Leans ønskedrøm om sitt første barn ❤️

Lean

Forumet er livet
Assistert-jentene
Hei!

Dette tok lenger tid enn vi hadde håpet på, og nå har vi begge fått sjekket oss.
Ser for meg at dette kommer til å ta tid, så vil starte en liten dagbok for å sortere litt tanker og ha litt oversikt selv over hva som skjedde når [emoji4]
Jeg er 34 år, mannen er 36 år.
Vi prøver på første barnet for oss begge. Jeg gikk til gyn første pp for å sjekke at alt er OK «der nede».
På grunn av alder og at jeg har vært prøver tidligere (i ca 1,5 år) uten å bli gravid, ville gyn følge opp med en gang.
Jeg hadde for tynn slimhinne og ble sendt på en haug med blodprøver.
De så greie ut, så det ble bestilt sædprøve til mannen ca i pp3-4.
Resultatene av sædprøven var ikke bra, så mannen begynner nå pp6 med Clomifen og snusslutt.

Jeg startet også med Letrozol og crinone. Brukte de i pp4 og pp5 uten resultat. Fikk litt lenger syklus av crinone, men ellers ingenting.

I pp4 fikk jeg også en ovitrelle sprøyte for å få hjelp til eggløsning da gyn mente kroppen ikke klarte det selv.
I pp5 hadde jeg positiv el test 3 eller 4 dager på rad, så usikker på om jeg hadde el i det heletatt.

Vi har ikke vært i nærheten av å ha en positiv test enda, så nå håper vi veldig at snusslutt og piller skal hjelpe.

Har ikke helt troen på denne pp’en siden han ikke har tatt pillene lenge nok.
Men pp7 skal jeg ha håpet tilbake [emoji5]
Da skal jeg inn igjen til gyn på syklusdag 2. Jeg vil da få nye medisiner og det blir bestilt ny sædprøve til mannen for å se om piller og snusslutt har hjulpet [emoji4]

Akkurat nå er jeg på syklusdag 2 i pp6.
Er som sagt ikke så håpefull for denne runden, men er veldig spent på pp7 [emoji5] Krysser fingrer og håper det hjelper [emoji173]️

Ble et langt og rotete innlegg dette her, men nå har jeg i alle fall startet en dagbok [emoji4]

Pulsen min de to siste syklusene:
IMG_0152.jpg
 
PP6, CD3.
Mannen har virkelig tatt til seg det gyn sa, og har på et par døgn redusert snusingen med ca. 60-70%. Han er superflink og er veldig innstilt på at vi skal klare å bli gravid snart [emoji173]️ Merker jeg gleder meg litt til en medisinfri mnd selv om jeg kun har brukt medisiner i 2 mnd. Alt utenom crinone er helt i orden for meg å ta. Crinonen er lite lekker når den kommer ut igjen, og gjør at jeg må gå med bind hele tiden [emoji30]
Jeg reiser på møte+kurs i morgen og blir vekke til torsdag, så torsdag kveld begynner vi aksjeleggingen og kjører på med annenhver dag i lang tid [emoji38] Det er veldig liten mulighet for at vi blir gravid denne runden, så vi tar det ikke så høytidelig [emoji4]Jeg har bestemt meg for å ikke teste etter el denne mnd heller. Blir sånn sett ikke en fullverdig pp når jeg ikke bruker medisiner og ikke tester etter el. Blir greit med en liten «pause».
 
PP6, CD4.

Mensen er på vei til å være over for denne gang. Skal bli godt å være ferdig med den nå [emoji4] Er på jobbreise nå. Reiste i dag og er ikke hjemme igjen før på torsdag [emoji5] Mannen er fremdeles flink med nedtrappingen av snusen, og vi håper på at han skal klare å slutte snart. Han er også begynt på clomifen. Håper håper håper det hjelper på kvaliteten hans [emoji173]️
 
PP6, CD5.

Gleder meg til å komme hjem igjen til fint vær og vårstemning [emoji322]
Vi har bestemt at vi skal grille en av dagene etter at jeg er kommet hjem [emoji16] Det er jo meldt over 10 grader og sol! Ekte Bergensk sommer det [emoji38] Håper April mnd går fort så vi kommer til Mai og en ordentlig pp igjen. Føler ikke denne runden blir en ordentlig pp på grunn av null medisiner til meg, og ingen el testing.
 
PP6, CD6.

Intet nytt å berette egentlig [emoji4] Tenker veldig på og er veldig spent på mannens sædkvalitet etter snuskutt og clomifen. Håper den kommer seg!
 
PP6, CD8.

