Legger du ut bilde av barnet ditt på sosiale media?

Gjort det dessverre før på Facebook (ikke halvnakne osv) men fjernet dem og legger bare ut på snap til familie osv:) Spør guttene på 3 og 5 om jeg kan ta bilde av dem og sende til besteforeldre osv. Lille på 6 mnd kan ikke akkuratt svare for seg selv, men her er det også bare snap :)
 
Veldig sjelden og da helst på instagram, de bestemmer selv hvilke bilder som legges ut.
 
Nei, så og si aldri. Eventuelt kun på Instagram (men da bakfra eller uten hode)..
 
Deler kun med venner og familie på snap, ingen andre steder. Er veldig bevisst på hva jeg/vi legger ut.
 
Deler av og til av eldste med hennes tillatelse. På Instagram har jeg kun familie som venner (ca 20stk) og har delt ett par bilder der. Men generelt sett gjør jeg det ikke. Jeg kommer nok til å dele bilder av babyen på snap men kun til familie og nærme venner ikke på my story
 
Deler bittelitt på insta,lukka profil. Mye med venner på snapp
 
Deler på snapchat, men der er det bare mine venner som kan se my story. Delt 1 bilde på instagram, og har lukket profil og uten #. Delt 2 bilder på Facebook, men kun venner kan se, ikke venners venner feks. Hun er 7.5 mnd nå. Har aldri delt bilder av bonusbarna, utenom når de sender snap med min mobil til tanten sin.
Syns ikke det gjør noe å dele litt bilder, men trenger ikke være for mye eller private bilder.
 
Jeg gjorde det mye før og jeg angrer som en gal :(
Nå gjør jeg det en sjelden gang, med deres tillatelse!
 
Jeg måtte telle over og jeg har lagt ut ca 20 bilder at eldstebarnet på Facebook, på nyere bilder er hun stort sett avbildet bakfra og etter at hun fylte 3 år har jeg bare ett bilde av ansiktet hennes. Mannen min derimot er mye mer ivrig på å dele bilder av henne... siden han har mye familie i utlandet, og et mye større nettverk på Facebook, så skjønner jeg jo hvorfor også, selv om jeg synes det blir litt mye noen ganger.

Vi deler aldri lettkledde/nakne eller uflatterende bilder.
 
Vi deler på instagram, en gang i blant på fb. Legger aldri ut bilder av henne når hun bader eller av andre grunner ikke er påkledd, og aldri av at hun er syk/gråter/er sint/gjør noe "flaut" (altså av typen "se hun bæsjet ut hele buksa", eller lignende). Bildene vi deler er gode og koselige minner som ikke henger ut ungen på noe vis.
 
Jeg har aldri lagt ut bilder på fb av barna. Man sier ifra seg rettighetene til alle bilder man legger ut og bilde kan derfor potensielt brukes til hva som helst. Etter å ha hørt noen skrekk historier har jeg valgt å la være. Sender masse bilder på SMS til familie og venner :)
 
Jeg sender bilder via Messenger.

I tillegg snapper jeg en del, men legger aldri bilder av barna ut på MyStory :)
 
Nå har ikke vi barn enda, men er heldigvis helt enige om at barn ikke hører hjemme på sosiale medier. Vi praktiserer også dette med oss selv. Og dersom jeg vil dele bilder med nærmeste familien, feks av meg og samboer på tur eller noe vi har gjort, sender jeg bildet med tekst på Messenger eller mobiltelefon. Deler uansett aldri bilder som ikke tåler å se offentlighetens lys. Er litt redd av dette internettgreine egentlig [emoji20]

Det er en annen sak, men en forklaring til hvorfor jeg er litt redd: Satt hos en nabo en gang, som hadde fest. På storskjerm i stua var en liste over alle Wi-Fi- brukernavn og passord til hele nabolaget. På forespørsel åpnet han nettverkene, og vi kunne se hva de andre gjorde... Jeg ble helt paff... Mitt eget nett sto på listen... Og gudene hva slags informasjon han egentlig kunne hente ut dersom han gikk inn for det...
 
Nå har ikke vi barn enda, men er heldigvis helt enige om at barn ikke hører hjemme på sosiale medier. Vi praktiserer også dette med oss selv. Og dersom jeg vil dele bilder med nærmeste familien, feks av meg og samboer på tur eller noe vi har gjort, sender jeg bildet med tekst på Messenger eller mobiltelefon. Deler uansett aldri bilder som ikke tåler å se offentlighetens lys. Er litt redd av dette internettgreine egentlig [emoji20]

Det er en annen sak, men en forklaring til hvorfor jeg er litt redd: Satt hos en nabo en gang, som hadde fest. På storskjerm i stua var en liste over alle Wi-Fi- brukernavn og passord til hele nabolaget. På forespørsel åpnet han nettverkene, og vi kunne se hva de andre gjorde... Jeg ble helt paff... Mitt eget nett sto på listen... Og gudene hva slags informasjon han egentlig kunne hente ut dersom han gikk inn for det...

Hvordan hadde naboen din tilgang til dette?:eek:
 
Hvordan hadde naboen din tilgang til dette?:eek:

Aner ikke hvordan han gjorde det, men han gjorde fra sin datamaskin hjemme hos seg selv... [emoji33] det var skremmende å se hvilken informasjon han kunne finne ut om oss, bare ved å sitte hjemme [emoji26]
 
Sender Snap men legger ikke ut å Facebook eller Instagram. Der er vi utrolig strenge. Barna skal være gamle nok til å velge selv hvilke bilder som skal deles og konsekvensene av å dele bilder på internett.
 
Back
Topp