Legg krampe

ECB

Glad i forumet
jeg har sovet veldig dårlig de siste ukene. Regner egentlig med at de fleste her inne har det.
Men i natt var helt grusom. For første gang har jeg opplevd leggkrampe. Ikke sånn søt som forsvinner når du retter ut benet. Men sånn vond at man våkner med et rop og man ikke klarer å rette ut benet. Jeg måtte reise meg opp av senga for å presse fotbladet mot gulvet. Tok flere minutter før krampen slapp og jeg klarte å trå hælen i gulvet.
Dette skjedde tre ganger i natt. Jeg har enda vondt i leggen.
 
Jeg også har hatt noe liknende. Hvis jeg har strukket meg ut om morgen så har jeg fått sinnsyke smerter i leggen. Skulle tro jeg reiv av hele muskelen, men så går det heldigvis over. Er bare litt øm i leggmuskelen utover dagen.
 
Ja...opplever det samme..er så redd for å strekke meg om morgenen:) det har skjedd flere ganger, sist var det så vondt og så sterkt at jeg hadde vondt i beinet i 3 dager etterpå:/
 
Jeg får det om jeg ikke tar magnesium og kalsium. Man trenger mer av begge deler når jeg er gravid. Så jeg tar en pille av hver daglig og da får jeg ingen leggkramper. Var tom for kalsium et par dager og fikk forferdelige leggkramper om natta igjen.

Så anbefaler å ta det :)
 
Jeg får det om jeg ikke tar magnesium og kalsium. Man trenger mer av begge deler når jeg er gravid. Så jeg tar en pille av hver daglig og da får jeg ingen leggkramper. Var tom for kalsium et par dager og fikk forferdelige leggkramper om natta igjen.

Så anbefaler å ta det :)
Siden jeg har mindre en tre uker til termin så orker jeg ikke å begynne å ta noe. Drikker ganske mye melk så tror det går bra :)
Men takk for tipset :)
 
Siden jeg har mindre en tre uker til termin så orker jeg ikke å begynne å ta noe. Drikker ganske mye melk så tror det går bra :)
Men takk for tipset :)
Uten å være helt sikker mener jeg å ha hørt at magnesium i tiden før fødsel kan hemme rier (som jo er kramper), så kanskje ikke noe vits å starte med det nå nei.
Leggkrampe er det verste, jeg har det innimellom jeg og, oftere som gravid. Sykt vondt, men heldigvis ikke farlig.
 
Uten å være helt sikker mener jeg å ha hørt at magnesium i tiden før fødsel kan hemme rier (som jo er kramper), så kanskje ikke noe vits å starte med det nå nei.
Leggkrampe er det verste, jeg har det innimellom jeg og, oftere som gravid. Sykt vondt, men heldigvis ikke farlig.
Vanlige magnesiumtilskudd (de man får reseptfritt på apotek osv.) er faktisk bare bra for riene :) gjør dem mindre vonde og mer effektive. Det som kan hemme rier er en annen type magnesium tatt i veldig store doser.

Magnesium og kalsium virker fra den dagen man tar dem. Melk inneholder ikke i seg selv særlig mye kalsium, men gulost gjør det. Så spis gjerne mye gulost i stedet for å ta tabletter. Jeg spiser nesten ikke melkeprodukter. Når man er gravid skal man ha minst 1000mg kalsium daglig noe de færreste klarer å få ved kosten.
 
Vanlige magnesiumtilskudd (de man får reseptfritt på apotek osv.) er faktisk bare bra for riene :) gjør dem mindre vonde og mer effektive. Det som kan hemme rier er en annen type magnesium tatt i veldig store doser.

Magnesium og kalsium virker fra den dagen man tar dem. Melk inneholder ikke i seg selv særlig mye kalsium, men gulost gjør det. Så spis gjerne mye gulost i stedet for å ta tabletter. Jeg spiser nesten ikke melkeprodukter. Når man er gravid skal man ha minst 1000mg kalsium daglig noe de færreste klarer å få ved kosten.
Mitt go to pålegg nå for tiden er syltetøy og gulost så det passer jo kjempebra :)
 
Magnesium og kalsium virker med en gang.
Førstnevnte skal hjelpe for at musklene slapper mer av, det vil jeg tro i de doser man tar det som gravid er heldig for fødsel.
 
