Lek/aktivitet

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Lurer litt på hvordan dere leker med deres små eller hva dere gjør med de som underholdning/aktivitet/læring?
 
Synger, snakker på rim, prater med og lar hun svare, samlek under babygymen, sykling med beina, leser enkle og fargerike bøker.
 
Synger, snakker på rim, prater med og lar hun svare, samlek under babygymen, sykling med beina, leser enkle og fargerike bøker.
Gjør akkurat det samme
litt dårlig på å lese bøker, men hun er ofte med da vi leser for storesøster.
 
Her ligger hun endel på Lekematte/under babygymmen, og da sitter jeg gjerne ved siden av og prater litt med henne. Hun liker også å leke med den bøylen som er over vippestolen.
Om hun ligger på sofaen sammen med meg synger vi, leker med bitering/andre småleker.
På stellebordet synger og snakker vi masse [emoji4]
Har ikke begynt med bøker enda, men har et par enkle bildebøker så kanskje jeg skulle finne dem frem nå [emoji4]
 
Ligger på babygym, i sofaen med leker, leser med henne på fanget, sitter i vippestol med leke foran, går rundt for å se på ting, har på musikk og danser litt rundt i bæreselen, prater, ser i speilet sammen (det er hennes favoritt, ler, hermer, geiper, osv).
 
Ligg på golvet og leikar under babygymmen, innimellom aleine ellers så ligg eg (eller nokon andre i lag med), i vippestolen med bøylen på den likar han godt no, vi syng bevegelsessanger, går rundtomkring og snakkar om det vi ser, set på fanget og prater/tøyser. Største frøkna (snart 18) har no byrja å styre eindel med han, først no ho synst det er kjekt ;)
 
Hun leker litt selv under babygymmen. Ligger hun på magen så bruker jeg gjerne rangler hun liker.
Pleier også å holde leker nært over henne som hun tar tak i og fører til munnen. Da ligger hun på gulvet, stellebordet eller på fanget.
Vi synger og danset litt og så er hun ofte med når det leses for storesøstre.
 
Leker alene eller sammen med babygymmen, prater med henne og hermer og lager tullelyder, synger sanger, danser, sykler med bena og flyr med henne liggende på leggene eller løftet opp, leker med rangler og bamser og blåser på magen og synger på stellebordet.
 
Leker alene eller sammen med babygymmen, prater med henne og hermer og lager tullelyder, synger sanger, danser, sykler med bena og flyr med henne liggende på leggene eller løftet opp, leker med rangler og bamser og blåser på magen og synger på stellebordet.

Liker hun at du blåser på magen?
Jeg har gjort det en del også - til ganske blandet kritikk... Lurer på om hun blir litt redd kanskje?
 
Liker hun at du blåser på magen?
Jeg har gjort det en del også - til ganske blandet kritikk... Lurer på om hun blir litt redd kanskje?
Litt fra gang til gang. Hun smiler ofte men stort sett virker det mer som hun ikke helt skjønner greia:p
 
Liker hun at du blåser på magen?
Jeg har gjort det en del også - til ganske blandet kritikk... Lurer på om hun blir litt redd kanskje?
Frøkna her var også skeptisk, men jeg fant ut at hvis jeg gjør noe og hun er skeptisk så er det viktig at jeg flirer høyt og overdrevent, for da synes hun det er morsomt, nå begynner hun å se forventningsfull ut når jeg skal blåse på magen ;)
 
Frøkna her var også skeptisk, men jeg fant ut at hvis jeg gjør noe og hun er skeptisk så er det viktig at jeg flirer høyt og overdrevent, for da synes hun det er morsomt, nå begynner hun å se forventningsfull ut når jeg skal blåse på magen ;)

Det var lurt! :)
 
Synger og leker med henne hele dagen føler jeg. Veldig aktiv jente som sier bestemt ifra når hun kjeder seg [emoji28] storebror er så klart å foretrekke siden han aldri blir lei av tulling og hopper opp og ned slik at hun hyler av latter (han er 5)
Bruker babygym, men blir fort kjedelig. Elsker å bli bært rundt ute, så mye å se på. Gleder meg til hun kan sitte i sportsdelen i vogn.
 
Back
Topp