Leggerutiner?

...skal stå legging ikke leggings[emoji85] Skjermen min er knust så jeg taster litt i blinde[emoji23]
 
Må le litt når jeg ser at andre har fått så fine rutiner, vi er ikke helt der. Hehe. Har kommet dit at vi legger oss sammen rundt 23-24 etter at hun er skiftet og klar, da får hun siste måltid i sengen. Hun er en liten klegg, og liker seg best på mitt bryst, så da sovet vi ofte sånn sammen. Noen netter sover hun ved siden av meg med egen dyne, og av og til godtar hun å ligge i bedsiden, med min hånd i hennes ved ansiktet. Da er det mor som savner å ha lille på brystet [emoji23] Jeg tenker som så at det går seg til etterhvert.
 
Har lite leggerutiner utover at vi skifter til pysj rundt 20-21 tiden. Frøkna sovner ikke uten at hun enten ammes eller bæres i søvn for så å legges ned. Om vi prøver å legge henne rett i senga enten det er hennes eller i mellom oss så er det gråting (og hun gråter lite ellers).

Har prøvd et par ganger å få henne til å sove rundt 20-21 tiden, men da våkner hun stort sett opp etter forholdsvis kort tid som en halvtime. Legges hun rundt 22-23 tiden så sovner hun stort sett ordentlig for natten (med 1-2 nattmåltider). Så målet er og ha henne i seng da, men varierer fra dag til dag om hun sovner nærmere klokken ti eller rundt midnatt. Mange netter så kan vi legge henne i sin egen seng så sover hun første delen av natta der, mens andre netter så ender hun opp med å sovne i mellom oss. Føler mye avhenger av dagshumøret hennes, og at det enn så lenge er vrient å få inn en fast rutine.
 
Må le litt når jeg ser at andre har fått så fine rutiner, vi er ikke helt der. Hehe. Har kommet dit at vi legger oss sammen rundt 23-24 etter at hun er skiftet og klar, da får hun siste måltid i sengen. Hun er en liten klegg, og liker seg best på mitt bryst, så da sovet vi ofte sånn sammen. Noen netter sover hun ved siden av meg med egen dyne, og av og til godtar hun å ligge i bedsiden, med min hånd i hennes ved ansiktet. Da er det mor som savner å ha lille på brystet [emoji23] Jeg tenker som så at det går seg til etterhvert.

Helt likt her :) Ikke snakk om å sove i egen seng, hehe. Prøver å ikke stresse med det, og tenker at rutinene kommer når han blir litt større.
 
Har i dag lagt henne før oss for første gang og det har (foreløpig) gått over all forventning.
Hun har den siste uken vært overtrøtt på kveldene og vært helt utrøstelig, ikke engang puppen har hjulpet. Så i dag startet vi kveldsstell 19.30 og spiste kveldsmat 20.30 og la henne etter det. 20.45 sov hun! :joyful:
Hun våknet en gang 21.30 og smilte som ei sol når jeg kom inn på rommet. Ble litt gråting da vi ikke gikk ut på stua igjen, men bysset og koset et par minutter så sovnet hun igjen.

Men blir ikke akkurat mye avslapping på mor som nistirrer på skjermen til babycallen og er klar til å spurte til unnsetning hver gang ungen rører en finger :hilarious:

Håper vi kan fortsette å få til dette så hun slipper å være så utslitt hver kveld.

Noen andre som har begynt med tidligere leggetid? Hvordan har det gått?
Jenta vår er 9 uker.
 
Har i dag lagt henne før oss for første gang og det har (foreløpig) gått over all forventning.
Hun har den siste uken vært overtrøtt på kveldene og vært helt utrøstelig, ikke engang puppen har hjulpet. Så i dag startet vi kveldsstell 19.30 og spiste kveldsmat 20.30 og la henne etter det. 20.45 sov hun! :joyful:
Hun våknet en gang 21.30 og smilte som ei sol når jeg kom inn på rommet. Ble litt gråting da vi ikke gikk ut på stua igjen, men bysset og koset et par minutter så sovnet hun igjen.

