Leggerutiner?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Når begynner dere å innføre leggerutiner for babyen? Vår er nå 6 uker og vurderer å starte å legge han på soverommet tidligere. Til nå har han bare lagt seg når vi har lagt oss. Hvordan går dere isåfall frem?
 
Nå er sjefen i huset bare tre uker - så har ikke leggerutiner enda, annet enn at det legges samtidig som oss. Egentlig tenker jeg litt at vi kanskje ikke blir å innføre tidligere leggetid, da juletider snart kommer uansett (og da blir rutinene annerledes mtp. at vi skal mye på ut på besøk i julen)

Tror det blir mer å satse på når det nærmer seg nyåret og barnefar igjen starter på hverdagen. Vi har et vindu på 10 dager etter nyttårsaften på å prøve ut, før han må opp tidlig om dagene.
Da er vel sjefen to måneder - 8 uker.
 
Vår er 8 uker i dag og har de siste dagene begynt å legge han i sengen på soverommet en gang rundt kl. 20. Steller og gir han mat, lar han sovne i armkroken også flytter vi han :)
 
Vår har sovnet ganske likt i flere uker (2mnd i dag), men de faste leggerutinene innfører vi først etter nyttår tenker jeg. Da er han 3,5mnd. Største var litt over 4mnd da vi startet.
 
Tenker nyåret! Begynte med de to eldste da de va 3 mnd. Så tenker det er fin tid å starte :)
 
Sniker litt fra september. Har startet tidlig med begge mine barn fordi de har vist tegn til det selv (typ hysterisk ute i stua men roa seg på rommet).
Med første når hun var 6 uker, og denne babyen var 4 uker. Nå er hun 10 uker og legger seg 19. Sover da til 3-4 før hun våkner for mat.
Så mitt beste tips er å se an barnet, og dersom du prøver er det ikke verre enn å vente litt dersom det ikke går[emoji4]
 
Her prøver vi å legge sånn rundt 8 etter kvelds stell. Da er det mat også sovne ho i arman vårs. Så løfte vi ho inn i sin egen seng.
Da kan ho sove til 5/6 på morran.
Har enda ikke latt ho prøve å sovne sjøl inne på rommet fordi ho er litt av ett fangeban og elsker nærkontakt.
Ho blei 7 uke igår.
 
Tenker også å vente til nyåret med det; enn så lenge nyter jeg babykos, da han helst vil ligge på meg om kvelden
 
tenker nyåret her, men ser an litt henne og :)
 
Her er det sjelden det går an å legge han i egen seng uten at han våkner med en gang, så tror det blir en stund til vi kan legge han tidligere enn oss... [emoji12] 7 uker idag
 
Back
Topp