Leggetid

I det siste har hun sovnet mellom 20 og 20.30, noe jeg synes er helt greit :)
 
Vi legger oss ca 22.30-23.30 alle sammen. Da sover lillegutt som regel til 06, får litt mat et par ganger og sover til ca 9.30 før vi står opp. Veldig deilig døgnrytme synes jeg.
 
har begynt å legge henne 19 [emoji4] er da hun er trøtt og vil sove lenge
 
Hvordan er ståa nå? Her la lille seg «av seg selv» i sjutiden helt til nå, akkurat når hun ble tre mnd og vi tenker å innføre en rutine:confused:

De siste dagene har hun våknet mye mellom sju og ni om kvelden, så sovet fra ni til ca ett om natten. Før ammet jeg bare en gang om natten, men de siste dagene har det vært tre ganger. Hun har nok hatt et utviklingssprang for i dag bruker hun plutselig mange nye lyder i forskjellig toneleie og ler mye.

Jeg tenker å begynne leggerutinene mellom seks og sju, så er hun i seng mellom sju og halv åtte. Hvordan ser kveldene deres ut?
 
Hvordan er ståa nå? Her la lille seg «av seg selv» i sjutiden helt til nå, akkurat når hun ble tre mnd og vi tenker å innføre en rutine:confused:

De siste dagene har hun våknet mye mellom sju og ni om kvelden, så sovet fra ni til ca ett om natten. Før ammet jeg bare en gang om natten, men de siste dagene har det vært tre ganger. Hun har nok hatt et utviklingssprang for i dag bruker hun plutselig mange nye lyder i forskjellig toneleie og ler mye.

Jeg tenker å begynne leggerutinene mellom seks og sju, så er hun i seng mellom sju og halv åtte. Hvordan ser kveldene deres ut?
Her er frøkna i seng mellom kl 19 og 19.30[emoji4] Hun sover alltid innen kl 20[emoji7] Er veldig deilig med egentid på kveld altså[emoji4]

Hun sover somregel til rundt kl 05ish, da er det mat og vi står opp etter det[emoji173][emoji4] Sjeldent hun våkner på natt nå, det skjer somregel bare hvis hun sovner tidlig før hun rekker å spise seg opp[emoji28] Ammer somregel bare fra en side men på kvelden vil hun ofte ha begge sidene. Spiser somregel rundt kl 18ish og så mellom 18.40 og 19 igjen alt etter hvor sent hun har siste dupp. Hun får kveldsstell og evt bad mellom 18.30 og 19[emoji4]
 
Hvordan er ståa nå? Her la lille seg «av seg selv» i sjutiden helt til nå, akkurat når hun ble tre mnd og vi tenker å innføre en rutine:confused:

De siste dagene har hun våknet mye mellom sju og ni om kvelden, så sovet fra ni til ca ett om natten. Før ammet jeg bare en gang om natten, men de siste dagene har det vært tre ganger. Hun har nok hatt et utviklingssprang for i dag bruker hun plutselig mange nye lyder i forskjellig toneleie og ler mye.

Jeg tenker å begynne leggerutinene mellom seks og sju, så er hun i seng mellom sju og halv åtte. Hvordan ser kveldene deres ut?

Er det utviklingssprang på gang?
Her har det også endret seg etter at vi gikk inn i 4. Utvikingssprang. Før sovnet hun alltid rundt 18:30-19, og sov gjerne 10 timer i strekk.
Nå våkner hun 2-3 ganger mellom 19 og 21. Når hun da endelig sovner skikkelig sover hun bare til rundt 00:30, å så igjen til ca kl 04 å så til ca 5:30-6.
Hun har også begynt å sove veldig korte dupper på dagtid- maks 45 minutter med mindre jeg ligger sammen med henne, eller vi triller tur.
Enda 20 dager til dette utviklingsspranget skal være over for vår del- men må si jeg gleder meg [emoji28][emoji28]
 
