Lege eller jordmor?

Noen som vet om man MÅ bruke jordmor i bostedskommune? Jeg har nemlig fastlege i en annen kommune, og denne kommunen har generelt mye bedre tilbud enn hvor vi bor..
 
Noen som vet om man MÅ bruke jordmor i bostedskommune? Jeg har nemlig fastlege i en annen kommune, og denne kommunen har generelt mye bedre tilbud enn hvor vi bor..

Jeget bor i byedel som har egen helsestasjon, men jobber i byen og for meg er det lettere å bruke helsestasjonen byen. Helsestasjonen i byen sa jeg må bruke helsestasjonen der jeg bor pga hjemmebesøk senere, så jeg kunne bruke den i byen. Så jeg vet ikke hvordan det er når det gjelder 2 kommuner.
 
Jeget bor i byedel som har egen helsestasjon, men jobber i byen og for meg er det lettere å bruke helsestasjonen byen. Helsestasjonen i byen sa jeg må bruke helsestasjonen der jeg bor pga hjemmebesøk senere, så jeg kunne bruke den i byen. Så jeg vet ikke hvordan det er når det gjelder 2 kommuner.

Bor i Kristiansand? :)
 
Jeg har bestilt time til både lege og jordmor idag, skal dit 2. mai. Det er visst ny praksis her jeg bor, at sykehuset tar ikke i mot prøver tatt før uke 13, så da får jeg vente til det. Så da skal jeg til lege først å ta blodprøver, og så til jordmor etterpå (det er på samme sted), og da kunne jeg få UL om jeg ønsket det.
 
Jeg var så fornøyd med legen min sist at jeg gikk bare til henne. Med unntak av en gang, men jeg syntes resepsjonen på HS var så snerpete at jeg ikke orket å gå der. Nå bor jeg i en annen landsdel så jeg har ikke bestemt meg enda. Legen første gang i allefall [emoji5]
 
Jeg gikk kun hos jordmor forrige gang, bare til lege for blodprøver. Denne gang har jeg ikke helt bestemt meg, skal til lege i uke 11, så får jeg se etterpå :)
 
Blir å velge jordmor. Syns legen min er så ovenpå. Virker som hun bare ser ned på folk.
Ellers blir jeg tett oppfulgt via sykehus pga diabetes.
Så regner med her blir en plass mellom 10 og 15 ul [emoji4]
 
Mest jordmor, litt lege, lege for å ta blodprøver siden ulike verdier har fest når jeg er gravid. Liker jordmor best, føler hun har bedre tid til deg og en annen ro. Legen har en annen tidsklemme og ikke så god på svangerskap som jordmoren. Men det er min følelse, selv om jeg liker legen min veldig godt utenom.
 
Jeg kommer til å gå til lege, i tillegg til ekstra oppfølging etterhvert hos gynekolog/på sykehuset pga risikosvangerskap. Jeg synes det blir for mye med jordmor i tillegg.
 
Eg kjem til å gå til lege. Fordi begge mine forge svangerskap enda i risiko svangerskap.
Sist gjekk eg mykje til jordmor men enda med å få ein del kjeft av legen da der tydligvis ikkje var så bra etter å ha gjennomgått eit risikofylt svangerskap :S
 
Tusen takk for gode råd alle sammen[emoji5]. Det ser ut som at begge er viktige, men at kanskje jordmor har bedre kunnskap om graviditet. Jeg kommer til å bestille første kontroll hos jordmor siden helsestasjonen er naboen min. Jeg
Blir 8 uker nå til søndag og vil bestille i begynnelsen av neste uke. Jeg har vært på ul når jeg var 6 uker og der var et foster med et bitte litt bankene hjerte[emoji5]. Så det blir spennende å sette i gang kontrollenen.
Får ein så tidlig time på hs der? Hørt det er blitt tidligere enn sist som var veke noko-og-tjue! Men trudde veke 8 var før dei ønska ha ein inn[emoji16]
 
tenker å gå annen hver gang til lege og jordmor :D
 
Back
Topp