Legger du ut bilde av barnet ditt på sosiale media?

En tråd i 'Livet med barn' startet av Moderator Kristin, 25 Jun 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Moderator Kristin Forelsket i forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Dette er et mye omdiskutert tema for tiden. Og her er det virkelig splittede meninger mellom de som vil dele hverdagen med verden, og de som ønsker å være meget privat.

Hva gjør dere? Deler dere? Deler dere alt, eller er det noe dere velger å ikke dele med verden?

• Liker Liker x 1
  2. Cosacita Forumet er livet

Deler kun på snap nesten. Aldri på Facebook lenger. Gjorde det mye før på lukket gruppe.

3. lykke_liten Elsker forumet Julibaluba 2017

Deler kun på Instagram hvor jeg har privat profil. Kun nære venner og familie som har tilgang. Ellers deler jeg det aldri offentlig. Syns ikke noe om det, syns han kan få velge selv om det skal være bilder av han på nett eller ikke. Siden han kun er 11 mnd gammel så bestemmer jeg St det ikke skal deles. Andre får heller ikke dele bilder offentlig av han

• Enig Enig x 1
  4. Elisabethh Elsker forumet Julibaluba 2017

Deler ikke.

5. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Ja, men ikke ofte, og aldri i sårbare situasjoner :)

6. Michelling Forelsket i forumet

Har gjort det en del tidligere. Men jeg gjør det sjeldent nå om dagen.

7. My heart Flørter med forumet

Gjorde det mere før.. hender jeg gjør det, men nå begynner de å bli stor, og de blir sur og reagerer hvis jeg gjør det. Så har sluttet med det..

8. Occiput Forumet er livet Januar 2017

Har vel lagt ut på FB/IG et par ganger da han var bitteliten, men hvis jeg legger ut noe nå så er det bilder der han ikke ser i kameraet. Deler derimot en del på Snapchat til familie og nære venner

9. Turkistliv Gift med forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Deler litt, men tenker over hva jeg deler og ikke i sårbare situasjoner eller til den grad at jeg dokumenterer hverdagen deres.

Det er mye snakk om deling av bilder, men noe jeg synes er like ille er deling av informasjon.
    Mange deler ukritisk hverdagen, plagene, sykdommer, hvor de bor og hvor de går på skole når de skriver.
    Jeg synes dette er verre enn å dele bilder, egentlig.
    Skjønner det er mange som vil for eksempel sette fokus på sykdommen barnet har (feks autisme, adhd, eller andre sykdommer) men man må tenke på at det ikke alltid er gunstig for barnet at slikt er offentlig.

• Liker Liker x 2
  10. Ella30 Gift med forumet Septemberhjertene 2018

Delte veldig mye bilder på fb da eldste var baby, sluttet nesten da nr 2 ble født og fjernet så å si alt som var delt fra nr 1. Opprettet lukket gruppe som familien får dele bilder i.

Nå deler jeg som regel et bilde på bursdagene dems og eventuelle milepæler som første skoledag, og gjerne et fellesbilde til jul.

11. Kengu Forumet er livet VIP

Ja men han bestemmer hvilke bilder

12. Knerthen Forumet er livet VIP * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Deler noe, eldste godkjenner bildene av hu og litt av minste.

13. Turkistliv Gift med forumet Vi som prøver :) Himmelbarn

Forresten spør jeg alltid eldste på snart 7 før jeg deler noe som helst av bilder av henne! :)

• Liker Liker x 1
  14. **Solsikka** Forelsket i forumet

Deler noen ganger i året på face.. irriterer meg grønn over de som ukentlig eller flere ganger i uka legger ut bilder at barna sine.. Trenger virkelig ikke se det. Interesserer meg null og nix!

15. Terne Rugeklar!! *MIA* Maiblomstene 2016 Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018

Aldri. Nevner dem ikke ved navn heller.

16. Tigerlilje Gift med forumet Aprillykke 2017

Samme her!

17. Kengu Forumet er livet VIP

Er det ikke bare å scrolle forbi da?

18. Tigermor Gift med forumet August 2018

Skjelden.
    Bare på snapchat, men der har jeg begrenset tilgang for andre enn venner.

19. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Vi har lagt ut noen bilder på Facebook og Instagram (og Snapchat, men der har vi bare de aller, aller nærmeste), type fødselsannonsering og noen nyfødtbilder. Det er helt vanlige bilder med klær og ikke noe utleverende informasjon. Vi har ryddet kraftig opp i vennelisten/følgerlisten begge steder og begge har privat Instagram. Men vi har likevel slettet de fleste igjen nå. Jeg er veldig bevisst på det og deler mindre og mindre, både av henne og av meg selv/samboer.

20. **Solsikka** Forelsket i forumet

jo for min del er det det, jeg irriterer meg på vegne av barna som ikke får velge selv om de vil legges ut på SoMe eller ikke.

Del denne siden