Legetime

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
igårkveld børja eg kænns att en uvi er på vei. Har drukket masse vann og 1 liter tranebær ihop att det skulle hjelpa. Idag har jag enda mer symptomer og otroligt smerter i nedre del av magen. Ringde in før en time. Der får eg veta att legen min har helt fult och faktigst så skall eg ringa dagen før viss eg ska ha en time. Da skulle du har ringt Igår sier hon Till meg :eek::eek: herligheten man kan væl inte veta dagen før om man kommer få en uvi. Reagerer veldigt på det hon sa till meg.
Har aldrig opplevd noet sånt før.
 
Veldig spess! Her får vi alltid legetimd om jeg ringer kl 8.
Da må du ringe legevakten? God bedring! Fælt med uvi :(
 
Føler med deg, og skjønner at du reagerer på beskjeden du fikk. Det er synd det er så ulik praksis rundt omkring og at de forventer at du er synsk og vet at tilstanden forverres til neste dag. Jeg trodde fastlegene skulle holde av noen akuttimer, hvilket du burde ha fått.

Der jeg har fastlege får jeg ikke lov til å bestille dagen før, men får alltid time samme dag når jeg ringer på morgenen. For jobbens del hadde det noen ganger vært en fordel om jeg på ettermiddagen kunne si at jeg har en legetime i morgen kl. xx, istedet for å si fra bare noen timer før legetimen. Jeg fikk en gang et snerpete svar fra helsesekretæren like før stengetid: "Det er vanlig å bestille time på morgenen samme dag." Så hva som er vanlig kommer jo an på kvilket legekontor det er snakk om.
 
Huff, det var da ikke noe koselig svar. Jeg ville ringt legevakta da.

Her er det motsatt, går ikke an å bestille dagen før. Må bestilles på morgenen.
 
Hadde jeg ringt feks på slutten av dagen hos min lege hadde jeg fått til svar å ringe ved åpning neste dag for å få en akuttime...
 
Det samme hos min lege som hos flere andre her. Ringer jeg med en gang telefontiden åpner, får jeg akuttime samme dag - men ikke nødvendigvis hos egen lege.
 
Jøye meg... Det var dårlig gjort å svare slik.. Greit om det er praksisen, men går jo an å snakke skikkelig til folk..
 
Back
Topp