Har hatt noen runder med leggkramper på natta nå, men var enda verre i forrige svangerskap. Husker jeg våknet en natt, og fikk det ikke til å gå over. Så hoppet ut av senga, måtte klatre over samboer, og sto på gulvet og trampet og hoppet. Han våknet i full panikk og trodde fødselen var i gang :laughing002 Det er ikke særlig godt!!
 
Magnesium og kalsium virker med en gang.
Førstnevnte skal hjelpe for at musklene slapper mer av, det vil jeg tro i de doser man tar det som gravid er heldig for fødsel.
Samme her :) begynte å ta magnesium for et par år siden pga. forferdelige menstruasjonssmerter. Med magneisum hadde jeg ingen smerter/vondt ved mensen i det hele tatt! Og etter forrige fødsel (som var en god stund før jeg begynte å ta magnesium) hadde jeg kjempevonde etterrier. Smertene minner jo veldig om sterke menskramper. Så når magnesium virker på sistnevnte gir det mening at det også virker på smerter av etterrier og rier.

En annen fin bieffekt av at jeg nå tar magnesium daglig er at jeg aldri har spenningshodepine lenger, var veldig plaget med det før.

Da jeg ikke tok magnesium tok jeg en del smertestillende. Ibux og naproxen da jeg hadde mensen, Paracet ved hodepine. Nå trenger jeg aå og si aldri smertestillende lenger.

Så jeg er rett og slett litt magnesium-frelst :)
 
Jeg var plaget med kramper i leggene, under beina og i tærne sist svangerskap, og det begynte å komme for en måneds tid siden denne gangen. Men jeg har vært på modningsakupunktur de siste tre ukene, og da har hun satt nåler mot dette. Jeg er i utgangspunktet en skeptiker, men det har fungert som bare juling! Har ikke kjent noe til kramper annet enn på dager hvor jeg har gått veldig mye. Har også sluttet å ha halsbrann etter at jeg begynte å få akupunktur.
 
Samme her :) begynte å ta magnesium for et par år siden pga. forferdelige menstruasjonssmerter. Med magneisum hadde jeg ingen smerter/vondt ved mensen i det hele tatt! Og etter forrige fødsel (som var en god stund før jeg begynte å ta magnesium) hadde jeg kjempevonde etterrier. Smertene minner jo veldig om sterke menskramper. Så når magnesium virker på sistnevnte gir det mening at det også virker på smerter av etterrier og rier.

En annen fin bieffekt av at jeg nå tar magnesium daglig er at jeg aldri har spenningshodepine lenger, var veldig plaget med det før.

Da jeg ikke tok magnesium tok jeg en del smertestillende. Ibux og naproxen da jeg hadde mensen, Paracet ved hodepine. Nå trenger jeg aå og si aldri smertestillende lenger.

Så jeg er rett og slett litt magnesium-frelst :)

Jeg har det nesten helt likt og er avhenging av magnesium i svangerkapene. Håper jo at de har en viss effekt på etterierne også, det er noe jeg sliter vilt med!- men hittil er de så grusomme at det er nesten de jeg gruer meg mest til. Venter 5 barn og har slitt siden førstemann da.. men moy kramper og urolige ben kan det anbefales på det varmeste ♥️
Kjekt å se at andre har samme erfaring :)
 
Jeg har det nesten helt likt og er avhenging av magnesium i svangerkapene. Håper jo at de har en viss effekt på etterierne også, det er noe jeg sliter vilt med!- men hittil er de så grusomme at det er nesten de jeg gruer meg mest til. Venter 5 barn og har slitt siden førstemann da.. men moy kramper og urolige ben kan det anbefales på det varmeste ♥️
Kjekt å se at andre har samme erfaring :)
Har du tatt/ tar du bringebærbladkapsler også? Er vist at de kan hjelpe. Jeg tok ikke sist men tar nå :)
Fås på helsekost.
 
Har du tatt/ tar du bringebærbladkapsler også? Er vist at de kan hjelpe. Jeg tok ikke sist men tar nå :)
Fås på helsekost.

Ja det gjør jeg faktisk. Var svigermor som kom med dem. Kapselform ja.
Har aldri prøvd det før så er villig til å gi dem en sjangse. Men har bare brukt dem i 8 dager nå. 37+4 i dag. Håper du har rett og vi får god virkning av dem:)
 
Back
Topp