Legevakt eller ikke?

Meteora

Blir kjent med forumet
Oppsummering: Kjører hjem idag etter en vanlig dag på jobb, og merker plutselig at synet er veldig "blurry" og er lett og susete i hodet. Legger meg ned så fort jeg kommer hjem og pøser på med drikke. Gir seg etter en times tid. Innimellom hatt det slik som dette når jeg ikke har vært gravid også, og tenker det bare er blodtrykksfall, og at det er logisk siden det har vært så varmt idag og jeg sikkert har drukket litt for lite.

Men så kommer det som var så ekkelt. Når jeg "kom til meg selv igjen" mistet jeg helt følelsen utover i den ene armen. Hadde ikke ligget på den heller. Varte en liten stund før det gikk over. Så skjedde det samme i leppene og tunga. Var en stund helt nummen og rar i munnen, før det også gikk over. Nå føler jeg meg helt fin igjen. Ringte til føden for å høre, men ble egentlig ikke noe klokere. De mente det var en sak for legevakten, men frister lite å sitte der resten av kvelden.
Ikke spesielt bekymret for lillegutt i magen, han er aktiv som vanlig, og har "fest" i magen pga. mitt høye drikkeinntak av ymse slag.

Noen som har opplevd noe lignende? Hva ville du gjort?
 
Oppsummering: Kjører hjem idag etter en vanlig dag på jobb, og merker plutselig at synet er veldig "blurry" og er lett og susete i hodet. Legger meg ned så fort jeg kommer hjem og pøser på med drikke. Gir seg etter en times tid. Innimellom hatt det slik som dette når jeg ikke har vært gravid også, og tenker det bare er blodtrykksfall, og at det er logisk siden det har vært så varmt idag og jeg sikkert har drukket litt for lite.

Men så kommer det som var så ekkelt. Når jeg "kom til meg selv igjen" mistet jeg helt følelsen utover i den ene armen. Hadde ikke ligget på den heller. Varte en liten stund før det gikk over. Så skjedde det samme i leppene og tunga. Var en stund helt nummen og rar i munnen, før det også gikk over. Nå føler jeg meg helt fin igjen. Ringte til føden for å høre, men ble egentlig ikke noe klokere. De mente det var en sak for legevakten, men frister lite å sitte der resten av kvelden.
Ikke spesielt bekymret for lillegutt i magen, han er aktiv som vanlig, og har "fest" i magen pga. mitt høye drikkeinntak av ymse slag.

Noen som har opplevd noe lignende? Hva ville du gjort?

Ring legevakta. Kan hende de tar det alvorlig og som noe som haster siden du også er gravid! Hør hva de mener, og få noen til å kjøre deg! Ikke kjør selv!
 
Ring legevakt. Å miste følelsen slik bør sjekkes. Lykke til, håper det ikke er noe alvorlig [emoji171]
 
Ring legevakta. Håper det går fint [emoji173]️ alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
 
Sniker...
Syns du skal ringe. Hadde en periode for noen år siden (ikke gravid) hvor jeg plutselig fikk lammelser i deler av kroppen. Nevnte det for legen min, hvorpå hun sendte meg direkte til legevakten og jeg ble innlagt for sjekk.
Ikke for å skremme deg, men det bør sjekkes. De fant absolutt ingenting galt hos meg, så fikk ikke noe svar på hva som skjedde annet en at det antakelig var muskulært. Fikk meg nye såler og litt hjelp av en fysioterapeut, og har nesten ikke gått uten dem siden.
Så det kan være så "enkelt" at noe ligger litt i klem e.l. Det kan også forklare svimmelhet osv.
 
Jeg tilhører ikke her, men tenkte å svare deg likevel[emoji3] det høres ut som migrene med aura. Jeg har det. Det starter med sikksakk syn på ene øyet (på sida liksom) og når synsforstyrrelsene gir seg, så blir jeg nummen i munnen og hånda på samme side som jeg har hatt anfall. Jeg får ikke særlig hodepine av dette, men blir tung i hodet og kvalm etterpå. Tipper det er det du har opplevd, men for din egen del så kan du kontakte legevakt. Min migrene er veldig hormonell, så var veldig plaget som gravid. Lykke til!
 
