Leggerutiner

Millyn

Betatt av forumet
Maiblomstene 2017
Hvordan leggerutiner har du og hvordan leggerutiner har mannen din? Er de like eller ulike? Hva er best?
Hvor gammel er barnet?

Håper noen kan svare :)
 
Her er det kun jeg som legger, da lillesjefen på 7 mnder er veldig veldig vanskelig pga lakenskrekk og det eneste som funker er sang og mamma (bare lukt funker ikke, det må være fysisk meg). Sambo kan bade og gi grøt før leggetid, så det er jo ganske greit sånn sett [emoji4]
Vi er begge enige om hvordan rutinene skal være, for det skaper en forutsigbarhet for barnet og en trygghet [emoji4] men siden lillesjefen skal være en bestemt ung herremann, så er det kun jeg som får selve legge-delen [emoji23]
Men det går seg nok til etterhvert [emoji4]
 
Her er det kun jeg som legger, da lillesjefen på 7 mnder er veldig veldig vanskelig pga lakenskrekk og det eneste som funker er sang og mamma (bare lukt funker ikke, det må være fysisk meg). Sambo kan bade og gi grøt før leggetid, så det er jo ganske greit sånn sett [emoji4]
Vi er begge enige om hvordan rutinene skal være, for det skaper en forutsigbarhet for barnet og en trygghet [emoji4] men siden lillesjefen skal være en bestemt ung herremann, så er det kun jeg som får selve legge-delen [emoji23]
Men det går seg nok til etterhvert [emoji4]
Det går seg nok til etterhvert, ja. Fint han kan hjelpe til før selve leggingen.

Her er det i hovedsak jeg som legger, og har i grunn funnet en måte som er best for lillegutt :) Det kan kanskje være greit å bare fortsette med samme rutinene selv om det er pappan som legger..? Da blir det forutsigbarhet som du nevner :)
 
Her er leggerutinen slik:
17.00-grøt
17.30- opp på badet, der får han tran, bader, tar på nattklær og pusser tanna[emoji4]
Etterpå går vi ned på stua en liten tur, enten leser vi bok eller ser litt på Barne-TV.
Ca kl 18.15 begynner vi å gå på soverommet, der får han en flaske mme på sengekanten. Etterpå blir han lagt i sin seng og jeg sier god natt og går ut av rommet. Da ligger han som regel å snakker og leker med smokka i alt fra 5-20minutter før han sovner [emoji4]
Pappaen gjør det på samme måte, og det går helt fin når han legger også.. men kan ta da litt mer tid før han sovner[emoji85] han blir litt roligere når jeg legger[emoji4]
 
Det går seg nok til etterhvert, ja. Fint han kan hjelpe til før selve leggingen.

Her er det i hovedsak jeg som legger, og har i grunn funnet en måte som er best for lillegutt :) Det kan kanskje være greit å bare fortsette med samme rutinene selv om det er pappan som legger..? Da blir det forutsigbarhet som du nevner :)
Syns det er best med lik rutine uansett hvem som legger [emoji4] gjorde det med førstemann og det var gullverdt det [emoji4]
Han var så enkel å legge da [emoji4]
 
Her er det bare jeg som legger barnet. Mannen lærte aldri å bysse sønnen i søvn.
Kveldsmat kl. 18, så skifte bleie, ta på pysj, pusse tenner og sove i armene mens jeg går rundt med ham og synger nattasanger.
Smokk ve legging, ikke ellers på dagtid.
Sover på eget rom.
 
Her bytter vi på å legge.
18-18.30 Grøt
18.45 kveldstell, skifte bleie, vaske ansikt og hender, smøreregime pga atopiker, pysj og tannpuss.
19.00 flaske med melk på sengekanten. Aftensbønn, nattasang, suss på kinnet legges ned i sengen sin. Smokk. Natta. Går ut av rommet.

Sovner som regel tvert. Av og til må vi inn på rommet og gi smokken på nytt.
 
Grøt ca kl 18. Kveldsstell på badet, så er det på med nattposen så legges hun i senga. Jeg synger samme sang to ganger og sier god natt. Så sovner hun selv. Jeg må legge henne ned en haug ganger i starten, men etterhvert finner hun roen og blir liggende :) Blir som regel så jeg tar lillesøster og pappaen tar storesøster, men de gangene pappaen legger gjør han det likt og hun sovner uten noe styr.
 
Back
Topp