Leirskole og lommepenger

Ikke i bruk

Forumet er livet
Til dere med barn som har vært på leierskole i 7 klasse eller snart skal: Hvor mye lommepenger er det greit å sende med tenker dere?
Dit mitt barn skal er det kun ett sted å bruke pengene på og det er en liten jokerbutikk rett i nærheten av leirskolen. De skal ikke på noe bytur eller kjøpesenter.
Syntes dere alle i klassen skal ha med en lik sum?
Skal pengene oppbevares av lærer og fordeles fra dag til dag, eller bør elevene selv oppbevare pengene og bruke de som de vil utover uken?

På foreldremøte i kveld ble alt dette bestemt og jeg syntes løsningen er kjempebra, men jeg lurer litt på hvordan andre skoler har løst dette :)
 
Dengang jeg var, var det bare en liten kiosk revet av leirskolen (vi var på ei lita øy uten fastboende)
Pengene tror jeg vi oppbevarte selv men max-summen var satt og alle hadde like mye. Som ikke var så mye.

Min eldste går i fjerde så leirskole er ikke aktuelt sånn helt med det første men jeg håper på en maxssum som ikke er så høy sånn at alle har råd, men hvorvidt det skal oppbevares av lærer eller i har jeg ikke helt tenkt på, det avhenger jo også litt av klassemiljø, om det kan være noen som risikerer å bli presset/lurt fra pengene i så fall bør lærer definitivt ha kontrollen...
 
Når jeg var på leirskole var det kun en kiosk man kunne benytte seg av, som hadde en veldig begrenset åpningstid. Max sum var satt, og man oppbevarte pengene selv.
Min er ikke i riktig leirskole alder ennå, men når han kommer dit tenker jeg at det er ønskelig at max sum blir fastsatt :)
 
Back
Topp