Lavt blodtrykk?

Jenny Øst

Blir kjent med forumet
Hei jenter,

Jeg sliter med lavt blodtrykk. Det svartner for meg og jeg ser sorte flekker i sidesynet. Er 18+5 i dag.. Bena er tunge og er tung i hodet. Noen som har det sånn som meg som har fått bekreftet lavt blodtrykk?

Jenny
 
Kjett å få symptomer på lavt blodtrykk.. Håper det stiger og blir mer "normalt" slik at symptomene forsvinner.
 
Jeg har lavt blodtrykk, men merker lite av det heldigvis!
 
Hvor lavt har du?
 
Husker ikke hvor lavt... Men, utrolig slitsomt er det. Jobber 100% fortsatt.
 
hørtes slitsomt ut å jobbe 100 % ... Nå vet ikke jeg hva du jobber men uansett med de plagene du sier du har..!
 
Jeg har ganske lavt bt 100/50. Er slitsomt til tider,hjelper å drikke masse vann,å være i bevegelse.føler og at salt mat hjelper
 
Eg har også lavt blodtrykk, forferdelig kjedelig [&:] Blir veldig kvalm av det, og svimmel [&:] Men hjelper være i regelmessig aktivitet, og spise og drikke før du kjenner at du burde gjort det. Men folk reagerer også forskjellig på å ha det, og det kan være forskjellige ting som hjelper for de å gjøre [&o] Skal ikke være lett!
Men masse lykke til, fikk beskjed om at det ofte stabiliserte seg utover i svangerskapet [;)]
 
Sliter å med lavt blodtrykk og er ofte svimmel og uvel....
Utolig kjedelig,men hjelper og spise regelmessing og drikke mye vann[:D]
Salt sild (godteriet[;)]) hjelper å synes jeg [:D]
jeg kan kjenne det hvis jeg ligger for lenge på ryggen om natta og hvis jeg halvveis ligger på ryggen på sofaen om kvelden,hvis jeg står forlenge også,så er vel bare å variere mye[8D]
 
Slitsomt og ubehagelig er det,MEN absolutt verdt det
 
JA er kjempe svimmel, setter meg plutselig ned på gulvet i butikken for å ikke svime av [8D]

92/63 var den på i dag, vet ikke hvor lavt det er, men hun sa det var lavt[X(]
 
Jeg har også lavt BT, type 95/50. I dag ble jeg stressa før jeg skulle til inn til legen, så da var blodtrykket høyt (til meg å være..) 123/72, og det kjentes, for å si det sånn..

Jeg prøver å ta livet litt med ro, også sette meg ned når jeg føler behovet melde seg.
 
Eg slit da med høgtblodtrykk, men no er vi inne i ei tid i svangerskapet der blodtrykket synker for så å stige igjen mot slutten av svangerskapet. Det fekk eg beskjed om av legen. Så kanskje ditt er på det lavaste no og vil sakte stige litt. Dersom det blir veldig plagsomt ville eg tatt det opp med legen.
 
I dag besvimte jeg nesten mens jeg hadde undervisning. Jobber som lærer på en meget hektisk ungdomsskole i Oslo. Høyt tempo hele tiden.. Prøver å spise jevnlig, spiser mye frukt mellom timene, det hjelper litt.
 
Jeg hadde 90/50 i dag hos legen. Er fryktelig trøtt og sliten for tiden, kan det komme av det? Blir også fort svimmel.
 
ORIGINAL: silji

Jeg hadde 90/50 i dag hos legen. Er fryktelig trøtt og sliten for tiden, kan det komme av det? Blir også fort svimmel.

 
Ja du kan bli veldig trøtt og sliten og svimmel av lavt blodtrykk. Typiske symptomer.
 
Jeg har 100/50 nå og sist svangerskap 90/50 hele første halvdel ihvertfall.
Svartner om jeg reiser meg raskt, blir fort svimmel (beste råd: DRIKK DRIKK masse vann)
Og jeg er faktisk veldig trøtt for tiden, men usikker pga hva.
Om jeg står lenge er det som om noen skrur ned lyset et hakk.. og da MÅ jeg sette meg.. ellers svartner det helt.
 
Jeg har 100/55, og merker lite heldigvis av det. Noe trøtt og tung i hodet. Kun vært svimmel ved ett par anledninger heldigvis.
 
Back
Topp