Lege / Jordmor?

Pratet med legekontoret. De sa at det var normalt å få time i uke 10. Jeg har fått i uke 7 for å konstatere termindato og for å sjekke hjertelyd. I Bergen, er det ikke vanlig å ha jm-time før uke 15/16 mener jeg å huske fra forrige svangerskap.
 
Jeg var på første legetime i uke 8. Der fylte jeg ut helsekort og målte blodtrykk :) skal til jordmor på mandag, er da i uke 12. Da skal vi bl.a. lytte etter hjertelyd. Måtte bestille legetime for å få tatt blodprøve :)
 
Jeg skal til legen på fredag. 5+2 da :) Men er for henvisning til tidlig UL og en snakk. Har blitt konisert og trenger snakke med legen ang svangerskapet videre og slik. Er vist en viss risiko for prematur fødsel, så trenger og høre :)
 
Skal til legen neste tirsdag. Er da 5+1. Er blant annet fordi jeg skal ha tidlig UL. :)
 
Jeg skal til legen neste fredag. Er da 6 uker akkurat. Kanskje tidlig. Men siden det er første gang har jeg ganske mange spørsmål og bekymringer. ☺

Det er lurt å dra når man har mange spørsmål og bekymringer!

Selv skal jeg også imorgen, da er jeg ca 6 jeg også tror jeg.
 
Venter nok til uke 10 før jeg skal ha den første legetimen. Husker ikke helt nøyaktig, men tror jeg var på den tida de andre gangene å :)
 
Jeg dro til legen, nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Der fikk jeg komme til tidlig UL med engang, og fikk se den lille spiren i magen :) Veldig betryggende å dra såppas tidlig og se at alt er som det skal..
 
Tipper jeg venter til uke 10-12, fikk beskjed sist at det ikke var behov før det ☺
 
Måtte utsette timen, skal i morgen. Da skal jeg også ta blodprøve nr 2 for å sjekke hcg stigning.
Krysser fingrene for fiiin stigning! Heier litt ekstra på deg;)
 
Krysser fingrene for fiiin stigning! Heier litt ekstra på deg;)
Takk så koselig. Er så godt å ha en annen fra ass.befruktning her. :joyful:
Håper vi får henge sammen her, helt til november altså!!!
 
Tenkte jeg skulle ringe i morgen. Vil veldig gjerne ha en tidlig ul og snakk, fordi jeg har mistet så mange ganger og litt dritt i mitt første svangerskap ( som er 9 år siden :p ) Men mistet tvillingen i uke 13... kanskje litt nervøs :p
 
Tenkte jeg skulle ringe i morgen. Vil veldig gjerne ha en tidlig ul og snakk, fordi jeg har mistet så mange ganger og litt dritt i mitt første svangerskap ( som er 9 år siden :p ) Men mistet tvillingen i uke 13... kanskje litt nervøs :p
Uff ja skjønner godt du er litt nervøs da! Fikk snakke med jordmor på tlf i dag og det hjalp veldig:) Godt å vite at det alltid er noen å rådføre seg med om man er bekymret:)
 
Uff ja skjønner godt du er litt nervøs da! Fikk snakke med jordmor på tlf i dag og det hjalp veldig:) Godt å vite at det alltid er noen å rådføre seg med om man er bekymret:)

Det henger litt igjen... Men satser alt jeg har på at denne gangen går bra :)
Det er veldig godt å ha noen å rådføre seg med. Tips og råd... :)
 
Jeg fikk beskjed om å ikke komme før uke 12, fordi jeg kunne miste. Syntes det var litt brutalt å høre ettersom dette er risikosvangerskap og jeg ble lovet tidlig oppfølging. Tror jeg skal forhøre meg litt ja :p
 
Jeg fikk beskjed om å ikke komme før uke 12, fordi jeg kunne miste. Syntes det var litt brutalt å høre ettersom dette er risikosvangerskap og jeg ble lovet tidlig oppfølging. Tror jeg skal forhøre meg litt ja :p

Ehh, det hørtes ikke ut som et hyggelig legekontor!
Håper du får det du har blitt lovet da :)

Ringte mitt legekontor idag, legen hadde ikke tid før i slutten av april, men med en gang ordet "gravid" kom frem hadde hun plutselig en avbestilling på tirsdag, så jeg kunne komme da :laughing002
 
Back
Topp