Er det utviklingssprang på gang?
Her har det også endret seg etter at vi gikk inn i 4. Utvikingssprang. Før sovnet hun alltid rundt 18:30-19, og sov gjerne 10 timer i strekk.
Nå våkner hun 2-3 ganger mellom 19 og 21. Når hun da endelig sovner skikkelig sover hun bare til rundt 00:30, å så igjen til ca kl 04 å så til ca 5:30-6.
Hun har også begynt å sove veldig korte dupper på dagtid- maks 45 minutter med mindre jeg ligger sammen med henne, eller vi triller tur.
Enda 20 dager til dette utviklingsspranget skal være over for vår del- men må si jeg gleder meg [emoji28][emoji28]

Ja, tredje spranget er vel rundt uke 12 og hun ble 12 uker nå på fredag. Sprang fire kjenner jeg at jeg gruver meg til:nailbiting: Vi merket veldig lite av det første spranget, og dette tredje er heller ikke kjempevanskelig så langt. Sprang to merket jeg godt for da gikk amming fra å være helt greit til fullstendig ugreit. Ammingen er på plass igjen nå da, men det er ikke bare bare med disse sprangene. Synes det er noe hele tiden:wideyed:
 
Vi prøver å få lagt hu til 19, men blir fort 20 før hu er i seng. Nå er vi nok inne i utviklingstrinn 4 for hu er våken et par ganger om natta for flaske, er helt utrøstelig da hu først starter å gråte og veldig kontaktsøkende. Før sov hu fra hu ble lagt mellom 19 og 21 til 5-6 også sov hu igjen til ved 10-tia.
 
Ja, tredje spranget er vel rundt uke 12 og hun ble 12 uker nå på fredag. Sprang fire kjenner jeg at jeg gruver meg til:nailbiting: Vi merket veldig lite av det første spranget, og dette tredje er heller ikke kjempevanskelig så langt. Sprang to merket jeg godt for da gikk amming fra å være helt greit til fullstendig ugreit. Ammingen er på plass igjen nå da, men det er ikke bare bare med disse sprangene. Synes det er noe hele tiden:wideyed:

Samme her. Vi merket ikke noe særlig til trinn 1 og 3. Men ammingen fikk kjørt seg i trinn 2, og nå er sovingen helt vrang på trinn 4. Ellers for så vidt blid og fornøyd, men er slitsomt med baby som ikke sover likevel.. blir mye trilleturer på meg da [emoji14]
 
Startet faste rutiner rundt 2,5månerdsalder :) starter da leggetiden samtidig som storebror, halv sju-sju, og det har fungert ganske så bra :-D
Våker i ett-to tiden for mat og mat igjen rundt 5 så er det morgen i 7tida
 
Samme her. Vi merket ikke noe særlig til trinn 1 og 3. Men ammingen fikk kjørt seg i trinn 2, og nå er sovingen helt vrang på trinn 4. Ellers for så vidt blid og fornøyd, men er slitsomt med baby som ikke sover likevel.. blir mye trilleturer på meg da [emoji14]

Huff, ser ut som våre babyer er ganske lik! Jeg tåler dårlig å sove lite så fire ser jeg ikke frem tilo_O
 
Legger seg 20.30 og våkner som regel for mat i 04.30 tiden. Sover videre til hun som regel blir vekt av søstrene 07.
Jobber med å legge litt tidligere men vi tar det litt om litt [emoji4]
 
Wow. Skjønner at babyer er forskjellige! Her ammes det ca hver andre time døgnet rundt, og å sovne eller sove aleine er ikke snakk om.. Hu legger seg sammen med meg i 23-00 tida, ammes i søvn eller bysses (hvorpå jeg må vente lenge nok før jeg sniker meg ned i senga og glir hu forsiktig av armen) [emoji85]
Er ikke noe egentid her på kvelden [emoji23][emoji1]
Ser frem til rutiner [emoji4]
 
