Leker barnet ikke får.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Finnes det leker du/dere ikke ønsker for barnet/barna ? Hvorfor ?
 
Ønsker ikke billige plastleker som lett går i stykker.. har også sagt at vi velger bort Playmo fordi vi har veldig mye Brio og lego.
 
Pokemon kort og spinnere... huset er fult :p
 
Lekevåpen vil jeg ikke at min skal leke med, ellers er det fritt frem :)
 
Jeg kjøper ikke nettbrett som de kan sitte og leke med, jeg mener (og har lest mange steder) at det ikke er sunt. De får popcornhjerne av det :) Har sett noen skrekkeksempler.

Ellers får de alt mulig av både jente- og gutteleker.
 
Jeg kjøper ikke nettbrett som de kan sitte og leke med, jeg mener (og har lest mange steder) at det ikke er sunt. De får popcornhjerne av det :) Har sett noen skrekkeksempler.

Ellers får de alt mulig av både jente- og gutteleker.

Hva tenker du da om at skoler bruker mer og mer nettbrett, kunne det ikke være en fordel å ha trykket litt på noe slikt i forkant?
Her foregår all undervisning og hjemmelekser på nettbrett, må si at det har vært en stor fordel av at de viste hva dette var og ja dette er barneskolen på småtrinnet.
Men det er helt sant at man ikke bør sitte på de time etter time og aldri leke eller utfoldes seg på en annen måte :)

Skytevåpen kommer jeg aldri til å kjøpe :)
 
Hva tenker du da om at skoler bruker mer og mer nettbrett, kunne det ikke være en fordel å ha trykket litt på noe slikt i forkant?
Her foregår all undervisning og hjemmelekser på nettbrett, må si at det har vært en stor fordel av at de viste hva dette var og ja dette er barneskolen på småtrinnet.
Men det er helt sant at man ikke bør sitte på de time etter time og aldri leke eller utfoldes seg på en annen måte :)

Skytevåpen kommer jeg aldri til å kjøpe :)
Jeg tenker at det er usunt :) Og at skoler ikke bør bruke nettbrett, at barn bør lære seg håndskrift, så kan heller pc etc være noe de får lære seg på ungdomsskolen. Se bare hvor mange spilleavhengige det er, til og med 9-åringer. Jo større del av livet sånt blir, også i skolen, jo større er sjansen for at de inkorporerer det i livet på andre måter, f.eks ved spill.
 
Jeg tenker at det er usunt :) Og at skoler ikke bør bruke nettbrett, at barn bør lære seg håndskrift, så kan heller pc etc være noe de får lære seg på ungdomsskolen. Se bare hvor mange spilleavhengige det er, til og med 9-åringer. Jo større del av livet sånt blir, også i skolen, jo større er sjansen for at de inkorporerer det i livet på andre måter, f.eks ved spill.

Hva skal du gjøre da når skolene tar i bruk dette?
Jeg er enig i at håndskrift er fint å lære seg, men samtidig lever vi i en teknologisk verden, uansett hvor mye vi kniper øynene igjen vil den fortsatt være der. PC blir mer og mer ut, og fler og fler skoler bytter bøker ut med nettbrett.
Er spill veldig negativt? Min sønn lærte seg både å skrive og lese via spill. Finnes mange typer spill, og heldigvis er det noen fornuftige :)
 
Jeg kjøper ikke nettbrett som de kan sitte og leke med, jeg mener (og har lest mange steder) at det ikke er sunt. De får popcornhjerne av det :) Har sett noen skrekkeksempler.

Ellers får de alt mulig av både jente- og gutteleker.

Popcornhjerne? [emoji23]
 
Ser ikke hvorfor skytevåpen er fyfy jeg da, eller er jeg sær?[emoji23] vi lekte ofte med det i skogen npr vi var små, uskyldig lek vil jeg kalle det, men er kanskje noe annet i disse dataspilldager der dreping er kult?[emoji849]
 
Syns det er irriterende med «ubrukelige» leker som går i stykker hvis du går forbi dem, og sånne ting som bare er ting som ørten sprettballer, slim som promper, sånne hender i en lang tråd, baller som man klemmer på så tyter noe ut av et hull og går tilbake når man slipper. Litt sånne «sistepremien på tivoli»greier. Det kommer vi nok aldri til å ønske for barnet.
 
Back
Topp