Legger du ut bilde av barnet ditt på sosiale media?

M

Moderator Kristin

Guest
Dette er et mye omdiskutert tema for tiden. Og her er det virkelig splittede meninger mellom de som vil dele hverdagen med verden, og de som ønsker å være meget privat.

Hva gjør dere? Deler dere? Deler dere alt, eller er det noe dere velger å ikke dele med verden?
 
Deler kun på snap nesten. Aldri på Facebook lenger. Gjorde det mye før på lukket gruppe.
 
Deler kun på Instagram hvor jeg har privat profil. Kun nære venner og familie som har tilgang. Ellers deler jeg det aldri offentlig. Syns ikke noe om det, syns han kan få velge selv om det skal være bilder av han på nett eller ikke. Siden han kun er 11 mnd gammel så bestemmer jeg St det ikke skal deles. Andre får heller ikke dele bilder offentlig av han
 
Ja, men ikke ofte, og aldri i sårbare situasjoner :)
 
Gjorde det mere før.. hender jeg gjør det, men nå begynner de å bli stor, og de blir sur og reagerer hvis jeg gjør det. Så har sluttet med det..
 
Har vel lagt ut på FB/IG et par ganger da han var bitteliten, men hvis jeg legger ut noe nå så er det bilder der han ikke ser i kameraet. Deler derimot en del på Snapchat til familie og nære venner [emoji4]
 
Deler litt, men tenker over hva jeg deler og ikke i sårbare situasjoner eller til den grad at jeg dokumenterer hverdagen deres.

Det er mye snakk om deling av bilder, men noe jeg synes er like ille er deling av informasjon.
Mange deler ukritisk hverdagen, plagene, sykdommer, hvor de bor og hvor de går på skole når de skriver.
Jeg synes dette er verre enn å dele bilder, egentlig.
Skjønner det er mange som vil for eksempel sette fokus på sykdommen barnet har (feks autisme, adhd, eller andre sykdommer) men man må tenke på at det ikke alltid er gunstig for barnet at slikt er offentlig.
 
Delte veldig mye bilder på fb da eldste var baby, sluttet nesten da nr 2 ble født og fjernet så å si alt som var delt fra nr 1. Opprettet lukket gruppe som familien får dele bilder i.

Nå deler jeg som regel et bilde på bursdagene dems og eventuelle milepæler som første skoledag, og gjerne et fellesbilde til jul.
 
Deler noe, eldste godkjenner bildene av hu og litt av minste.
 
Forresten spør jeg alltid eldste på snart 7 før jeg deler noe som helst av bilder av henne! :)
 
Deler noen ganger i året på face.. irriterer meg grønn over de som ukentlig eller flere ganger i uka legger ut bilder at barna sine.. Trenger virkelig ikke se det. Interesserer meg null og nix!
 
Skjelden.
Bare på snapchat, men der har jeg begrenset tilgang for andre enn venner.
 
Back
Topp