16 uker på frøkna i dag, og hun styrer det helt selv :p Jeg har ikke tenkt på rutiner engang jeg :p Men hun sovner som regel mellom 22 og 23 på kvelden, så sover hun til 6, 7 eller 8 tiden avhengig av hvor mye hun spiste på kvelden, da spiser hun litt og sover videre til 10 tiden :) Det er så vannvittig deilig å være uthvilt igjen :D
 
16 uker på frøkna i dag, og hun styrer det helt selv :p Jeg har ikke tenkt på rutiner engang jeg :p Men hun sovner som regel mellom 22 og 23 på kvelden, så sover hun til 6, 7 eller 8 tiden avhengig av hvor mye hun spiste på kvelden, da spiser hun litt og sover videre til 10 tiden :) Det er så vannvittig deilig å være uthvilt igjen :D
Samme her! 15 uker i morgen.Hun legger seg for kvelden samtidig med oss i 22-23 tiden og sover da til 4, spiser og sover videre og våkner etter 8:30 en gang. Hvis hun får en flaske på morningen i halvsøvne kan hun fint sove helt til 10 :) Tar likevel kveldsstell fast i åttetida.
Har prøvd med legging tidligere men deg fungerer rett og slett ikke enda. Hun våkner stort sett etter en liten stund og er lys våken og i godt humør så da blir det dupper utover kvelden før hun da sover godt sammen med oss :) spurte helsesøster om det også og hun mente det bare var å gjøre det som fungerte for oss en stund til siden hun tross alt enda er veldig liten. Prøver hver kveld å legge henne i senga etter kveldsflaska for å øve men stresser lite med det enda.noen ganger går det andre ganger ikke :)
 
Samme her! 15 uker i morgen.Hun legger seg for kvelden samtidig med oss i 22-23 tiden og sover da til 4, spiser og sover videre og våkner etter 8:30 en gang. Hvis hun får en flaske på morningen i halvsøvne kan hun fint sove helt til 10 :) Tar likevel kveldsstell fast i åttetida.
Har prøvd med legging tidligere men deg fungerer rett og slett ikke enda. Hun våkner stort sett etter en liten stund og er lys våken og i godt humør så da blir det dupper utover kvelden før hun da sover godt sammen med oss :) spurte helsesøster om det også og hun mente det bare var å gjøre det som fungerte for oss en stund til siden hun tross alt enda er veldig liten. Prøver hver kveld å legge henne i senga etter kveldsflaska for å øve men stresser lite med det enda.noen ganger går det andre ganger ikke :)

Ja, akkurat sånn her og, er hun ikke klar for å legge seg så ligger hun bare å leker i senga :)
 
Vi har begynt med legging rundt 19.00 som rutine, hun sovner greit og sover til mellom 1-2 om natten. De siste dagene har hun våknet for mat klokken 1/2, 3/4 og igjen 6/7. Når vi ikke la henne i sengen men lot henne døse i vugge til vi la oss rundt klokken 22 så sov hun til 3/4 og igjen til 7/8.

Jeg blir så trøtt av å våkne flere ganger om natten og vurderer å slutte med legging klokken 19.00 bare for å få sove bedre selv, samtidig tenker jeg at det må være helt feil og rutiner er dritviktig. Aner ikke hva som er rett!

Det kan jo være at hun har økedøgn/økeuke og derfor våkner så mye. For at hun sover i sengen sin fra 19-22 i stedet for i vuggen 19-22 før hun flyttes ned skjønner jeg ikke at skal medføre at hun våkner så mye mer om natten. Ugh, selv om vi er veldig heldige med at hun sover i det hele tatt så begynner det å tære på å ikke sove sammenhengende i mer enn 3/4 timer :oops:
 
Legges mellom 20-21. Sover til 4-5. Mat. Sover videre til 7-8. Variere om jeg får hun til en time til etter det,
 
Back
Topp