lavt symfysemål

Tussithelady

Forelsket i forumet
Noen flere en meg som ligger lavt på symfyse målene?
Skal på ekstra ultralyd på mandag for å sjekke at alt er bra.
 
Jeg ligger dønn på det røde hele veien. Spent på hvor jeg ligger om tre uker igjen [emoji18] lykke til [emoji4]
 
Jepp, ligger litt under snittet. Jeg var på UL for to uker siden (pga morkaken som ligger lavt, ikke sfmål) og da ble vekta estimert til -11%. Vi skal på UL igjen pga dette, men ULdama var ikke bekymret. Både storebror, og jeg & samboeren selv, var små da vi ble født. Så det er nok arv.
Lykke til! [emoji5]
 
Jepp, ligger litt under snittet. Jeg var på UL for to uker siden (pga morkaken som ligger lavt, ikke sfmål) og da ble vekta estimert til -11%. Vi skal på UL igjen pga dette, men ULdama var ikke bekymret. Både storebror, og jeg & samboeren selv, var små da vi ble født. Så det er nok arv.
Lykke til! [emoji5]

magen har kun vokst 3 cm i løpet av de siste 6 uke nå. siste sfmål ligger helt ytterst på den lyse lilla linja på helsekorte.. er ikke så veldig bekyrma egentlig siden hu spreller som en annen proprell og fosterlyden var normal så er vel bare jeg som bærer hu litt rart tenker jeg.
 
Jeg lå kjempe høyt, men nå daler det bare nedover og nedover, men er ikke kjempe lavt at det bekymrer meg, men er spent på hva neste måling viser, da jeg ikke føler at jeg har blitt noe større og vekta er på stedet hvil (hurra)
 
magen har kun vokst 3 cm i løpet av de siste 6 uke nå. siste sfmål ligger helt ytterst på den lyse lilla linja på helsekorte.. er ikke så veldig bekyrma egentlig siden hu spreller som en annen proprell og fosterlyden var normal så er vel bare jeg som bærer hu litt rart tenker jeg.

Ja, det er jo så mye annet som virker inn (leie, hvordan vi bærer, mengde fostervann ++). Jeg har faktisk begynt å lure på om hodet har festet seg. Skal til jm på mandag og er spent.
Hvis både jm og vi selv føler at alt er som det skal, går det vel bra [emoji5]
 
Noen flere en meg som ligger lavt på symfyse målene?
Skal på ekstra ultralyd på mandag for å sjekke at alt er bra.
Hei!
Sniker litt fra oktoberforum!

Var senest idag på sjekk grunnet flatende sf mål. Har selv lagt merke til at magen ikke er veldig stor, men derimot virker veldig sprengt!
De tok først ctg og deretter ultralyd.
Mistanken vår var lite fostervann, men de fant ingenting. Alt var helt i orden, og lillegutt ble målt til å være 10% over i tillegg (jeg er i uke 39).

Så innimellom så bare stopper det opp selvom den lille i magen har det supert!

Masse lykke til ihvertfall ❤️
 
Jeg hadde gått ned fra over den midterste streken og til godt under ved forrige SF-mål. Ultralyd viste et vekstavvik på +17%.

Med storesøster lå jeg på samme kurven hele tiden i det øverste sjiktet. Hun var bare 2938 da hun kom.

Så jeg tror både SF-mål og ultralyd fungerer så som så enkelte ganger. Det er en estimering som ikke er 100% korrekt alltid. Lykke til. :hello2
 
Jeg har også gått fra å holde samme kurve som med storesøsteren til å ligge langt under på siste kontroll.. Ble litt redd men jordmor mente det var helt vanlig, ikke farlig og hadde mer å gjøre med babyens stilling akkurat den dagen. Så håper det er tilbake på kurven ved neste anledning..
 
Hadde avflatende sf-mål fra uke 36 sist. Var inne til flere ul for sjekk. Alt var bra med vesla =) Magene våre vokser forskjellig. Trenger ikke bety det er noe galt!
 
Ligger langt under, har vært på en ultralyd og de vurderer en til men skulle ta det på neste kontroll☺ det ser ut som baby vokser fint, og at det bare er måten han ligger på inni magen☺
 
Ingen ting galt[emoji4] bare frøkena som ligger med hodet og mye av overkroppen nede i bekkenet[emoji4] er faktisk 7% over vekstnormalen cirka [emoji4]
 
Var hos jordmor i går, og da ble det målt 30 cm i SFmål, og et min senere ble det målt 32, så det varierer veldig i forholdt til hvordan ungen ligger i magen tydeligvis
 
Back
Topp