Leggkrampe

Smatte

Glad i forumet
Eg låg i senga for litt sidan og strakk meg som eg vanlegvis gjer i det eg vakner og skal stå opp. Plutseleg fekk eg så ekstrem krampe i eine leggen. Har kjent litt sånn før, men det har aldri vore så gale som i dag. Eg måtte sitje meg opp og massere leggen, for den var heilt stiv og foten såg heilt forvridd ut. Den var ikkje hoven på nokon måte. Berre totalt låst. Er dette vanleg? Har nokon andre opplevd det før?
 
Hadde skikkelig leggkramper da jeg var gravid. Har noe innimellom generelt, men da var det som du beskriver her ;)
 
Jeg hadde det mye da jeg var gravid. Våknet ofte på natta av det, helt forferdelig måte å våkne på! Hjalp å tråkke foten mot noe, da ble det borte med en gang.
 
Har opplevd det et par ganger i graviditeten ja. Problemet forsvant når jeg begynnte å ta magnesium :)
 
Hadde det mye i forrige svangerskap og har begynt å få det igjen i dette. Fryktelig fæl måte å våkne på. Fysioterapeuten min sier at det er viktig å reise seg opp og strekke ut leggen / foten så gir det seg fortere:) også viktig å strekke ut etterpå.
 
Har haft det mye i bege Mina svangerskap. Ibland var det vond 1-2 dagar efterpå. I svangerskap me nr
2 Blev eg anbefalt magnesium. De hjalp en del.
 
Har haft det mye i bege Mina svangerskap. Ibland var det vond 1-2 dagar efterpå. I svangerskap me nr
2 Blev eg anbefalt magnesium. De hjalp en del.
Jepp, magnesium hjelper en god del! (Og det kan faktisk hjelpe på forstoppelse også...)
 
Hvis du er gravid er det nok helt vanlig. Har det selv. Mange her inne som sier at da drikker jeg for lite. Så vet ikke.... Men kan jo være noe i det. Skal jo ikke være nødvendig å ta magnesiumtilskudd.
 
Jeg er 30 uker på vei nå og dette skjedde meg i forrigårs. Det var værre enn en vanlig krampe og jeg våknet med å bare skrike. Huleboermannen skjønte ingenting og prøvde å hjelpe så godt han kunne.
 
Opplevd det ett par ganger hvertfall i løpet av svangerskapet. Skikkelig ubehagelig i det det står på! Ene ganga hadde jeg skikkelig vondt i leggen flere dager etterpå.....
 
Hvis jeg ikke tar magnesium og drikker nok vann så slår krampa til hvis jeg strekker meg på natta . Er gravid.
 
Jeg har hørt at det er veldig vanlig ja :p Jeg har det selv og det er helt forferdelig av og til... savner å kunne strekke meg ordentlig :p Om jeg bare prøver å strekke meg litt, så får jeg veldige kramper med en gang :(
 
Jepp. vært borti det selv, både i svangerskap og utenom svangerskap.
Det er leggmusklene som er for korte og det hjelper å strekke de ut hver dag ved å stå i nederste trappetrinn med kun tærne på kanten (eventuelt litt av foten innpå trinnet). Senk deg ned så langt at ankelen er nedenfor trinnet og du kjenner det strammer skikkelig i leggen. Så hev deg på tå til du kjenner det i leggen. Sånn holder du på med i 10 min.
 
Jeg slet veldig med leggkramper før. Magnesiumtilskudd hjalp godt :)
 
Back
Topp