Enig med alle gode ting er 3, høres ut som et migreneanfall. De kan altså komme i de merkeligste former, med mange forskjellige symptomer
 
Høres ut som ett typisk migreneanfall med aura som nevnt over, er slik jeg alltid har det ved ett anfall, men har du aldri opplevd det før, så er det verdt å sjekke opp i!

God bedring:)
 
Endte med at jeg ringte legevakten, klarte ikke helt å slå meg til ro, selv om symptomene forsvant etterhvert. De anbefalte meg å komme inn for en sjekk. Så har blitt en lang kveld/natt på legevakten. Men heldigvis var alt bra, tok en hel masse prøver og alle var normale :) Fikk reise hjem, med beskjed om å returnere om jeg skulle få symptomene tilbake. De hadde ingen teorier om hva det kunne komme av. Merkelige greier.

Ser noen av dere nevner migrene, men kan man ha det uten å få vondt i hodet? Lignende har skjedd meg 2 - 3 ganger før, men snakk om kanskje 2 - 3 år siden sist. Aldri hatt vondt i hodet i forbindelse med det. Bare hatt synsforstyrrelser og blitt kvalm, men aldri denne nummenheten/følelsesløsheten som idag.
Men går så lenge mellom hver gang at jeg glemmer at jeg har opplevd lignende tidligere.

Jaja. Uansett. Nå gleder jeg meg til å legge meg som bekymringsløs. Er trøtt som en strømpe. :dead:
 
Godt du ringte legevakten [emoji173]️
Det som er så greit er jo at man de fleste steder bare kan ta en telefon og høre hva DE mener. Så får du i alle fall en mening på det, og kan slappe av bedre etter det. Synes det er bra de sjekket det opp og, altså. Spesielt som gravid er det greit å ikke ta noen sjanser.. Enda bedre at ting ser normalt ut!

Du får sove godt [emoji173]️
 
Endte med at jeg ringte legevakten, klarte ikke helt å slå meg til ro, selv om symptomene forsvant etterhvert. De anbefalte meg å komme inn for en sjekk. Så har blitt en lang kveld/natt på legevakten. Men heldigvis var alt bra, tok en hel masse prøver og alle var normale :) Fikk reise hjem, med beskjed om å returnere om jeg skulle få symptomene tilbake. De hadde ingen teorier om hva det kunne komme av. Merkelige greier.

Ser noen av dere nevner migrene, men kan man ha det uten å få vondt i hodet? Lignende har skjedd meg 2 - 3 ganger før, men snakk om kanskje 2 - 3 år siden sist. Aldri hatt vondt i hodet i forbindelse med det. Bare hatt synsforstyrrelser og blitt kvalm, men aldri denne nummenheten/følelsesløsheten som idag.
Men går så lenge mellom hver gang at jeg glemmer at jeg har opplevd lignende tidligere.

Jaja. Uansett. Nå gleder jeg meg til å legge meg som bekymringsløs. Er trøtt som en strømpe. :dead:

Som jeg skrev over, jeg får ikke særlig hodepine av dette[emoji4] like normalt å ikke få hodepine, som å få det med denne type migrene[emoji4] det er ikke det samme som vanlig migrene. Det er langt mellom mine anfall også! Men har en del "lysglimt" hele tiden jeg da, ble sånn etter jeg var gravid sist. Kobler det sammen med min migrene, da øynene mine er grundig sjekket. Tror ikke du skal bekymre deg i det hele tatt, men kanskje lurt å kontakte fastlegen din på fredag feks? Greit å få senka skuldrene sine og få det ordentlig bekreftet. Men for meg høres det iallfall ut som migrene[emoji4]
 
Back
Topp