Men blir ikke akkurat mye avslapping på mor som nistirrer på skjermen til babycallen og er klar til å spurte til unnsetning hver gang ungen rører en finger :hilarious:

Håper vi kan fortsette å få til dette så hun slipper å være så utslitt hver kveld.

Noen andre som har begynt med tidligere leggetid? Hvordan har det gått?
Jenta vår er 9 uker.

Ja, når hun var 4 uker og av samme grunn som dere. Lettere hysterisk ute i stua på kveldene, helt rolig inne på soverommet. Starta med klokka 21, nå er hun 8 uker og legger seg klokka 19[emoji1303]
 
Ja, når hun var 4 uker og av samme grunn som dere. Lettere hysterisk ute i stua på kveldene, helt rolig inne på soverommet. Starta med klokka 21, nå er hun 8 uker og legger seg klokka 19[emoji1303]

Så godt for henne (og dere) da!
Håper det skal gå fint å legge henne tidligere her også etterhvert. Har i alle fall gått superbra i dag:) nå venter jeg bare på at hun skal våkne for litt påfyll av mat, så blir det natta på meg også:p
 
Så godt for henne (og dere) da!
Håper det skal gå fint å legge henne tidligere her også etterhvert. Har i alle fall gått superbra i dag:) nå venter jeg bare på at hun skal våkne for litt påfyll av mat, så blir det natta på meg også:p

Godt for alle det[emoji4] Jeg tenker at så lenge man følger babyens signaler så kommer man langt. Noen trenger leggerutiner allerede fra tidlig alder, begge barna mine har vært sånn uten at jeg har stresset eller pushet på det.
 
Nå har jeg klart å legge lillebror i senga si mellom 20 og 21 to dager på rad. Litt byssing og kosing, så har han faktisk sovnet:) Sover til 8 dagen etter med to nattmåltider:) Håper det varer da kroppen min ikke orker mer bæresjal:p
 
Her starter vi kveldssrutinene ca kl 21.30 (bad, litt babymassasje, pysj og pupp). Deretter må hun bysses og bæres på brystet til hun sover godt, hele opplegget tar som oftest 1,5 t. Vi samsover til morningen med alt fra 2-3 nattmåltider.

Hvordan får dere ungen til å sove i egen seng eller babynest? Kan dere bare legge bebis i senga når han/hun er søvnig? Som sagt må våres bysses i søvn, og sove godt før vi legger henne fra oss, ellers blir det skriking!
 
Her starter vi kveldssrutinene ca kl 21.30 (bad, litt babymassasje, pysj og pupp). Deretter må hun bysses og bæres på brystet til hun sover godt, hele opplegget tar som oftest 1,5 t. Vi samsover til morningen med alt fra 2-3 nattmåltider.

Hvordan får dere ungen til å sove i egen seng eller babynest? Kan dere bare legge bebis i senga når han/hun er søvnig? Som sagt må våres bysses i søvn, og sove godt før vi legger henne fra oss, ellers blir det skriking!
Vi har brukt bæresjal hele kvelden på vår før vi har klart å få han til å sovne for kvelden. Men plutselig endret han seg og ble mye roligere og mer fornøyd, så på onsdag som var så bare prøvde jeg å legge han i egen seng uten å bruke bæresjal. Det funka, så det har vi fortsatt med:)
 
Her starter vi kveldsstellet ca kl 21 og gir mat i stua. Legger hun deretter i senga uten byssing. Jeg har aldri bysset i søvn så det vet hun ikke hva er :p sovner uten problemer. Nå må det sies at hun er en rolig jente, akkurat som storebror, så det med søvn har aldri vært noe stort problem (med unntat av perioder med magevondt).
 
Back
Topp