Endelig kommet hjem igjen og hadde kort dag på jobb i dag. Har nytt en fantastisk flott soldag, tror til og med jeg har fått litt farge [emoji16] I alle fall litt fregner [emoji38] Følger med på pulsen min, og den er helt rar og mye høyere enn tidligere måneder. Skjønner ikke hvorfor? [emoji848]
 
PP6, CD10.

Begynner å kjenne på testetrangen men skal klare å la vær [emoji4][emoji85] Vi har klart å holde oss til sex annenhver dag foreløpig, satser på å fortsette med det. Har ikke troen denne runden siden det tar tid før medisinen til mannen gir utslag. Men man har jo alltid et bittelite håp da [emoji849] Klarer liksom ikke å la vær å håpe [emoji85]
 
PS: pulsen min er fremdeles på tulltur! Mye høyere enn tidligere pp’er. De to andre har jeg gått på medisin da, vet ikke om det har noen innvirkning?
IMG_0199.jpg
 
PP6, CD12. Lurer på om el er en av de nærmeste dagene nå. Vi skulle kun ha sex annenhver dag denne gangen og har klart å holde oss til det. Har absolutt ikke troen men samtidig er det vanskelig å la vær å prøve [emoji1] Tester fremdeles ikke etter el. Pulsen er fremdeles rar.
IMG_0204.jpg
 
Glemte forresten å skrive at jeg gikk på en smell og bestilte 100 el tester og 100 graviditetstester i går [emoji15]
 
PP6, CD14.
Intet nytt å melde her egentlig. Tipper el har vært eller er rett rundt hjørnet. Har vært flink denne gangen og holdt oss til aksjer annenhver dag. Er så spent på om medisin og snuskutt har hjulpet på svømmerene! Men det er vel ca 2 mnd før vi vet det [emoji33]
 
PP6, CD15.

Venter og venter på neste gyn time så vi kan komme i gang igjen. Tiden går så seeeeeent [emoji849]
 
PP6, CD17.

Har lest litt rundt omkring og sett at de fleste som får påvist nedsatt sædkvalitet går direkte videre til ICSI. Mener å huske at mannen hadde 25% av det man burde ha. Og de jeg har lest om ble sendt videre på ICSI når mannen hadde 50%. Så jeg begynner å skjønne hvilken vei dette bærer, uten at jeg helt vil det [emoji17] Er dyrt og langtekkelig. Skulle sånn ønske at vi fikk det til på egenhånd!

I tillegg har jeg det utrolig tøft på jobb og har måttet gå til det skrittet å bestille legetime for å få en sykmelding. Er vel 10+ år siden sist jeg var sykmeldt, men nå har jeg faktisk et enormt behov for det. Tror jeg nærmer meg den berømte veggen i full fart her [emoji15] Håper en sykmelding kan gjøre susen så jeg ikke går helt på felgen her. Uff.. gruer meg ekstremt til den legetimen!
 
PP6, CD18.

Gruer meg noe helt vanvittig til legetime! Tenk om jeg ikke får sykmelding? Da vet jeg ikke hva jeg gjør [emoji15]
 
PP6, CD19, 5-6DPO.

Jeg er sykmeldt! Legen mente jeg var utbrent, jeg er enig. Får håpe det ikke varer for lenge, ikke noe kjekt å ha det sånn.
Han tok masse blodprøver og urinprøve. Jeg var ikke gravid sa han. Men det er vel for tidlig for noen å se helt enda? Tror ikke jeg er gravid jeg heller.
 
IMG_0235.JPG


Da er jeg klar for pp7 og 8 [emoji4] Håper jeg ikke har behov for mer enn et par av hver [emoji5]
 
PP6, CD21.

I dag stupte pulsen så da stupte også det mikroskopiske håpet jeg hadde for denne pp. Er jo ikke sjokkert, var forberedt på det men er like fullt skuffet [emoji849] Drømmen er jo å få det til på egenhånd eller ved hjelp av medisiner. Har veldig lyst til å slippe ivf/icsi. Tiden vil vise..
 
PP6, CD22, ca 8 dpo

Hvilepulsen stupte to hakk til i dag, så da er det bare å forberede seg på mensen igjen. Ivf og icsi kverner mye i hodet for tiden..
IMG_0244.jpg
 
PP 7, CD1

Plutselig kom mensen brasende på syklusdag 23. Skjønner ingenting [emoji15] Aldri hatt så kort syklus før! Blir nok enda en sjanseløs syklus på oss før det forhåpentligvis er noe håp i pp8. Men foreløpig entrer vi pp7 veldig brått og brutalt og med super-menssmerter. Pulsen falt i dag også.
IMG_0246.jpg
 
Back
Topp