakt med brystet, skal visst helst bare brukes i ett døgn og kokvask er anbefalt.
 
Melkeproduksjonen er visst super på denne fronten. Problemet er at jeg plutselig har en gjennomvåt BH eller stor våt flekk på skjorta [emoji85]

Noen innlegg å anbefale slik at man ikke blir gjennomvåt så fort? Evt andre tips?

Jeg brukte engangs ammeinnlegg fra libero med ull ammeinnlegg utenpå, så brukte jeg oppsamler på puppen som ikke ble ammet for den lakk like mye i starten.
Hvis jeg ikke kunne bruke oppsamler måtte jeg stappe noen ekstra ammeinnlegg i bh’en. [emoji85]
Det blir heldigvis bedre. [emoji846]
 
Melkeoppsamler!! Du får kjøpt på apoteker tror jeg. Der er GENIALT! Du har det I bhen under ammeinnlegget og det samler opp melken slik at du ikke blir gjennomvåt.
 
Bytter som oftest 3/4 engangsinnlegg på den motsatte puppen mens jeg ammer. Natusan sine holder mest væske syntes jeg, men bruker libero sine fordi Natusan sine er veldig klumpete. Har prøv melkeoppsamler men var veldig upraktisk å måtte tømme den to ganger i løpet av ammingen. Glemte ofte at jeg hadde de på, og da rant det over..
 
Back
Topp