Lavt blodtrykk

Maispire2018

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Mailykke 2018
Noen andre med lavt blodtrykk??... mitt ligger på 90/50, men vet ikkje hva det vil si om det er veldig lavt eller hva...
Er en del svimmel, til tider veldig kvalm og kjempe svimmel. Men har ikkje svimt av ennå...
Noen som har noen råd? utenom å ikkje reise seg for fort opp.
 
Lakris skal gi høyere blodtrykk X)
 
Får prøve på det;) takk!
 
mitt er på 90/60 ca... Men er i fin form og ikke svimmel eller noe, var slik i forrige svangerskap også... men da var jeg en del svimmel... Ikke denne gangen altså... Tror vel egentlig at jeg bare er "bedagelig anlagt" hehe... lavt blodtrykk er normalt for meg... Det pleier å stige litt når det nærmer seg fødsel... :)
 
Jeg hadde 104/60 da jeg var på kontroll denne uka. Det kalte legen et "normalt lavt svangerskapsblodtrykk." Men hvor mye lavere det kan bli uten at det blir problematisk, er jeg ikke sikker på.
Råd for å få høyere blodtrykk er det vel kanskje mindre av, enn råd for å få det ned, så kan dessverre ikke hjelpe deg stort der. 
Du får ta livet med ro! 
 
Takk for svar:)
Ja får ta livet litt med ro:)
 
Jeg har lavt blodrtykk pga graviditeten, 90/60 tror jeg det var. Fikk beskjed om å drikke mer vann, men jeg drikker jo litervis..... Merker det bare noen dager ved at jeg plutselig mister alle krefter og bare MÅ legge meg rett ned. 

Sist svangerskap hadde jeg så lavt bare de siste 4-5 ukene, så håper det ikke blir lavere nå.....
 
Hei jeg hadde det samma problem me blodtrykken så byggente jeg å spisse mandler det hjelper mye . nå jeg har ikke noe problem med det. jeg venter også på min første babyen i 20 november :-)
 
Lavt BT i svangerskap er ikke uvanlig, hvertfall ikke om du ligger lavt til vanlig også... Jeg er også lavt og plaget av svimmelhet o.l. Bare vær obs på at HB en din er bra, og drikk masse og spis gjevnlig... gjerne spise litt salt(eks potetgull) binder væske mer til kroppen. Ellers er det bare å lære kroppen sin å kjenne å sette seg ned når man merker det nærmer seg et BT fall:)

LYKKE TIL:)
 
Støttestrømper kan også være lurt å bruke! Det bruker jeg, kjøpte mine på apoteket. Har ikke besvimt etter det. Det er jo også positivt for å forebygge åreknuter.. ;)
Farris inneholder salter, kan også være lurt å drikke litt av :)
 
Takk for svarene;) fått gode råd nå;)
 

Jeg sliter også med litt lavt blodtrykk. Ved målingene har det vist rundt 105/60, litt opp og ned. Det er jo ikke veldig lavt egentlig. Men får lett blodtrykksfall hvis jeg står stille lenge (hvis jeg ikke får sitteplass på tbanen, hvis jeg må stå lenge i kø etc.), og jeg har erfart at når jeg har trent så må jeg ha i meg næring raskt etterpå. Min HB har vært helt ok hittil.

Jeg har også hørt tipset om lakris/salt potetgull, men er litt skeptisk til det selv. Føler det fort bare kan bli en unnskyldning for å spise snop. Jeg ville i alle fall kanskje heller satset på farris enn salt godteri :). Og støttestrømper. Lavt blodtrykk i seg selv er jo ikke noe medisinsk problem vanligvis, men det kan jo være plagsomt da. Det som er "farlig" er de skadene du kan få hvis du besvimer og ramler. Jeg har ikke besivmt, og jeg kjenner det veldig godt når blodtrykket faller så jeg har god tid til å sette meg ned før jeg rekker å svime av.
 
Fekk tips av jordmor at viss du står ei stund, for eks. i kø så er det lurt å bytte på hvilken  fot du legger vektå på;) for å ikkje bli så svinmmel:)
 
Hehe, ja det er sant - det har jeg også hørt faktisk. Jeg prøvde det i praksis før ferien også når jeg tenker meg om; stod og marsjerte for meg selv inne på tbanen, i en helt stappa full vogn. Det så kanskje ikke så glupt ut, men jeg svimte i alle fall ikke av :-)

Og det er jo logisk, for da får man jo igang blodpumpa og dermed øker trykket igjen.
 
idag er jeg 16uker og har lavt blodtrykk ..sku feire 17.mai igår men det endte med at jeg besvimte og ambulansen kom og jeg måtte på legevakten :( Er det noen som har noen råd mot lavt blodtrykk? Tenkte jeg sku begynne å gå småe turer men etter igår så vet jeg ikke om jeg tør å gå alene ut..:(
 
Back
Topp